Režie:
Michael BayKamera:
Ben SeresinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Ed Harris, Rebel Wilson, Tony Shalhoub, Anthony Mackie, Rob Corddry, Tony Plana, Bar Paly, Jeff Chase, Ken Jeong, Kurt Angle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Cvičitel ve fitness studiu, Daniel Lugo, touží po velkých penězích. Poté, co navštíví motivační kurz jakéhosi Asiata, je rozhodnut pro to, aby zbohatl, udělat cokoliv. Ve fitness studiu se setkává s různými bohatými lidmi, a tak se rozhodne jednoho z nich, milionáře Victora Kershawa, unést. Ke svému plánu si najde i společníky. Jedním z nich je jeho kolega, cvičitel z klubu, Adrian Doorbal. Druhým je zákazník studia a bývalý, propuštěný vězeň, Paul Doyle. Skupina skutečně po několika nezdařených pokusech Kershawa unese. Násilníci ho mučí a Lugo je přesvědčený, že donutí Kershawa podepsat převod svého majetku na své mučitele. Po několika dnech, kdy je Kershaw vystaven skutečně tvrdému mučení, se Lugovi podaří donutit oběť převod majetku podepsat. K tomu, aby byl převod platný, však potřebují i notáře. Tím je shodou náhod majitel fitness studia. Daniel ho přemluví, a on skutečně převod posvětí a svým podpisem stvrdí. Lugo a jeho kumpáni se teď potřebují zbavit Kershawa. Muže se pokusí zabít několika různými způsoby. Kershaw však vše doslova zázrakem přežije a nakonec se po dlouhém mučení a věznění dostává do nemocnice. Přivolaní policisté mu nevěří, že byl mučen a že se mu skupina násilníků pokusila vzít život. Kershaw dá na radu soukromého detektiva, kterého si najal, a z nemocnice prchne. Je to právě včas. Jeho tyrani se ho pokoušejí v nemocnici znovu zabít. Kershaw pověřuje případem soukromého detektiva, Eda DuBoise. Ten o případu skutečně sežene dostatek důkazů a uvědomí policejního ředitele. To už však povedené trojici násilníků docházejí Kershawovy peníze. Proto trojice unese krále místního pornoprůmyslu i s jeho přítelkyní a chce z něj dostat majetek podobným způsobem, jako to udělali u Kershawa... (TV Prima)
(více)Videa (30)
Recenze (1 321)
Člověk by až nevěřil tomu vysokýmu stupni vypatlanosti činkobláznů, ale potom co jsem zažil na koupáku ve Źlutých lázní nepochybuju. Tam přišli tři činkoblbci, nalili si na ty svoje boule nějakej olej, jedne si dokonce z obyčejných červených plavek udělal tanga, a šli....jenže nešli do vody, ani ke stánku, ani za sportíkem, ale balit osamělý holky na dece. Hned u první samozřejmě těžká nechytačka a holčíčí ležerní gesto ruku "dej si odchod k čince" by pro mně znamanela potupný odchod ze scény. Ne tak pro činkaře, šli hned k tý vedlejší !!!!! To už bylo k smíchu, jede tam dokonce zatnul boule :) jenže i tady jim byl doporučen návrat k čince. Činkaři to obešli snad všechno a samozřejěm těžko by nějaká samička přijala takový blbce, který už kupa jiných samiček vyhodila, to už přece z principu nejde, ale říkejte to lidem co maj v hlavě místo mozku činku, že ano. Dva to vzdali a ten s těma plavkama co měl v zadku jako tanga, běžel k poslední neoslovený a volný. Ta se s nim chvíli bavila, následně činakř běžel do půjčovny pro lehátko, to jí přines, milounká slečna si na něj lehla, poté činkař běžel pro nějakej míchanej nápoj, který podal slečně a pak celej nateěšnej běžel pro svou deku, kterou si dal k jejímu lehátku, lehnul si k ní jak nějakej pes a teď přijde vrchilnej kousek ze strany slečny, vyndala si časák, otočila se od činkaře a začala si číst....no to bylo fakt maximální. To jsem si vzpomněl když jsem viděl hlavní hrdiny Míšova bijáku a sledoval jejich vypatlanost. Film je to dobrej, nenudí, má spousty zábavných a drsných momentů. Líbila se mě koncepce namířená na známej "americkej sen". Mark nabušenej jak za straých dobrých časů Marky Marka i pohled na spoďárky Calvin Klein nám dopřál, Dwayne nevadil jen jsem měl občas pocit, že je všechno děsně vyšponovaný. ()
Žádný nový film Michaela Baye jsem neviděl téměř přes deset let, proto mě u PAIN AND GAIN překvapilo, že ani v roce 2013 se nezbavil některých svých stylistických nešvárů, přes podezřelé a okoukané barevné filtry, super zpomalené záběry (nebýt jich tak se PAG vejde pod dvě hodiny) a ikonické záběry hrdinů snímané od země k nebi. Nicméně řežijní styl stranou, PAG je velkým překvapením, neboť se absolutně vymyká jejékoliv Bayově předchozí tvorbě. Víceméně neakční snímek je holdem ironii, kritice konzumerismu a běžného amerického snu a velká porce zábavy se tu nadělala i z fenoménu bodybuldingu. Podstatný díl na tom samozřejmě má především herecký ansábl s Markem Wahlbergem včele (který pravidelně dokazuje, že udělat srandu sám ze sebe mu jde velmi dobře - viz. OTHER GUYS, BOOGIE NIGHTS apod.). Nicméně já bych rád PAIN AND GAIN viděl raději třeba v podání bratří Coenů, surovější styl a méně eyecandy momentů by mu prospělo. ()
I stalo se, že Bay vyplul ze svých obvyklých lehce zatuchlých zátok plných robotických nesmyslů a stvořil cosi vtipného, žel Velké želvě A'Tuin, v některých svých oblíbených zátokách asi stále staví z písku falická sousoší, protože tenhle film mohl být dobrý, kdyby mu hrůzyplně nezavazelo pár věcí, třebas délka, zkrátit o půl hodinu by pomohlo snad všemu, stejně jako přidání nějaké alespoň trošku sympatické postavy (ačkoli, pravda, kde ji v tomhle námětu vzít), dále se zbavit hroznejch, ale trýznivě, mučivě hroznejch vnitřních promluv jednotlivejch postav a stejně tak i naprosto nepraktického flash forwardu (či jak se tomu nadává). I když je absurdita skvostná, někdy ani ona nestačí. [ Viděno v příjemné společnosti vezdejší na Filmové noci čsfd II. ] ()
Absurdní je rozhodně to správné slovo charakterizující tento film. Přesto i v té vší absurditě nepůsobí Pot a krev jako fantasmagorie, je to hollywoodsky "zdeformované", ale vzbuzuje to dojem, že někde skutečně podobný párek vychytralých maníků z posilovny existuje. Film se místy poměrně vleče, 130 minut je určitě přes míru, ale přirozeně vsazené a svou stupiditou až geniálně vtipné momenty dokáže nabídnout v každé fázi. Bay určitě udělal krok správným směrem, jeho smysl pro vizuál se zde neztratil a být zde aspoň o procento více vtipů, mluvil bych o zdařilé konkurenci bratrům Coenům. Paradoxně je to právě pozůstatek snahy držet se reálných událostí (popř. důraz na krimi linii), které filmu zabraňují stát se více nezapomenutelnou ujetostí. Závěrečnou pochvalu věnuju Wahlbergovi, neboť bez jeho přesvědčivého rozčilování se by řada scén byla polovičních. 7/10 ()
Na Pot a krev jsem se vysloveně těšil. Bay si ho natočil z čistý lásky k filmům. Zavázal se kvůli němu na čtvrtý díl Transformers a narval do něj Kráčející skálu a Marka Wahlberga. Ty dva mám hrozně rád a tak jsem se jednoho krásného slunného dne rozhodl jít do kina, abych si užil podle očekávání sympatický herce, super akci, zábavu a legraci. No a to jsem tak úplně nedostal a musím se přiznat, že nad tím filmem přemejšlím i teď. Není problém v hercích. Mark Wahlberg je ve filmu nařezanej tak, jak jsem snad ještě neviděl. The Rock pro změnu jede asi svojí nejvýraznější roli. Celý problém spíš tkví v samotném příběhu. Není komu fandit. Všichni jsou v něm, doslova a do písmene, zmrdi. K tomu celej film je v rámci naprosto brutálního černýho humoru. Ten by byl v pohodě, mám ho rád a nemám s ním problémy. Problém nastává ve chvíli, kdy ta pomyslná hranice se začíná naprosto brutálně překračovat. Překračuje se jak efektivní nářezová akce natočená hodně slušnou, i když občas řádně rozklepanou kamerou, ale překračuje se i samotný humor, který jsem ke konci přestával pobírat. Nevím no, na násilí v dnešních filmech jsem si už docela rychle zvyk. Tady to ale bylo všecko možná fakt už docela dost. Původně jsem dal čtyři hvězdičky, ale když mi došlo, že bych to už znova nemusel vidět, dal jsem nakonec tři. ()
Galerie (208)
Zajímavosti (70)
- Krisztina Furton (Keili Lefkovitz) používá zbraň Colt Commander ráže .45 ACP. (dc125)
- V scéne, keď Adrian (Anthony Mackie) prinesie svojej manželke chrta, je vidieť bytovku, v ktorej býva. Je to tá istá bytovka ako v seriály Dexter (od r. 2006), v ktorej býva Dexter Morgan (Michael C. Hall). (vander19)
- Při scéně požáru auta s Kershawem (Tony Shalhoub) použil štáb vůz BMW, který se poprvé objevil na trhu až v roce 1998. Ve skutečnosti šlo o Toyotu 4Runner. (Element2)
Reklama