Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební a taneční revue o klaunovi (J. Vršťala) a dívce z plakátu (J. Brejchová) se odehrává v pražských ulicích, tichých zákoutích Starého Města, Malé Strany a Hradčan s pověstnými motivy gotických chrličů Svatovítské katedrály na Pražském hradě, ale i na klávesnici mechanického psacího stroje a na dramaturgických poradách tehdejší Československé televize, na nichž hlavní slovo má Miloš Kopecký. Zábavný pořad v rytmu tehdy módního charlestonu, který oplývá množstvím režijních nápadů, byl v roce 1962 oceněn na mezinárodním televizním festivalu v Montreux Stříbrnou růží a Cenou kritiky a zároveň na televizní přehlídce v Alexandrii získal Zlatou sluneční loď. Uslyšíte mj. písně Klokočí z autorské dílny J. Šlitra a J. Suchého, Souvenir v interpretaci Judity Čeřovské, To všechno vodnes čas v osobitém podání Waldemara Matušky. Poctu vznosnému andaluskému městu Granadě v českém přebásnění Zdeňka Borovce přednáší Milan Chladil, Blues na cestu poslední zpívá Rudolf Pellar a Po kom to dítě je – takovou otázku si klade Edita Štaubertová. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Přiznávám se, že podobné pořady mě nikdy moc nebavily. Zdánlivě související krátké scénky v nichž se většinou míhají známí herci a zpěváci, které všechny propojuje jedna postava, to vše v ulicích Prahy a za zvuků známých melodií, to není nic až tak nového. Zhruba v těchto letech bylo takových pořadů natočeno mnoho. Zde je to tedy ozvláštněno ještě pantomimou. První polovina nic moc, druhá se víc rozjela a už mě bavila. Také se tu mihla třeba neznámá Aťka Janoušková, pro níž se jednalo o teprve druhou televizní práci. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Je to pěkné, ale příliš výbojné." Revue coby žánr spojující hned několik druhů umění (tanec, hudba, zpěv + divadlo nebo film, mnohdy i výtvarné umění) byl ve své době oblíbeným vývozním artiklem. Svědčí o tom třeba i slavný film Kdyby tisíc klarinetů, který pojednává mimo jiné taky o přípravě a natáčení televizní revue... a svědčit o tom může klidně i tahle Podskalského Ztracená revue, která získala hned několik ocenění v zahraničí. Dovedu si představit, že v době svého vzniku musely první československé videoklipy a hudební pořady z přelomu 50. a 60. let, využívající naplno veškeré možnosti televizního média a hýřícími řadou originálních nápadů, působit po celé Evropě jako zjevení. Nicméně tohle je zrovna kousek, který podle mého názoru poměrně zestárl, až se to nebojím označit dobovou taškařicí. Svět každodenní práce i oddechu v socialismu uprostřed uvolněné atmosféře, podán groteskně muzikálovým způsobem, působí roztomile naivně, potěšily i hudební štěky Matušky, Suchého nebo Judity Čeřovské. Nicméně klauniády Jiřího Vršťaly nebyly nic pro mne ani zde, natož pak ještě v sólových filmech s klaunem Ferdinandem. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nemám rád trapné (!) klauny a filmy bez děje, které jsou zbytečně dlouhé. Mám ale rád tuzemskou hudební tvorbu šedesátých (a následujících) let, a tak jsem se s chutí podíval na, pravda, místy příšerně zmatené pásmo poskládané z písní všeho druhu, na některá ta semaforská esa, rád jsem si poslechl energickou hudbu nahranou vlachovci a krautgartnerovci, pokochal se i členkami baletu ABC... A to bylo asi všechno. Zdeněk Podskalský se evidentně připravoval na Sedm žen Alfonse Karáska, které ale díky celistvějšímu příběhu a hlavně díky hlavnímu hrdinovi dopadly lépe. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

špičkový hudebně - zábavní film/ pořad....první polovina skvěle pracuje s interiéry...mizascéna má propracovaný výtvarný charakter...ubíhající šikmé linie evokují grafický design tehdejších dobových plakátů ( viz. úvod), potažmo sahají možná až někam k německému expresionismu a tomuhle typu modernity 20. let (samosebou v decentnější, méně "vyšinuté" formě)...zřejmě vklad Ester Krumbachové, která se na filmu podílela...druhá polovina je zase našlapaná nápady postavenými na asociativní bázi...má to až anarchisticky ulítlý charakter ( "mé srdce zahoří pro tebe láskou" :))))))...skvělá muzika, obraznost...spousta slavných tváří, které se často jen mihnou a hned zase zmizí... ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Kdysi moderně a svěže natočený zábavný pořad je dnes zajímavý spíš jen dobovými reáliemi. 1) Uvřískaný jazz a choreografie Josefa Koníčka. Znalci vědí a ostatní ať jsou rádi, že vůbec netuší._____ 2) Mihne se tu řada slavných tváří. Mix žánrů, převažuje taneční groteska. Spousta nápadů._____ 3) Václavské náměstí s trolejbusy a tramvajemi z doby, kdy se magistrála vyskytovala jen v šílených snech projektantů._____ 4) Výstižný koment: Willy Kufalt***. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • V roli číšníka se v písničce "Oliver Twist" představil pozdější filmový režisér Juraj Herz. (mickcor)

Reklama

Reklama