Tvůrci:
Tony BasgallopRežie:
James KentScénář:
Tony BasgallopKamera:
Tim FlemingHudba:
Paul EnglishbyHrají:
Steven Mackintosh, Warren Brown, Nicola Walker, Ashley Walters, Leila Mimmack, Kierston Wareing, Gregg Chillin, Michael Austin, Ruth Gemmell (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
Zorganizovali největší loupež hotovosti v britských dějinách. Čtyřdílná minisérie z produkce BBC se detailně zabývá fiktivní, historicky největší loupeží hotovosti v Británii. Kromě samotné loupeže se soustředí především na trojici protagonistů, zaměstnanců úložiště cenin v Bristolu, jejichž charaktery procházejí během půlročních příprav nečekaným a dramatickým vývojem. Chronologicky roztříštěné vyprávění sleduje samotný průběh loupeže i události před a po ní. Výborně napsaný scénář plný zvratů udržuje diváka v napětí a nejistotě do poslední minuty. Ústřední trojici hrdinů ztvárnili populární britští herci Steven Mackintosh (Luther), Warren Brown (Luther, Dead Set) a Ashley Walters (Podfukáři). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (29)
Další krimi minisérie z Británie a opět velká spokojenost. Chválím za výběr tří hlavních herců a za skvělé vykreslení jejich rozdílných charakterů. Drama, kde ani tak nešlo o loupež samotnou, jako právě o postupné odkrývání povahy každého z této trojice, kde k tomu výborně napomohlo i prolínání časových rovin před a po loupeži. Za lepší považuju třetí a čtvrtou část, ale přece jen ten poslední puntík nebyl až tak podle mých představ a možná bych uvítala klidně i pokračování. Steven Mackintosh v roli Johna hrál svou proměnu velmi dobře, svého svým způsobem citlivého Chrise zahrál Ashley Walters taky bezvadně, ale stejně mně byl nejsympatičtější pár Marcus v podání mého oblíbence Warrena Browna s Ginou. Seriál, který rozhodně stojí za vidění. ()
Inside Men sice nepatří k tomu úplně nejlepšímu, co kdy u BBC natočili, ale i tak se dá označit visačkou high quality. Předně se nejedná o klasickou bankovní loupež, ale o vybrání zařízení, kde se peníze skladují. Ne že by v tom byl zase takový velký rozdíl, ale přesto to oproti bankám působí neokoukanějším dojmem. Druhým pozitivem je smysl pro detail. Jak plánování, tak samotná loupež jsou podávány do nejmenších podrobností, což bývá dost často otravné, ale tady tomu tak nebylo. A třetím a asi největším kladem jsou výborně napsané postavy, které se na relativně malém prostoru vyvíjejí a jejichž chování a jednání je důvěryhodné. To by samozřejmě nešlo bez herců, jimž jednoznačně vládne Steven Mackintosh. Tenhle chlap by si už konečně zasloužil nějakou pořádnou roli. 80% ()
Největší peněžní (bankovní není úplně správný výraz) loupež v Británii podle diktátu současné televizní špičky kriminálního žánru, BBC One. Není to žádná originální pecka, ale ta chirurgická přesnost při přípravě plánu, funkční postavy, včetně změn jejich uvažování, a šoupání mezi dvěma časovými rovinami (příprava / provedení) funguje na jedničku. Především díky tomu, že i banality dokáže prodat jako zásadní napínáky divákovy pozornosti. Sestřih posledních záběrů čtvrtého dílu spustil slintání v očekávání druhé řady na maximum. 4 a ½. ()
Komplice považuji za nenápadný a tak trochu nedoceněný skvost na poli britské seriálové produkce. Zatímco jiné seriály trpí rozbujelostí a postupným vyhníváním, kdy divák pomalu a jistě ztrácí o své hrdiny zájem, Komplicové mají opačný problém. Čtyřdílná minisérie rozehrává mezi svými hrdiny a především s divákem takovou partii, že je škoda utnout ji tak záhy. Tady by se podle mě slušelo protáhnout ji s šikovným scénářem na dvojnásobný počet epizod. Tvůrci neztrácejí čas a hned v úvodu na vás vybalí šokující brutální loupež a zdánlivě odkrývají všechny karty. Jenže divák posléze zjistí, že tady v centru pozornosti nestojí akce, ba ani samotný zločin, nýbrž lidské charaktery, a že něco je trošku jinak. Tak, jak se dají odloupat plátky cibule, i tady se ztrácí mimikry a opadávají vnější ochranné vrstvy osobnosti, které vystavujeme veřejnosti. Odhalují se tak nové motivace a nečekané povahové rysy. K tomu si připočtěte fajnové herecké obsazení a máte seriál, u kterého je radost trávit čas. Žádná samoúčelná manipulace s divákem, ale inteligentní hra, kde se hraje ani ne tak o balík peněz, jako o sebeúctu, kamarádství, rodinu a vlastní svědomí. Celkový dojem: 90 %. ()
Tohle není můj oblíbený film aneb O fiktivní loupeži. 1) Souběžné vypravování ve dvou časových rovinách sice přináší některé neotřelé pohledy na děj, ale jako celek mi nevyhovuje a ubírá na napětí. 2) Tvůrcům se podařila zcela mimořádná věc. Všechny postavy (bez výjimky) mi jsou neskutečně protivné. 3) Doslova zmršený konec mi silně vadil a snížil celkové hodnocení minimálně o jednu hvězdičku. Druhá řada následovat neměla a ani nevznikla. ()
Reklama