Režie:
Henry SelickKamera:
Pete KozachikHudba:
Danny ElfmanHrají:
Chris Sarandon, Catherine O'Hara, William Hickey, Glenn Shadix, Paul Reubens, Ken Page, Danny Elfman, Sherwood Ball, Edward Ivory, Greg Proops, Billie HayesObsahy(1)
Jack Skellington je oblíbený vládce městečka Halloween, který dohlíží na tvoření všech morbidních potěšení, hrůz a překvapení. Jack je svou každoroční neměnnou rutinou absolutně znuděný. Jednoho dne se ocitne v sousedním Vánočním městě a za zvuků vánoční hudby prozkoumává zdejší tradice a obyvatele. Rozhodne se, že unese Santu Clause a uspořádá si Vánoce podle vlastních představ. Na pomoc si pozve své přátele ze záhrobí a vyrobí nádherné dárečky pro všechny hodné děti. Naloží je na sáně tažené kostrami sobů a vyráží nadělovat vánoční pohodu. Co na to budou říkat děti, až jim dárky budou předávat duchové a vlkodlaci? (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (795)
Na poprvé mírné zklamání. Občas až zbytečně morbidní, a prapodivně groteskní, a přitom nikterak strhující, prostě JEN zajímavá. Vyzdvihnout musím ovšem animaci, která na některých místech budila dojem živého člověka navléknutého v pytli. Písničky byly takové normální. Podtrženo sečteno - Mrtvá nevěsta se mi líbila mnohem víc. ()
stalo se to za dávných časů, mnohem dříve, než se zdá. na místě ukrytém v našich snech. příběh se stal v království prázdnin.... kluci a holky, kdy jste se naposledy báli? tento snímek jsem musel zhlédnout 2x krátce po sobě, protože: a) jsem chtěl, b) abych ,,vstřebal" všechny dojmy. jednoduché dialogy, vše podstatné je řečeno písní. chytlavé melodie a texty (..protože není blbeček, vystrojí vánoční stromeček..., uneseme kalouse, zmlátíme ho tyčí..). kostlivec jack má vizi, že vánoce budou plné smíchu a radosti. já byl vesel a rád. jen mě maličko zklamala prostřední pasáž muzikálu, která neudržela tempo se začátkem a koncem. a taky mě mrzí, že to není česky, protože o to (zatím) musejí zůstat ochuzeni mé děti. ()
V tomto filme producent Burton takisto ako aj v Mŕtvej neveste, popustil uzdy svojej fantázii a pomáhal pri tvorení originálneho sveta plného zhovorčivých a citlivých kostier sprevádzajúc nádherný hudobný doprovod Dannyho Elfmana, ktorý je úzko spätý s množstvom vtipných a sarkastických narážok a okrášlený krásnou vizuálnou formou. K dosiahnutiu výslednej chuti si režisér Selick neodpustil dávku morbidity, temnej atmosféry a čierneho humoru prinášajúci fascinujúci drajv a inteligentnú zábavu. Pre fanúšikov Tima Burtona a morbídnych príbehov priam stvorené. ()
Či je jar, leto alebo jeseň vždy si rád pozrem nejaký film o Vianociach. Samozrejme, že v zime to má najväčšie kúzlo. Mám však pre vianočné príbehy slabosť a preto si ich doprajem i počas roka. Niektoré z nich si dá sa povedať pravidelne pripomínam. Včera večer som si znova pustil americký animovaný snímok "Predvianočná nočná múra" (The Nightmare Before Christmas) z roku 1993. Film z produkcie Walt Disney Pictures, na ktorom sa podieľal môj obľúbený režisér Tim Burton, ma opäť potešil. Bizarný, temný, morbidný muzikál o ukradnutých Vianociach bol super. V strašidelnom meste Halloween chceli usporiadat veselé Vianoce. Bola to parádna emo jazda. **** ()
S ústředním náčrtem „burtonovského“ vizuálu si režisér Henry Sellick pohrál dle vlastního uvážení a společně s hudebním skladatelem Dannym Elfmanem stvořili svěží a působivé dílko. Nádherné muzikálové pojetí dokázalo na pětasedmdesát minut rozprášit mou nechuť k Halloweenu a americkému pojetí Vánoc. Opulentní přehlídka strašidel z Halloweentownu, které oplývají tím nejčernějším humorem, je však představena v takové rychlosti, že na jedno shlédnutí není možné všechno pojmout. Ano, kamera zde poletuje možná trochu zběsile a střihačovi ruce by taktéž mohli zpomalit. Jenomže to vše zastiňuje propracovaný příběh, kterému není svatý ani Svátek všech svatých a o Vánocích ani nemluvě, perfektní dialogy, nádherné písničky a v neposlední řadě skvělá výprava, aneb nikdy bych nevěřil, jak mi bude sympatický starý rozbitý hřbitov ()
Galerie (91)
Photo © 1993 Touchstone Pictures
Zajímavosti (26)
- Ukradené Vánoce se staly prvním loutkovým filmem velkého studia s historicky největším rozpočtem. (Trainspotter)
- Oproti klasické loutkové animaci, čítající 14 políček kinofilmu za sekundu, je zde použito 24 políček, které jsou typické pro hraný film. (Trainspotter)
- Danny Elfman se zde projevil jako dokonalý tvůrce, nejenže složil hudbu a napsal slova, ale i propůjčil svůj zpěv několika postavám v čele s Jackem Skellingtonem. (Trainspotter)
Reklama