Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

Temná britská minisérie natočená podle bestselleru Michela Fabera se odehrává za časů viktoriánské Anglie a vypráví příběh prostitutky, která se svou přičinlivostí dostane až do londýnské vilové čtvrti. (Ant)

Recenze (35)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Seriálů a filmů z viktoriánského Londýna známe dost, ale jen málo z nich má za hlavní hrdinku ženu a ještě méně ženu z lidu. Sugar vlastně už o moc níže ve svém životě klesnout nemohla - narodila se ve vykřičeném domě, a tak se přirozeně od třinácti let věnovala nejstaršímu řemeslu. Co je ale na Sugar úžasné je, že se nenechá svázat tímhle životem - je sečtělá, zároveň má selský rozum a své přednosti umí náležitě prodat. Využívá vše, co má a umí, aby se vydrápala k lepšímu životu - ale pozor, zároveň je vidět, že Sugar je dobrý člověk, ve své podstatě mnohem lepší než většina lidí z lepší společnosti, mezi které se dostala. Její příběh seriál vypráví pozvolna, ale díky skvělé Romole Garai a Chrisi O´Dowdovi v překvapivě vážné roli vás ani na chvilku nebude nudit. Seriál zároveň nabízí i sociální kritiku (vyšší třída vs. chudina) a neodpustí si kopnout do mužů. Rackham sice Sugar nabídne lepší život, ale v okamžiku, kdy ji má jistou, pomalu ztrácí zájem; využívá ji pro její empatii a na sex, ale vždycky pro něj zůstala jen prostitutkou, kterou vytáhl z ulice a které je možno velice jednoduše se zbavit. Jenže to Sugar podcenil... Ale už nebudu víc spoilerovat. 80 % ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Neskutečně poutavá čtyřdílná série z viktoriánské Anglie, kterou jsem dala nerada-ráda v jednom zátahu. Na limonády mě neužije, ale tohle plíživé lehounce se vznášející psycho s krajkami a sametem od bláta se mi vskutku trefilo do nálady. Jsem unešená z perfektně sladěného a klapajícího celku, podmanivé atmosféry a spousty nečekaných překvapení. Tak třeba "ajťák" Chris O´Dowd v roli zbabělého manžílka, kdo by to řekl, v ničem nezaostal za skvělými výkony provařených "kostýmových" tváří. Scénář mě přivedl k jménu autora knižní předlohy a chuti si ji teď hned přečíst a umocnit si zážitek. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JMENUJI SE SUGAR. NAZVALI BY JSTE MĚ PADLOU ŽENOU, ALE UJIŠŤUJI VÁS, ŽE JÁ JSEM NEPADLA....“ /// Příběh lásky a šílenství zasazenej do Londýna plnýho špíny, smradlavejch kurev, ale i velkých možností. Osudy trojúhelníku – pracháč – blázen – anděl, ve kterým se všechno odehrává podle ŠŤASTNÝ šablony (Sugar šablony), až nakonec zjistíte (dřív nebo později – dle inteligence), že je to téměř dokonale zamaskovanej příběh z ,,Červený“ knihovny (tady Sugar knihovny). Děj a příběh plynou přirozeně, plynule a do posledního dílu bez výraznejch emočních zvratů s důrazem na šanci ke změně osudu (Sugar osudu). Špinavost tady nehraje nijak zvláštní roli (kdo chce špínu, ať skočí do bláta! Nebo zapátrá ve svý minulosti...). Solidní TV zpracování, spoléhající na sílu předlohy a (skoro) divadelní dialogy. I ty udržujou mojí pozornost, a taky (když už jsem na to začal čučet...) mě zajímá, jak to teda dopadne. Napsal to chlap, snad proto to není až taková slaďárna a finále se dokonce snaží kurevsky dramaticky finišovat. Ve vztazích – samozřejmě. Jinak se toho zase tolik neděje a člověk je rád, že to má jen cca 4 hodiny, páč jsou na světě kreténi, kteří by z toho udělali 5 sérií o 20ti dílech. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal Michael Faber v roce 2002 číst nebudu. 2.) Dělám do potratů. To tenkrát vzala .... . 3.) Thx za titule ,,Tayna“ a ,,iq.tiqe“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

terunka003 

všechny recenze uživatele

Drsné, silné, špinavé, smradlavé, ublížené, bolestivé, traumatické, pomstychtivé, britské. Prostě tyhle seriály z koprodukce BBC zbožňuju. Zvlášť tuto špinavou dobu Anglie. Zvlášštní příběh prostitutky a muže z lepší společnosti. Úžasné sledovat změny v charakterech obou hlavních postav, jsou jako na miskách vah, jednou tak, podruhé jinak. Bylo to opravdu silné, zejména druhá polovina seriálu, tj. třetí a čtvrtý díl. Mám ráda oba představitele hlavních rolích, a myslím si, že Chris byl na tuto roli vybrán vážně dobře. Jeho naivní výraz seděl na začátku děje, ke konci, zvlášť ve věcích manželky byl dost nechutný, až odporný. Romola mě nadchla už v Emmě, a tady byla opravdově opravdová a dospělá. Konec je takový nic neříkající, můžeme doufat, že se "holky" dostaly někam, kde je jim dobře a jsou ušetřeny nechutným sexuchtivým mužům. "..můj Anděli, už je čas?" ()

SlecnaSmilly 

všechny recenze uživatele

Jako by madam Austen někdo dupnul na růžové brýle romantické lásky, ona se naštvala a napsala realistický román. Ve skutečném světě těžko narazíte na pana Darcyho, ale lidé podobní Williamu Rackhamovi určitě existují. Je to pisálek bez talentu, kterej kam šlápne, tam tráva deset let neroste, jenže je z aristokratické rodinky, takže ho tatík jistí a on tak může své hojné neúspěchy chodit ventilovat do vykřičené čtvrti, kde jednoho dne narazí na údajně krásnou Sugar (mě zase tolik neohromila), která je nadstandardně vyvinutá, teda myšleno hlavně po intelektuální stránce, že jo. Tato padlá dáma zavětří příležitost dostat se do lepší společnosti a začne to na přitroublého Williama hrát na city. Docela se divím, že autor předlohy, tedy muž, byl ke svému druhu tak necitelný a vykreslil pány tvorstva v dosti nelichotivém světle, jako klidně mohl hlavnímu hrdinovi přiznat i nějaké pěkné vlastnosti kromě nesmírného bohatsvtví. Jasně, je to trochu Pretty Woman zasazená do napudrované éry královny Viktorie, ale má to něco do sebe, už jen kvůli poměrně překvapivému konci. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (4)

  • Původně měl být místo seriálu motiv zpracován jako film s Kirsten Dunst v hlavní roli. (R´Hell)
  • Na otázku ohledně nahoty Chris O'Dowd (William Rackham) odpověděl, že mu připadala pro roli důležitá a připadalo by mu velice hloupé se ostýchat, když Romola Garai (Sugar) zacházela ve své roli mnohem dále. (IQ Tiqe)
  • Ve 12. minutě 3. epizody a na 27. minutě 4. epizody můžeme spatřit postavičku (panenku) Golliwogga. Jeho autorkou je spisovatelka Florence Kate Upton a poprvé ho použila ve své dětské knize „The Adventures of Two Dutch Dutch Dolls and Golliwogg“ z roku 1895, která se v Británii stala velmi populární a pro mnohé generace tato panenka symbolizovala jejich dětství. Ačkoliv postava byla obdařena kladnými vlastnostmi, v současné době je považována za rasistickou z důvodu jejího stereotypního ztvárnění černocha. (Petsuchos)

Reklama

Reklama