Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (477)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Videna rozsirena unrated directors cut verzia, ktora v mojich ociach v ramci korejskeho blokbasteru patri k tomu najkrvavejsiemu. Slabinou filmu je imho zaner slasheru,ovsem ku cti rezisera treba dodat,ze sa ho verne drzi na celej hracej ploche zrucne a "putavo" roztaca spiralu sialenosti presne v duchu "if you want to beat the monster you have to become monster". Choi Min-sik samozrejme herecky dominuje.___UPDATE: S odstupom casu zo mna tento film uplne vyprchal, resp. takto: Zatial co Park v svojej Vengeance trilogii s kazdym filmom prinasa inu potechu v hre so stylom, zaroven danu temu pomsty vycerpa az so zaverecnymi titulkami. Naproti tomu Kim v I saw the devil dosahuje vrchol v ponoreni sa do temy niekde v polovici filmu a v druhej polovici je to uz s prepacenim iba nadstavovana kasa brutalit cisto uz len pre potechu oci a usi hemoglobinom hecovaneho divaka. Ovsem stale aj naprie tomu plati moj obdiv pre to verne drzanie sa zvoleneho zanru. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Keď si na vás vyšliapne moderný ninja, nepomôže vám ani fakt, že ste profesionál v dvojodbore mäsiar – vodič autobusu. Počiatočná a konečná fáza filmu sú špičkové. Škoda, že nakoniec ide len o film o pomste, o nekonečnej pomste, ktorá nikdy neuspokojí. O diablovi, ktorého porazíte len tak, že sa ním sám stanete. Krvavé scény boli zahrané uspokojivo a dostatočne surovo, veľmi chválim kameru. A taktiež korejské herečky. Stopaž je ale zbytočne prehraná, šlo to o polhodinku skresať. Nedostatok vidím rovnako v scenári, mohlo ísť o viac detektívny žáner. ()

Reklama

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Silný a surový krimihoror, který mě i přes slušnou stopáž ani chvíli nenudil. Film nemá příliš hluchých míst. Hlavní padouch a mstitel jsou obsazeni, respektive zahraní naprosto bezchybně. Režisér v surových pasážích neuhýbá kamerou a tak nás o nic ( díkybohu ) neokrádá. Řemeslná a příběhová stránka na hodně vysoké úrovni. Absolutní spokojenost. 10/10. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Na Ji-un Kima zrovna netrpim a ani tento snimek me nepresvedcil. Herecky je film spickovy, ackoli Byeong-heon Lee jakoby zustal trochu nevyuzity. Namet a scenar se potom veze na klasicke, korejske filmove dnes uz bohuzel skoro poze: "pomsta je ma!" . Na dane tema uz jsme z teto kinematografie videli dost jinych a pro me zajimavejsich snimku. Nepopiram, ze v polovine filmu dej zacne gradovat v momente kdy se dostizena zruda probudi s obnosem penez od sveho lovce. To byl opravdu konecne nejaky zajimavejsi moment. Jinak jsem se moc tesil az slasher skonci a zacne akcni cast, ta byli samozrejme natocena paradne. A Bittersweet Life zustava pro me reziserovim vrcholem. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Pecka. V rámci možností. Spočiatku ma to príliš nechytilo, ale po polhodine som sa namotal ako mača na misku mlieka a už som len „zíral“, aké ďalšie príšerné zverstvo na mňa tvorcovia zakaždým vymysleli. Nie som si istý, či vykradli seriálového Dextera, každopádne to v konečnom efekte podali o dosť inak a vyšla im z toho fakt vydarená šialená hra so šialeným vrahom. Nechápal som síce, prečo to má mať minutáž pomaly ako režisérska verzia Pána prsteňov, ale napokon som sa nenudil a možno by som dokonca zniesol aj ďalších 10 – 20 minút navyše. Je to fakt brutálne, nekompromisná a pomerne šokujúca jazda a to som už čo-to videl. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Počas celého filmu postava Jang Kyung-chul, ktorú hrá Choi Min-sik, vždy bojuje so zbraňou, pretože bez nej je ľahko zraniteľný. (maramashi)
  • Sexuálna scéna medzi Kyung-chul a Se-jung bola vymazaná z medzinárodného zostrihu, Jee-woon Kim v rozhovore povedal, že jej odstránenie súvisí s filmovou stopážou a tiež nie je celkom vhodná z hľadiska načasovania. Mal v úmysle ukázať Kyung-chulovu bezohľadnosť prostredníctvom sadistického sexu, ale Se-jung sa ukázala byť agresívnejšia a v tej chvíli vyčnievala viac ako on. Keďže vysvetlenie vzťahu týchto dvoch bolo neobjasnené počas toho, keď Kim pracoval na filme, povedal, že to vyzeralo bližšie k cudzoložstvu so súhlasom a nie ako znásilnenie, a preto nedávalo zmysel, že by si znásilnená žena mohla takto užívať pohlavný styk. Ale Kim sa nechcel vracať k vysvetleniam, takže chcel film zbaviť zbytočného nedorozumenia. (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama