• Ruprechtos
    ***

    Film založený na neustálém přepisování stavu věcí, k čemuž využívá převleky a s nimi spojenou fabulaci důležitých vodítek na úrovni jednotlivých scén, což vede k několika mylným rekonstrukcím fabule - to se daří díky podobnosti a způsobu, jakým jsou natočeny úvodní minuty. Z tohoto schématu čerpá i závěrečná pointa a jakkoliv je efektní, tak bohužel nedává moc smysl. Tahle detektivka je sice možná vystavěna na několika opakujících se vzorcích, ale pouze zcela účelově, logika hapruje a tvůrci zřejmě doufali, že ji v té efektní záplavě neustálého měnění událostí,diváci postrádat nebudou. Bohužel v tomhle smyslu nijak neumlčela kritiky detektivek, jako literárního, potažmo filmovýho braku, ale namísto toho jim dala střelivo. Postavy a herci jsou ale v pohodě a ty tvůrčí trable (změna režiséra, otravování se s protekční Baarovou) na tom nejsou vůbec vidět. Marvan výbornej, o třídu lepší, než všichni ostatní.(1.6.2017)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Je škoda, že poteší iba nešťastný záver, aký sa ani nedá zostaviť jednomyseľne ale podľa poctivej románovej predlohy. Chýba hlbšia uveriteľnosť a (to najmä!) motivácia postáv. Bez tej môžete len snívať, že sa diváci ponoria do atmosféry takejto kriminálky. A už nehovorím o stále sa opakujúcich tých istých slovách, čo pri konkurenčnom porovnaní nepôsobí moc diverzifikovane ale prvoplánovo.(1.5.2014)

  • Tiiso
    ***

    Příběh inspirován žánrem film noir čtyřicátých let minulého století. Snímek je přinejmenším výborným důkazem režisérova talentu a všestranosti. Herec Jaroslav Marvan coby neohrožený a zároneň neoblíbený kriminalista u svého nadřízeného, jde nesmlouvavě ve stylu amerických detektivek, po pachateli. Snímek má opravdu blízko k žánru kde černá a bílá barva ztvárnění dává prostor k rozehrání nespočet odstínů šedé. Právě vizuálnost a dobře zkomponovaná hudba je zde to, co vás drží ve zvědavosti, jak příběh skončí. Marvanův výkon ve filmu je spíše mírně nadprůměrný než ohromující. Osobně si myslím, že hlavní příčinou je strohý a přímočarý scénář, který svymi mantinely nedovoloval herci rozehrát přirozenější projev. Nicméně snímek v našich luzích a hájích nemá moc konkurentů a pro svou žánrovost ho mám rád. Ani v jednom směru nevykazuje žádné silné nebo nadprůměrné okamžiky, ale tento celkový nedostatek vyrovnává svou stylovostí.(30.6.2008)

  • claudel
    ***

    Na konci jsem si uvědomil, že jsem tuto krimi již někdy dávno v minulosti viděl. Musel jsem k tomu ale dospět až díky závěrečnému rozuzlení. Jaroslavu Marvanovi role inspektora Čadka tuze sedla, jen mi připadá, že v druhé půli se snímek možná až nechtěně pohybuje na poli ztřeštěné situační komedie, zvláště, když se řeší, kdo to vlastně leží v té zpropadené zinkové rakvi.(26.8.2013)

  • MovieFive
    ***

    13.revír na mě působil tím dojmem, že se snaží vyrovnat úrovni světových filmů (a z části se mu to určitě povedlo) , ale chyběla mi tam větší lehkost, děj je vcelku složitý a není podaný tou potřebnou mistrovskou formou. Je na místě, že si Frič zkusil i jiné žánry, ale pro mě stále zůstává mistrem komedie.(18.10.2012)

  • - Román Eduarda Fikera Zinková cesta poprvé vyšel v roce 1942. (NinadeL)

  • - Podle slov Jaroslava Marvana se s Lídou Baarovou natáčelo pouze na oko, bez materiálu v kameře. Když jednou natáčení přerušily sirény oznamující nálet spojenců, odebral se štáb do krytu pod Barrandovem. Tam rozrušený kameraman Stallich prozradil Baarové pravdu. Zbytek natáčení byl poznamenán trýznivým čekáním na příchod gestapa, které však nikdy nepřišlo. (Xell)

  • - Spoiler: Počet mŕtvych vo filme je 4. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace