poster

Bůh masakru

  • Francie

    Carnage

  • Německo

    Gott des Gemetzels

  • Německo

    Der Gott des Gemetzels

  • Polsko

    Rzeź

  • Španělsko

    Un dios salvaje

  • Slovensko

    Carnage

  • Velká Británie

    Carnage

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Francie / Německo / Polsko / Španělsko, 2011, 76 min

Režie:

Roman Polanski

Scénář:

Yasmina Reza, Roman Polanski, Yasmina Reza (divadelní hra)

Kamera:

Paweł Edelman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    ****

    Krize středního věku je svině. Ještěže „yes Walter“ (Ch. Waltz) od jisté („bastardí“) doby, tak holduje štrůdlu. Jinak by bylo hotovo dřív, než by došlo „na aperitiv“ a to by byla velká škoda, nemáte ten pocit?! Takhle to dopadá, když se (v jedné místnosti) sejdou čtyři civilizovaní, dospělí, inteligentní, veskrze slušní a féroví lidé, začnou s patřičným nadhledem (vždyť jsou přeci dospělí) řešit problém týkající se (výchovy) jejich dětí, aby i s pomocí séra pravdy (ano, mluvím o alkoholu) odhodili „civilizační masku“, stali se z nich „prchliví prevíti“ a ukázali (nám divákům) svou pravou tvář. Bůh masakru je umně vystavěné konverzační psychologické drama, s decentně upozaděnou Polanski(ho) režií, která tím dává dostatečný prostor vyniknout ústřednímu hereckému čtyřlístku( kde si každý bezezbytku splňuje to své), nicméně number one je zde pro mě osobně „bůh masakru“ Herr Ch. Waltz. Líbí se mi to neustálé přeměňování nálad, kdy zpočátku oba páry drží pevně při sobě, aby se nakonec stejně ukázala „dávná pravda“ a to sice samotný fakt rozdílnosti „nás chlapů a vás žen“, projevující se v detailech jako jsou rozdílné hodnoty resp. bazírování na maličkostech resp. podstatných věcech. SPOILER zatímco obě ženy propukají v nefalšovaný záchvat smíchu, když Nancy Alanovi utopí mobil ve váze s tulipány, tak v momentu, kdy Penny rozsype Nancy kabelku, hrozí dotyčné (téměř) nervový kolaps. Stejně tak si chlapi náramně notují, pokud jde o (kvalitní) whisky, doutníky….. ANO, je to cíleně (vy)hnáno do extrému, ale má to pevný reálný základ a je to děláno s (ironickým) nadhledem Polanski(mu) vlastním. p.s. co se samotného konce (na hřišti) týče, nemusím si tady hrát na jasnovidce, abych napsal, že jsem ho tak nějak (od Romana) očekával resp. (v něj) doufal. Ostatně vystihuje mnohé, minimálně podstatu (mini)problému, který jak už to tak (u inteligentních dospělých) bývá, se začíná postupně ( i s pomocí lpění na detailech a slovíčkaření) nabalovat a nabývat na rozměrech a vážnosti až…. Neříkám, že dát si po držce (jako vyřešení problému) je jistý manuál, ale ta rozdílnost dětského a dospělého pohledu (jak Polanski jakoby mimochodem ukazuje) není nezajímavá. Ostatně přísloví „škoda každé facky, která padne vedle“ určitě nevzniklo samo o sobě resp. pro nic za nic. No jo, jenomže i psychiatři musí být z něčeho živi a živit se rukama (když pominu holý fakt, že to tak nenese) hodně bolí :-( p.p.s snímku rozhodně sluší i vhodně zvolená stopáž, kdy se divák jednoduše nemá čas nudit a byť na nějaký hlubší otisk (což si myslím ostatně nebyl ani Polanski(ho) záměr) troufám si tvrdit, snímek nemá, jako příjemná žánrová jednohubka má rozhodně co nabídnout. 80%(24.9.2012)

  • Enšpígl
    ****

    Já mám docela slabost, když se napíšou exluzivní dialogy, podepíše se pár talentovaných herců, vezme se kamera a udělá se invaze do ateliéru a vznikne film jak víno. Tyhle filmařský maximální minimalismy jasně oddělují umělecké zrno od umělekých plev. Zdejší herecká sestava je rozkošná a každej přidává do kvalitního celku poměrně rovným dílem, ale pokud jde o mě vítězem je Christoph, jeho telefonování mě zabíjelo. Docela by mě zajímalo, jak to vyřešili v Činoherňáku.(10.2.2015)

  • tron
    *

    Ježišikriste toto bolo peklo, tu som skoro zomrel, to sa proste nedalo vydržať. Trvá to oficiálne len 76 minút aj s titulkami, ale výsledný dojem pôsobil štvorhodinovým dojmom. Skrátka peklo, neznesiteľné postavy s nesympatickými hercami. neviem, či je mi (celkovo, nielen v tomto filme) nesympatickejšia Foster, Winslet alebo Waltz, ale asi všetci rovnakou mierou. Len John C. Reilly je relatívny sympaťák, ale aj on je v tomto filme úplne mimo. Polańského mám rád, ale toto bolo celé zle. To už sa nedá povedať ani že to bola trefa úplne mimo terča. Toto bola úplne nová dimenzia.(22.12.2016)

  • genetique
    ****

    Štyri osoby, jedna izba. Niečo podobné sme tu mali pár rokov dozadu v podobe filmu Closer. Polanskeho film oproti nemu stráca v trošku zdĺhavých scénach, ktoré mali byť podľa mňa trošku šťavnatejšie a štipľavejšie od začiatku. Pomalé budovanie atmosféry a ticho pred búrkou je samozrejme neodmysliteľná súčasť scenára, ale kým sa dej dostane do skvelého búrlivého finále, nie je to to pravé orechové. Herci bezpochyby oscarové výkony, réžia trpezlivá a nápaditá, ale nespokojnosť s úvodom ma odradila. Určite by som si toto predstavenie pozrel na divadelných doskách. 75%.(6.5.2012)

  • larelay
    ****

    skoro dokonala konverzacka, pri ktorej sa budete usmievat popod fuz takmer celu stopaz. O vkusnych a inteligentnych dialogoch sa ani nemusime bavit, to je u Polanskeho filmoch samozrejmost, ale co mna teda bohovsky zaujalo, bola premena kazdej jednej postavy. To bolo nieco famozne. A kupodivu, zeny sa mi osobne vobec nepacili, podla mna prehravali az az, ale muzske osadenstvo, to je ine kafe. John C.Reilly bol bozsky! "I am a short-tempered son of a bitch!" A Chris s tym jeho "excuse me", no k popukaniu. Inak, lutujem ludi, ktori nevedia po anglicky a budu si tento skvost musiet pozriet bud s titulkami alebo s dabingom. neviem co bude horsie. V jednom aj druhom pripade sa bude musiet hrozne skracovat preklad a to je fakt skoda, pretoze kazde jedno slovicko ma svoj vyznam.(21.12.2011)

  • - Přestože se snímek odehrává v Brooklynu, režisér jej musel natočit v Paříži, protože „americká půda pro něj byla ještě pořád příliš horká“. Filmování probíhalo půl roku po propuštění z domácího vězení ve Švýcarsku, kde byl v září 2009 zatčen kvůli pohlavnímu styku s nezletilou dívkou v roce 1977 v USA. K činu se tehdy přiznal, ale před koncem soudu ze země utekl (DivX)

  • - Zrcadlo, které mají Longstreetovi v předsíni naproti obývacímu pokoji, je na levé straně odchýleno od stěny, aby neodkrylo televizní štáb s kamerou. Odchýlení je vidět například v záběru v 11. minutě a 54. vteřině. (Bounded)

  • - Několikrát je možné zahlédnout město za oknem. Celý byt byl však postaven ve filmovém studiu a život venku přidán do snímku jen digitálně. (=woody=)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace