poster

Viděl jsem ďábla (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Akmareul boattda

  • Jižní Korea

    악마를 보았다

  • Velká Británie

    I Saw the Devil

  • USA

    I Saw the Devil

Thriller / Horor / Akční / Drama / Krimi

Jižní Korea, 2010, 141 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kulyk
    ***

    Viděl jsem devila, viděl. Byl to devil devilní, to zase ano. Devilní snad až moc. Kdyby byl ještě o kousek větší devil, asi by si někdo dokonce i v tom Mandžusku všiml, že má mysl malinko vybočenou. Trošku ubírám pro přitaženost za cop, neboť se v málokteré zemi pohybují celá stáda masových vrahů, kanibalů a dalších radostných hráčů se životem, je tedy nepravděpodobné, že jich za dva až tři dny potká průměrný ejdžnt místní Securitate více, než pět, to však nic nemění na faktu, že dílko je docela vynalézavé, svižné a koukatelné. Jen to je trošku nereálná devilita, no.(22.3.2015)

  • Rob Roy
    ***

    FILMASIA 2010 -- 70%. Můj dojem je, že Ji-Un-Kim v posledních dvou filmech ztrácí cit pro zdravou míru a přepaluje jak stopáže, tak atrakce, v tomto případě přehnaná brutalita, která mě ve finále jen otupovala. Stejně tak smazaná hranice mezi vážným thrillerem a absurdní nevážnou zábavou. Každý, kdo si chce zachovat zdravý rozum musí do druhého módu definitivně přepnout ve scéně setkání dvou masových vrahů v lesním sídle. Problém vidím v tom, že film mě pak zase tlačil přepínat zpět. Těžko vysvětlovat, stejně se to musí vidět. Příští zastávka tohoto tvůrce by už konečně měla být v Hollywoodu -http://www.movieweb.com/news/NEm6SLcw7YN4pu - jsem zvědavý jak ho tam zkrotí. Osobně si myslím, že by mu to jedině prospěje.(5.12.2010)

  • *CARNIFEX*
    *****

    Z kórejských hororo - krimi - thrillerov najlepší kúsok aký som videl. Film hneď od začiatku ponúka strhujúci pohľad na chorobnosť masového vraha a odhodlanosť pomstiteľa, ktorý nestojí o klasickú pomstu, ale o zadosťučinenie v podobe opakovaného týrania v spôsobovaní čo najväčšej bolesti tomu čo sa "dotkol" jeho rodiny. Kto chodí na ryby, určite pozná pravidlá tejto nudnej zábavky: POVOLÍŠ - PRITIAHNEŠ. A presne o toto v tomto filme išlo ...nový druh pomsty, ktorý mne náramne chutil. Za zamyslenie stojí už len samotný názov filmu - VIDEL SOM DIABLA - koho vlastne režisér v tomto filme označil za diabla?? Masového vraha alebo pomstiteľa?? Každopádne by obaja potrebovali pomoc - RZP tu ale určite stačiť nebude..(10.3.2012)

  • Wacoslav1
    ****

    Jo, jo viděl jsem ďábla a měl podobu tohohle filmu. Dlouho jsem to odkládal, říkal jsem si, že to bude podle názvu nějaká neškodná duchařina a on je to nakonec docela brutál. No oni jsou ty ťamani docela slušný prasata a umí to podat. Musím se přiznat, že to bylo něco jinýho než jsem čekal, ale na druhou stranu explicitní násilí já rád. Navíc hlavní hrdina byl ultra drsnej psychouš. Byeong-Heon Lee si u mě pomalu začíná získávat status momentálně nejlepšího Asijskýho herce. Škoda přehnaný délky. Trochu to zkrátit a bylo by to na 5* takhle 80%(2.11.2014)

  • Pítrs85
    ****

    Špinavé, krvavé, drsné, nekompromisní, prostě takové, jaké to má Ramirez rád. Děj je, mírně řečeno, přitaženej za vlasy a ve své podstatě hrozně jednoduchej, bez jakýhokoliv poselství (pokud tedy nebylo tím poselstvím, že když chceme dostat bestii, musíme se tou bestií stát i my... anebo naopak nesmíme), za to s pořádnou dávkou brutálních scén, skvělou dvojicí na obou stranách barikády (hlavně ten psychouš s tváří hodnýho strejdy si to dával) a dobře vygradovaným finále.(23.2.2015)

  • - Navzdory příliš násilnickým záběrům, byl filmový tvůrce, režisér Jee-woon Kim (The Last Stand (2013), Doomsday Book (2012)), nucen snímek před jeho oficiálním uvolněním ke komerčním účelům, sestříhat o necelých osmdesát sekund. V jiném případě by snímek od korejské filmové rady, The Korea Media Rating Board, dostal striktní označení R, díky němuž by přišel o možnost být promítán před jihokorejským filmovým publikem v běžných kinosálech. V rámci domácího trhu by snímek v takovém případě nevyšel dokonce ani na běžných médiích, jako jsou DVD nebo blu-ray disky. Neboť se ale snímku dostalo poměrně kladného přijetí jak ze strany filmových kritiků, tak i ze strany filmových fanoušků, vyšla jen o něco později, 10. 5. 2011, pro zámořský trh, původní nesestříhaná verze, obsahující všech sedm odstraněných scén. (Conspi)

  • - Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace