poster

Bůh masakru

  • Francie

    Carnage

  • Německo

    Gott des Gemetzels

  • Německo

    Der Gott des Gemetzels

  • Polsko

    Rzeź

  • Španělsko

    Un dios salvaje

  • Slovensko

    Carnage

  • Velká Británie

    Carnage

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Francie / Německo / Polsko / Španělsko, 2011, 76 min

Režie:

Roman Polanski

Scénář:

Yasmina Reza, Roman Polanski, Yasmina Reza (divadelní hra)

Kamera:

Paweł Edelman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • charlosina
    ***

    Převádět divadelní inscenaci na filmové plátno je takový trend, který má své odpůrce a snad i své milovníky. Problémem však zůstává, že zatímco stavebním kamenem u filmu je obraz, u divadla je to dialog (samozřejmě i zde jsou výjimky potvrzující pravidlo, kdyby měl někdo chuť slovíčkařit). Důkazy o tom, že to není nemožné, máme - např. brilantní film Who's Afraid of Virginia Woolf? (1966, Mike Nichols) a pár dalších, nicméně u Carnage je tomu trochu jinak - chce divadelním představením zůstat. Teatrální přehrávání emocí je tedy na místě a spadá do kontextu, ale "plochý obraz" tomu zkrátka ubírá na intenzitě a statická kamera příliš nespolupracuje (i když zde čtu, že detailní záběry na obličej dokreslují atmosféru... přišlo mi jich zatraceně málo). Přesto je Carnage filmem více než dobrým, rozhodně ne průměrným ani zbytečným, a jeho další projekci se nebudu bránit, už pro výkon Kate Winslet a nesnesitelnou postavu otce "útočníka" ztvárněnou Christophem Waltzem. A vůbec, ten kousavý humor a nastavení zrcadla vlastní sebestřednosti a povrchnosti se mi líbí, formát už méně.(26.2.2012)

  • woody
    ****

    Kdo se bojí Virginie Woolfové po 50 letech. Jen mnohem absurdnější, útočnější a zákeřnější. Někoho může zaskočit, že všechny postavy jsou nesympatičtí kreténi, jen s jinými mravními náhledy na svět. Ale co naplat, stejně v tom poznáte většinu svých známých .... Škoda slabšího klimaxu, přesto jde o příjemnou jednohubku, kterou bych si představoval spíše na obrazovkách HBO, ale vem to ďas.(7.1.2012)

  • Xmilden
    ****

    Konverzační a myšlenkový zážitek první třídy. Christoph Waltz skvělý jako vždy. Nevím co bych ještě dodal kromě toho že Jodie Foster hrála přesně ten typ člověka, který celý život nesnáším. A to když někdo dělá z komára velblouda a hodiny dokáže rozebírat sebemenší malichernost. Film výborný s několika geniálně vypjatými okamžiky. Měl jsem pocit že tohle cvičili měsíc a nakonec to natočili najednou z čisté vody.(22.6.2012)

  • Cervenak
    ***

    "Áno, Walter?" Sklamanie. Pár vtipných momentov, pár veľmi dobrých dialógových výmien, pár tučných hereckých výstupov, ale celé to ide odnikiaľ nikam, všetky návraty do bytu sú nevierohodné, často sa tára bez zmyslu a skončí to presne v okamihu, keď to malo začať gradovať. Navyše celé akože vyvrcholenie je podľa mňa mizerne zostrihané, Jodie Foster hrá z úplne inej klapky. :)(15.2.2012)

  • Hild
    ****

    Parádní. Bavila jsem se od začátku do konce. Roman Polanski natočil opravdu vtipnou a chytrou konverzačku, stačili mu k tomu čtyři herci a jeden byt. Film uteče strašně rychle především díky kvalitním dialogům, které neztrácí tempo. Nudit se při sledování tohoto filmu snad ani nejde. Samostatnou kapitolu tvoří herci, všichni čtyři podávají výkony, jaké od nich asi očekáváte, nejvíce mě asi zaujal Christoph Waltz, právě on mě dokázal nejčastěji rozesmát díky jeho úšklebkům a gestům a to jeho "Excuse me" bylo excelentní. Carnage je film, který potěší a když se divák podívá více pod povrch, tak objeví i něco hlubšího.(27.12.2011)

  • - Kate Winslet (Nancy Cowan) sa ušla najťažšia scéna - opilecky vykrikovať a vzápätí sa povracať. Našťastie si to mohla dokonale nacvičiť na intenzívnych skúškach, čo považuje za skutočný luxus. Vyjadrila sa, že keď bola scéna hotová, dosť jej odľahlo, podľa nej nie je totiž nič horšie ako zlé ožranské predstavenie. (krasomama)

  • - Herci film dva týdny zkoušeli, kvůli čemuž se museli naučit celý scénář podobně jako protagonisté v divadle. (NEfilmarka)

  • - Zrcadlo, které mají Longstreetovi v předsíni naproti obývacímu pokoji, je na levé straně odchýleno od stěny, aby neodkrylo televizní štáb s kamerou. Odchýlení je vidět například v záběru v 11. minutě a 54. vteřině. (Bounded)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace