Režie:
Dario ArgentoKamera:
Luciano TovoliHrají:
Jessica Harper, Stefania Casini, Flavio Bucci, Miguel Bosé, Barbara Magnolfi, Eva Axén, Rudolf Schündler, Udo Kier, Alida Valli, Joan Bennett (více)Obsahy(2)
První liga klasického hororu s gotickou příchutí - Suspiria doráží konečně k českému divákovi.,, Můžete se potěšit i postrašit z čistokrevného Zla, podlévaného černou magií. S napětím budete pozorovat marný boj nevinných studentek taneční akademie o přežití. Kulisy a efekty strašidelného zámku kdesi v Německu podporované neskutečným hudebním doprovodem skupiny Goblin vás odnesou z dnešního tak zoufale neromantického světa tam, kde strach je opravdový a odkud se vracejí jen ti nejsilnější... (Hype)
(více)Videa (1)
Recenze (279)
Argento v nejlepší formě! Problém italských horrorů je, že buď jim propadnete, nebo jimi opovrhujete. Navíc kvalita jednotlivých děl je značně kolísavá i v rámci tvorby jednoho režiséra. Mě Argentovy filmy baví jako výtvarníka. Jeho vytříbená paleta barev, záliba v rudé a modré, v kontrastu, hře světel a stínů. Pokřivená kompozice, kdy postavy, věci i budovy jdou často mimo obraz, vychylují se ze zlatého řezu, jako by ukazovala na deformované vnímání světa. Temný hudební doprovod plný skřeků a pazvuků navozuje patřičnou atmosféru. Argentův Goblin zde předvádí jednu ze svých vynikajících okultních kreací. Přízračná scéna na letišti i cesta lesem v dešti napoví, co lze očekávat. Výkřiky ,,Witch" jsou jen jakousi třešinkou na dortu. Šťavnaté vraždy, tlukoucí srdce v otevřené hrudi, pasti, léčky, červi a....čarodějnické spiknutí! Skvělý úvod do ponuré trilogie. ()
Zvláštní film od Daria Argenta nesoucí autorův nezaměnitelný rukopis. Použití světel a neustále hrající hudba je silná stránka filmu, ale co se týče příběhu je to velká mizérie. Nechápu moc hodnocenní lidí nad 3*, ale budiž asi mají o dost jinčí vkus. Nebudu se zabývat zbytečnostmi jako je kvalita triků apod., ale nemohu nezmínit atmosféru. Ta nabírá konečně na kvalitě až v posledních minutách a to naprosto nestačí. Celý film se vleče a jde od ničeho nikam. Nepředstavuju si atmosférický horror takto. Vizuální stránka opravdu skvělé, ale nestačí to. Co závěr? Bez urážky, ale tento film je jako hodně dalších horrorů, které netočil nikdo tak slavný jako Dario Argento. V půlce hororu se ozve možná varianta "Kdo za tím stojí" a vždycky OPRAVDU VŽDYCKY je to pravda. Proboha musí k takové stupiditě a jednoduchosti upadat Argento? Budiž. ()
Suzy Banyonová, mladá Američanka prichádza z New Yorku do nemeckej baletnej školy na okraji Mníchova. Skúsenosti, ktoré tu naberie však budú diametrálne odlišnejšie ako si myslela. Musím uznať, že hudba, hra s tieňom či farbami pri podaktorých scénach pôsobí naozaj zaujímavo, možno miestami až umelecky. Príbeh mysteriózny, o horor nejde ani omylom. Prvky tohto žánru, ako gore (ktoré je rovnako lacné, ako predvolebné sľuby), mimoriadne násilie či nebodaj lakačky, nájdete skôr v správach po 19:00. Prvá hodina úplný odvar destilovanej vodky z Nórska. Výkriky "Witcheees" síce zaujali, no že by ma tento snímok nejak vystrašil, to ani náhodou. Já neviem, nemal by byť divák pri tomto žánri emocionálne zasiahnutý? Alebo aspoň pohoršený? "Suspiria" nezvládol ani jedno, ani druhé. Ja som asi ozaj bez "citu". Taktiež nechápem, ako môže niekto udeliť 2 ★ a po opätovnom vzhliadnutí, rovných 5. Zaujímavé. O jednu, možno aj dve ★ mi to príde celkom prípustné, ale "Jackpot"??? V 70' rokoch možno tento snímok vyvolal nejaké pocity, ale teraz mi to príde ako pekne zabalená, no presto všetko lacná náhrada čokolády. Ja sa snáď nikdy nepoučím. Táto "Old School" škola je pre mňa ako streľba slepými. Z 10 snímkov zaujme jeden. A Talianskemu hororu som nikdy nedal vyššie hodnotenie ako 4★, čo by malo byť pre mňa jasným ukazovateľom. Ale viete čo? Nevzdávam to! Ešte Vás pár krát svojim komentom určite naseriem. Aj tak všetci preháňate :) - 50%. ()
No pane jo. Moje první střetnutí s panem Argentem a jsem unešen. Vynikající režie, skvělá hra s barvami a ta hudba podbarvující pořádně hutnou atmosféru... Na místy opravdu strašidelném hororu mě jen vadil minimální příběh, na který jsem já osobně trochu vysazenej. Kdyby si Argento trochu vyhrál i s ním, tak bych ani minutu neváhal s plným hodnocením. (8/10) ()
Mistrovská ukázka toho, jak lze pečlivou kombinací obrazu a zvuku (resp. hudby, která zde ovšem není zcela oddělitelná od zvukových efektů) dosáhnout maximálního účinku na diváka i bez potřeby vyvolávat v něm napětí, které by vycházelo z vyprávění. Je sice pravda, že závěr, v němž do té doby abstraktní zlo nabírá docela konkrétní obrysy, s sebou nese spíše zklamání než vyvrcholení, že explikativní projev profesora psychiatrie o čarodějnicích je poněkud úsměvný a že ostnatý drát také mohl mít nějaké ostny, ale ve světle úžasného a neotřelého diváckého zážitku, který Suspiria nabízí, jde o nepodstatné nedostatky. Dario Argento je nepochybně jedním z těch tvůrců, kteří svými díly jasně dokazují, že i nízké žánry populárního filmu mohou nabývat vysokých estetických kvalit a mít tedy nezpochybnitelnou uměleckou hodnotu. ()
Galerie (152)
Photo © Seda Spettacoli
Zajímavosti (38)
- Argento obsadil Joan Bennett jako Madame Blanc pro její vzahy s režisérem Fritzem Langem, kterého obdivoval. (Chatterer)
- Argento donutil kameramana Luciana Tovoliho sledovat Snow White and the Seven Dwarfs (1937), aby pochopil, jaké barevné pojetí si představuje Argento v Suspirii. (Chatterer)
- Hlavní role byla původně nabídnuta Tině Aumont. Zahrát si ji mohla i Argentova oblíbenkyně Daria Nicolodi. Dario se však rozhodl pro mladší herečku. Nicolodi si zahrála alespoň dvě camea. (Chatterer)
Reklama