poster

Hranaři

  • Slovensko

    Hranaři

Krimi / Drama / Thriller

Česko, 2011, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ilicka
    *

    Jsem podstatně shovívavější než uživatel SoolenJV, ale musím říct, že ten film je jeden VELKÝ narativní bordel. Během úvodní půlhodiny vysype na scénu asi dvacet postav, protřepe, prostříhá, a kdo se neorientuje v myšlenkových pochodech scénáristy, je naprosto ztracen. Ale nemusí se bát, stejně se to zvrhne v klasickou storku o pomstě a letadélku do Dubaje. Herci se předstihují v disciplíně, kdo bude víc přehrávat, špatně volená hudba vzbuzuje divákovu úzkost - že to nikdy neskončí. Bohužel tomu hodně chybí i do kultu Nahoty na prodej - a navzdory tomu, jak je ten film mimo, má hodně slušné vizuály.(6.5.2012)

  • Tommassi3
    **

    "To je můj indikátor vkusu.." - "Co kus, to hnus !!" ;) Rozhodně nelze nesouhlasit s faktem, že Hranaři velmi symbolicky coby takřka dokonale narativně zmatený, do jisté míry i ideově si, zejména svou formou, naprosto protiřečící a především neskutečně odpudivě zahraný snímek - Což platí zejména dík skutečnosti, že debut Tomáše Zelenky takřka nedopřeje divákovi odhalit, v jaké žánrové rovině se chce vlastně vůbec pohybovat, když ho navíc třeba ohyzdně absurdní kreace Jiřího Langmajera, byť ten jediný zjevně skutečně nezkouší bavit nechtěně, prakticky láme do polohy sebeparodie.. - balancují na té pověstné hraně toho, co ještě český divák dokáže snést.. Mimochodem dlouho nepamatuji tak vzácnou shodu konzumního většinového diváka s náročnějším, ba dokonce s kritickou obcí !! Nicméně odhlédneme-li od té samotné uřvané monstrkampaně i již vlastně zmiňovaného faktu, že tvůrci blábolící cosi o nastavování zrcadla tuzemské politice, potažmo zejména zkorumpovanému systému, naopak pouze bulvárně a pokrytecky využívají obecné nasranosti stáda nad stavem věcí, byť z téhož vlastně cynicky přímo samoúčelně těží, mohou Hranaři nabídnout dokonce i celkem slušné řemeslo, povětšinou výborná Fairaislova kamera však obludně kontrastuje například s Mertovým naopak nefunkčním, přepjatým a veskrze redudantním hudebním motivem či učebnicově psychopatickým střihem, ba dokonce jistou optikou pohledu platí za vlastně nesmírně zajímavý projekt, který vlastně dostává svému smyslu až při Bishopově finále, kdy by bylo možné zamlžený Třískův charakter vnímat jako v druhém plánu nadinterpretační a symbolický prvek jak strážce samotných hollywoodských žánrových konvencí, tak i jakousi božskou vševidoucí a všudypřítomnou sílu, která staví celý snímek do úplně nových souvislostí, činí ho navíc překvapivě nesmírně sebeuvědomělým, když vlastně naznačuje smysl i logiku všeho toho narativního bordelu ve svém pozoruhodném přístupu ke konspiračním teoriím, když zkrátka říká, že ta kontrola i samých mafiánů, politiků a jiných zkorumpovaných mocipánů nad vlastními životy je nakonec také pouze iluzorní, protože se sami stávají loutkami v hrách daleko větších hráčů, agentur a velmocí, mezi něž však nelze jakkoli nahlédnout, čímž vlastně jakékoliv pokusy o objasnění veškerých motivací, totožností či pravidel postrádají jakýkoliv další smysl.. Hranaři navíc coby nástupce třeba takové Olmerovy porevoluční Nahoty na prodej vytváří velmi zajímavý pohled na to, jak na první dojem nečekaně se vlastně za těch dvacet let samotný žánr exploatace - A rozhodně nejen on !! - vyvinul, když se vlastně staví proti vlastním subžánrovým konvencím, díky čemuž se vlastně stává exploataceprostou exploatací, tedy takovou, jak rád říkám, exploatací bez kofeinu, čímž se vlastně dostáváme k obrovskému paradoxu, kdy v době, kdy především internet skýtá nekonečné možnosti sledování všemožného hardcore porna či násilí, i takto drsně se tvářící film před podobnou explicitou uhýbá, což dokumentují třeba veskrze (a)sexuální scény Rašilova s Brožovou či smrtelný skok Vilmy Cibulkové, a tak vlastně i tato bezkofeinová exploatace diváka šokuje, byť nečekaně, ale logicky, naprosto antagonistickou cestou, minimálně velmi nezvyklým snímáním.. A tak jsem velmi zvědav, zda právě čas a budoucí diváci nebudou právě na Hranaře nahlížet úplně jinak, což rozhodně ve filmovém světě neplatí za nikterak ojedinělý jev, byť se právě zde rozhodně nedomnívám, že by se jednalo o cílené tvůrčí motivace, jako třeba v případě žánrově velmi blízké Ondrušovy Vendety..(24.8.2015)

  • Spiker01
    *

    Nemám rád moderní české filmy (až na výjimky) a tenhle film to rozhodně nezmění. Ve filmu se nic neděje, film neodsejpá a není poznat, o co gou. Navíc je to neskutečná nuda. Dokonce ani rodičům se to nezávisle na hodnocení nelíbilo (a to jsou to zapřísáhlí patrioti, co se týče filmů). Jednu hvězdičku zachraňuje pouze plejáda těch nejlepších herců, co lze v Česku najít...10%(23.3.2013)

  • schizmo
    **

    Krom poměrně zahraničně vypadající produkce a masivní reklamy na každém kroku, může film překvapit obdivuhodně zmateným dějem, ve kterém se zorientovat vyžaduje větší dávku koncentrace a výsledný chabý dojem nemůže zvrátit ani plejáda všemožných českých, často i dobrých herců. Ve snaze dotáhnout se alespoň na evropskou úroveň akčních / kriminálních thrillerů jde bokem veškerý pověstný um českého filmu a snímek se řadí do neúspěšného bahna někam mezi Bolero a Rodinná pouta :D.(12.11.2012)

  • Ony
    **

    Celý děj je odvyprávěn v hudebním podkresu (ze kterého mi bude hučet v hlavě ještě asi týden). Obraz a dialogy jsou tu jen tak mimochodem, čemuž odpovídá jejich kvalita a důmyslnost. Herci, když už je jim rozumět, mluví v pořekadlech, prokládaných "vole" a "kurva". Bavilo mě sledovat kulisy a rekvizity (kancelář Alexe Holého je hotový Rudův byt ze Zítra se bude tančit všude), ale jinak to nemá v kinech co dělat.(30.11.2011)

  • - Film se původně měl jmenovat Česká ruleta. (LentilleLily)

  • - Saša Rašilov nejml. a Tomáš Magnusek sa spolu stretli už vo filme Bastardi (2010). (Johnny.ARN)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace