Režie:
Jim JarmuschScénář:
Jim JarmuschKamera:
Yorick Le SauxHrají:
Tom Hiddleston, Tilda Swinton, Anton Yelchin, Mia Wasikowska, John Hurt, Jeffrey Wright, Slimane Dazi, Georges Claisse (vypravěč), Aurélie Thépaut (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Adam - talentovaný hudebník ve stylu 60. let, žije v ponurém Detroitu. Zoufalý z toho, kam ten svět spěje, čím dál častěji přemýšlí o sebevraždě. V teplém Tangeru žije jeho tajemná, stylová přítelkyně Eva, co miluje poezii a ráda večeří s Christopherem Marlowem. Adamu i Evě je více než tisíc let. Před několika staletími, se dohodli, že kvůli čerstvé krvi nebudou zabíjet lidi a dobývat krev budou v nemocnici. Není to tak dávno, co se rozhodli žít odděleně. Moc dlouho jim to ale nevydrželo a Eva už vystupuje z letadla v Detroitu. Oba cítí, že se má stát něco nebezpečného. Brzy přijíždí do města i mladší sestra Evy - nekontrolovatelný šílený upír, který neumí ovládat své emoce. Ve městě začínají podivná úmrtí a tak musí Adam i Eva uprchnout do Alžírska. Problémy teprve začaly a vypadá to, že konec světa přeci jenom nastane a smrt není daleko... Smrt? Není příliš brzy? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (7)
Recenze (594)
Môj vzťah s Jarmuschom je veľmi dynamický, nestabilný a perspektívne nikdy vopred nevieme, ako to bude ďalej fungovať. Po neuspokojivom Limits of Control prišla ďalšia šanca, v ktorej sa podarilo presvedčiť ma, že znova sme tam, kde sme boli- v rovine uspokojujúcej filmárčiny. Môj emocionálny vklad do tohto filmu bol skutočne maximálny - získal si ma hudobne, vizuálne, komplexne umelecky. Bizarné upírie postavičky, každý záber vycibrený a stopáž na dve hodiny. Vopred som neverila, že to napíšem...aj keď sa tam celý čas vlastne nič extra nedialo, mňa to tak neskutočne bavilo. Umelecká atraktivita na výbornú. ()
Adam a Eva. Ale keby tou Evou naozaj bola Tilda Swinton, obávam sa, že by nás dnes nebolo 8 miliárd na svete. Prežili by naozaj len títo milenci, pretože upír žije večne, pokiaľ nie je práve sezóna cesnaku. No a tieto vety, ktoré som teraz napísal sú určite hlbšou myšlienkou než toto pseudointelektuálne dielo, pri ktorom si želáte práve to, čomu sa upír vyhýba, a to je kôl v srdci. ()
Jak říká jedna z postav ve filmu s pokrokem, ocitáme se skutečně již ve 21. století a tak i samotní upíři si v novém moderním světě musí vypomáhat jinými, méně nápadnými praktikami. No nejen oni, i filmoví tvůrci musí na to jinak, pokud chtějí v rámci žánru s takovou dlouholetou tradicí přinést něco nového. Tak tady se to Jarmuschovi za mě rozhodně povedlo! ...vážně jsem nedoufal v to, že by mě mohl bavit film, ve kterém jsou hlavními postavy lidští upíři, nebo žebych si takhle padl do noty s Jimem Jarmuschem, jehož tvorba mě doposud míjela. Vážně jsem netušil, že když se pustím do upírského hororu, mohu se místo gotického hradu ocitat od počátku v obyčejném civilním pokoji muzikantů, kteří loudí tóny na kytarách, povídají si k tomu o hudbě, poezii či o životě. Rozhodně příjemné filmové setkání, které doprovázela kromě podmanivé baladické rockové hudby zároveň i jedinečná nostalgická atmosféra. Vůbec mi nevadilo pomalé tempo, vychutnával jsem si pohlcen atmosférou i ten osobitý styl, který nikam nespěchal a navzdory tomu, co může za chvíli přijít nebo co všude kolem číhá (nebo snad právě díky tomu), jsem se rozhodl s hrdiny tu danou chvíli si plně užívat. On je to vlastně takový, velmi nevšední film o lásce jakožto věčné hodnotě, natočený s krásným citem a postupně si mě zkrátka získal... a Tilda Swinton je jako nestárnoucí staletá kráska prostě úžasná. Tady nemám co vytknout, jen doufat, že snad mě ještě Jarmusch časem takhle zaujme i některým ze svých dalších filmů. [90%] ()
Hranice ovládání, která mnohé filmové fanoušky přivedla k hranicím zoufalství nebo k prahu zuřivosti, se mi líbila, ale částečně i díky tomu, že jsem se bavil nad Jarmuschovou manýrou a sebestředností. Už nějakou dobu jsem cítil, že jestli Jim nepřezbrojí, jednoho dne padne kosa na kámen a právě v případě Milenců se to dokonale naplnilo. Vydržel jsem 65 minut koncentrované nudy, abych zbytek filmu přejel rychloposuvem, a přiznám se, i těch velmi dlouhých 65 minut hořce lituji. Ten film je prostě pro mě příliš prázdný. Za mě jednoznačná umělecká prohra. Celkový dojem: 20 %. ()
Když máte éterickou Tildu Swinton, melancholického Tom Hiddlestona, rozmazlenou Miu Wasikowskou, směšně nevyužitého Antona Yelchina, Detroit a (občas) dost skvělého Jima Jarmusche, čekátě prostě něco, co vás bezpodmíněčně odrovná. Hrátky s obrazem (Vinyl), (spousta) God's eye view a upírství na jiný (a dost inteligentější a praktičtější) způsob jsou sice fajn na jedno festivalové shlídnutí, ale to je asi tak vše. Velká škoda. ()
Galerie (89)
Photo © Pandora Filmproduktion
Zajímavosti (28)
- Vozem, kterým jezdí hlavní hrdina (Tom Hiddleston), je Jaguar XJS. (Proroček)
- Hudební klip, na který se Ava (Mia Wasikowska) dívá v televizi, je Soul Dracula od Hot Blood (1977). (PogoJoe)
- V telefonním rozhovoru, při kterém si Eva (Tilda Swinton) pro sebe a Adama (Tom Hiddleston) rezervuje letenky, použila Eva jméno Daisy Buchanan, hlavní hrdinku románu "Velký Gatsby", a pro Adama zvolila jméno Stephen Dedalus, což je hlavní hrdina knihy "Portrét umělce v jinošských letech". (ČSFD)
Reklama