Režie:
Carl RinschKamera:
John MathiesonHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Keanu Reeves, Hirojuki Sanada, Tadanobu Asano, Kó Šibasaki, Rinko Kikuči, Džin Akaniši, Togo Igawa, Cary-Hiroyuki Tagawa, Neil Fingleton (více)Obsahy(1)
Rónin je samuraj, který ztratil svého pána a tím i svou čest, a jeho postavení na společenském žebříčku středověkého Japonska tomu odpovídá. Ještě mnohem níž však stojí lidé smíšené rasy, mezi něž patří i nalezenec Kai (Keanu Reeves), zčásti Brit, zčásti Japonec. Díky svým mimořádným schopnostem je vzat na milost skupinou bývalých samurajů, jejichž pán se stal obětí spiknutí, které připravili zákeřný Lord Kira a čarodějka Mizuki. Róninové chtějí Lorda Kiru porazit za každou cenu, jenže trumfy rozhodně nejsou na jejich straně. Dokud nezískají Kaie. I tak ale bude cesta za spravedlivou odplatou trnitá a jen málokdo z nich po ní dojde až do konce, který navíc může mít v souladu s japonskými tradicemi velmi trpkou příchuť. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (875)
O historické události, která tento film inspirovala, nevím vlastně nic, a tak mi ani v nejmenším nevadí, že si s ní tvůrci pohráli s jemností kováře. Podstatně horší je, jak nudně působí výsledek jejich práce. Špetku originality jsem v něm nenašel a ani snaživý Keanu Reeves, charismatický Hirojuki Sanada či poměrně nečekaný závěr snímek příliš zajímavějším neudělali. Co do míry zklamání a nezáživnosti mi 47 róninů připomnělo unylý remake Souboje Titánů z roku 2010. Škoda. ()
|| Scenár: Chris Morgan, Hossein Amini / Príbeh: Chris Morgan, Walter Hamada | Hudba: Ilan Eshkeri | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: H2F Entertainment, Mid Atlantic Films, Moving Picture Company, Stuber Productions | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 148,259,899 $ || Takúto veľkú škodu sme tu už dávno nemali - jak z hladiska finančného, tak z umeleckého. Obrazovo naozaj podmaňujúci počin, ktorý nemá jedinú slabú digitálnu scénu - a to som veru videl naposledy u Transformers 3. K čomu to ale je, keď ten dej nešlape, a postavy mi nevedia prirásť k srdcu? Je to studené jak japonská mimika. Preto to v Severoatlantíde nemá šancu uspieť. 60% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
║Rozpočet $175miliónov║Tržby USA $38,362,475║Tržby Celosvetovo $151,783,839▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,188,268║ Tržby za predaj DVD v USA $7,456,759║ pozerateľné ale príbeh nedá nič na vrch, akcia újde a trikovo dobré ale v podstate všetko ide len v priemerných šľapajách, za ten ohromný rozpočet to je málo /60%/ ()
Mé obavy se potvrdily, televizní kamera, špatní herci (jediná vyjímka Sanada, který ovšem musí hrát s prominutím, jen to co mu scénář nachystá, že toho scénář moc nenachystal), on tedy příběh sám o sobě je hodně zajímavý, jenže v nesprávných rukách se promění v hromadu sr....k. Koukám na jména co se pod tuhle tragédii podepsaly žádné mě nic neříká. Hodně špatný nápad bylo obsazení Reevese. S prominutím, ale Cruiseovi ať je vytýkáno cokoliv, tak jeho postavy mají patřičné charisma. Keanu nemá nic. Jen tak kolem chodí, smutně kouká a pronáší ty své jednoslovné věty z kterých pláčou uši. Hodně procent filmu ubírá všudypřítomná angličtina, která se sem opravdu nehodí. 40% ()
Trailer je překvapivě výrazně horší, než-li celý film. Působí přeplácaně a nevyrovnaně. Film je jiný. Fantasy prvků je tam tak akorát, příliš neruší a solidně kontrují vyrovnanou, klidnou, komorní atmosféru dávného Japonska. Reeves se sem kupodivu hodí a jeho postava je zahalena příjemným "mystery" efektem. Vizuálně samozřejmě opulentní s důrazem na japonskou estetiku kostýmů, kulis, tradic. Není to úplně eye candy spektákl pro každého, ale je to poctivě udělané řemeslo, kde se nic neodfláklo a jako celek to má hlavu a patu a co chce říci je zcela jasné a přesné. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (17)
- Film, jehož rozpočet údajně nabobtnal až na 175 milionů dolarů, si nakonec ze severoamerických kin odnesl jen 38,3 milionu, součet celosvětových tržeb pak činil 151,8 mil. (NIRO)
- Než sa skladateľom filmu stal Ilan Eshkeri, mal hudbu na starosti najprv Atticus Ross a neskôr Javier Navarrete. (Macejko)
- Jedná se již o sedmou filmovou adaptaci japonského příběhu, ale teprve o první americkou. Předcházely jí Čušingura v údobí Genroku (1941), Čúšingura (1958), Čúšingura: Hana no maki – juki no maki (1962), Akódžó danzecu (1978), Šidžúšičinin no šikaku (1994) a Saigo no čúšingura (2010). (Cheeker)
Reklama