• Radyo
    ****

    Jaroslav Marvan mi vždycky seděl nejvíce v rolích policistů, respektive policejních úředníků (např. rada Vacátko), a v tomto velmi dobrém filmu to jen potvrzuje. Děj je pochopitelně přizpůsoben době, v níž film vznikal, takže mnohým z dnešní generace může připadat poněkud jednoduchý, ale o to profesionálnější jsou herecké výkony. A milý je i pohled na mladou Danu Medřickou, která (ať si kdo chce co chce říká) byla v mládí opravdu hezká.(17.7.2002)

  • lamps
    ***

    Lehce nadprůměrná detektivka, která by strašně moc chtěla být psychologicky propracovaná, ale ve finále je se všemi svými totálními zvraty stejně neuvěřitelná jako rozzlobený Andrew Garfield. Herci jsou velmi dobří a přesvědčiví, tempo příjemné a samotné zvraty pravda překvapivé, ale podávané dosti chabě a nevýrazně, což souvisí hlavně s emocionální odtažitostí Marvanova inspektora Čadka, který slouží jako informační prostředník mezi fabulí a syžetem. Potenciál byl určitě výše.(14.6.2017)

  • Brejlil
    ***

    První a asi také poslední český film-noir, a zřejmě stále nejlepší český detektivní film. Jsou zde sice drobné i velké nedostatky: v knižní předloze je periferie mnohem depresivnější, nedozvíme se motivaci postav, některé scény (většina těch, kde se objeví dr. Chrudimský) jako by vypadly z červené knihovny, apod. Většina filmu je ale pozitivní: Marvanův revírní Čadek, spíše otrávený (a otravný), než nějak zapálený pro věc, Fróny Dany Medřické, která propadne fatalismu, ale jejíž postoj k autoritám je zajímavě individualistický, kamera, která využívá z toho mála, co jí dekorace mohly nabídnout, úplně všechno. Je smutné, nepodařilo-li se za dalších 60 let natočit lepší detektivku, ale tento žánr zřejmě nemá v Čechách nejlepší postavení.(19.9.2007)

  • Ruprechtos
    ***

    Film založený na neustálém přepisování stavu věcí, k čemuž využívá převleky a s nimi spojenou fabulaci důležitých vodítek na úrovni jednotlivých scén, což vede k několika mylným rekonstrukcím fabule - to se daří díky podobnosti a způsobu, jakým jsou natočeny úvodní minuty. Z tohoto schématu čerpá i závěrečná pointa a jakkoliv je efektní, tak bohužel nedává moc smysl. Tahle detektivka je sice možná vystavěna na několika opakujících se vzorcích, ale pouze zcela účelově, logika hapruje a tvůrci zřejmě doufali, že ji v té efektní záplavě neustálého měnění událostí,diváci postrádat nebudou. Bohužel v tomhle smyslu nijak neumlčela kritiky detektivek, jako literárního, potažmo filmovýho braku, ale namísto toho jim dala střelivo. Postavy a herci jsou ale v pohodě a ty tvůrčí trable (změna režiséra, otravování se s protekční Baarovou) na tom nejsou vůbec vidět. Marvan výbornej, o třídu lepší, než všichni ostatní.(1.6.2017)

  • Kulmon
    ***

    Jediný český noir. V americké podobě mám tento žánr velmi rád a nemůžu říci, že tento český unikát by byl tak špatný. Slušné prostředí, dobré herecké výkony (zejména Marvan i Medřická, ale Baarovou bych tam viděl raději), spousta záměn, ale co je škoda, že jen v rámci dialogů. Vše se děje jaksi jen někde a jinde se o tom mluví, žádná akce. A i přestože jinak nemám filmu moc co vytknout, půjdu nerad s hodnocením dolů. Moc se mě to nedotklo. 65%(1.10.2008)

  • - Podle slov Jaroslava Marvana se s Lídou Baarovou natáčelo pouze na oko, bez materiálu v kameře. Když jednou natáčení přerušily sirény oznamující nálet spojenců, odebral se štáb do krytu pod Barrandovem. Tam rozrušený kameraman Stallich prozradil Baarové pravdu. Zbytek natáčení byl poznamenán trýznivým čekáním na příchod gestapa, které však nikdy nepřišlo. (Xell)

  • - Filmovanie prebiehalo v Prahe v časti Podbaba. (dyfur)

  • - Román Eduarda Fikera Zinková cesta poprvé vyšel v roce 1942. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace