Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Justine počas prednášky na vysokej škole vyjadrením svojho názoru prejaví súcit s ľuďmi žijúcimi v starých kultúrach, ktorí sú pomaly, ale isto vytláčaní zo svojho územia a divokej prírody. Vzápätí dostáva od jedného zo spolužiakov nečakanú príležitosť: spolu s niekoľkými dobrovoľníkmi vycestovať do Chile a zorganizovať protest v jednej z džunglí. Po priviazaní sa k stromom či ťažkým stavebným strojom ich ale čaká nemilé prekvapenie, nie v podobe drsného zásahu tamojšej ochranky, ale leteckej havárie. Jej následkom sa po páde do doposiaľ nepoznanej časti džungle nečakane ocitajú v rukách tých, ktorým pôvodne prišli pomáhať. Podarí sa Justine a jej známym dostať sa zo spárov ľudožrútov? (*CARNIFEX*)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (200)

lamps 

všechny recenze uživatele

Tak jsme se konečně dočkali, tolik milované i nenáviděné gore známé z období raných vzdorů vůči tvrdé obrazové cenzuře opět ožívá v plné a čistokrevné parádě... Je ale otázka, zda-li z toho máme mít radost. Eli Roth je bídný vypravěč, neumí budovat atmosféru strachu a většina postav představuje v jeho prezentaci pouze matně osobité stíny v triviálním příběhu bez jakékoli emocionální nadstavby. Green Inferno je pouze vizuálně svěží a neskrývaně béčkovou poctou slavným italským předchůdcům, která svůj největší a vzhledem k pověstné úchylné nátuře jejího tvůrce nepochopitelný problém, tedy zoufalý nedostatek perverzních a fyzicky násilných scén, kostrbatě maskuje velmi brutálním černým humorem a čistou obrazovou výpravou, která ale pro změnu ubírá dění na autentičnosti a staví film, co se intenzity prožitku týče, až do stínu o 35 let staršího Cannibal holocaust. Tohle měla být krvavá, rytmicky sestříhaná žánrová jízda, nikoli bezduchá sociální obhajoba utlačovaných domorodých kmenů, která jednak nemá co říci a jednak je nudná až to bolí.. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Dostatočne dramatická, brutálna a znepokojivá retrospektíva do časov, keď bol cannibal horror v kurze. Popravde som očakával, že Eli Roth tento námet spacká, no nestalo sa, naopak, výsledok ma príjemne prekvapil a presvedčil o tom, že do modernejšieho šatu zaodetý a za primeraný rozpočet nakrútený (ultralacný look bol častým neduhom, zabíjajúcim tento subžáner) kanibalský horor môže byť v konfrontácii so súčasnou žánrovou produkciou konkurencieschopnejší než som si myslel. ()

Reklama

maddy 

všechny recenze uživatele

Po nulových očakávaniach a potom čo Green Inferno nikto nechcel dva roky pustiť do sveta nakoniec príjemné prekvapenie. Aj keď „príjemné“ nie je pri kanibalskom horore kde sa ľudia porciujú zaživa asi to najvhodnejšie označenie. Každopádne skutočný kanibalský horor z džungle tu nebol už dobrých tridsať rokov, takže minimálne v tomto pôsobí oproti hororovej konkurencii Green Inferno ako malé osvieženie. A keďže kanibalské kúsky patrili vždy výhradne k tej Béčkovej tvorbe, tak ani Green Inferno sa nesnaží o nič iné a táto látka je pre Rothovú zakaždým zámerne Béčkovú réžiu priam vhodná. O príbeh, postavy, dialógy tu skutočne nejde ani omylom. Green Inferno sa snaží sprostredkovať čo najintenzívnejší gore zážitok a minimálne od skvele natočeného pádu lietadla je to veľmi slušná krvavá jazda pralesom s pár znepokojivými gore scénami (prvé porcovanie tučného černocha), vynikajúcimi maskami domorodcov ktoré tomu celému dodávajú na autenticite, s poriadnou dávkou adrenalínu, vo vyváženom tempe a ani raz sa to nesnaží hrať na nič viac než priznaný „brak“. Eli Roth bol pre takúto látku tá najsprávnejšia, ale zároveň aj najhoršia voľba. Nikto iný by z točenia podobného Béčka asi podobnú radosť nemal, no zároveň sa Green Inferno nemôže zbaviť množstva režisérových neduhov, ktoré celý ten gore zážitok neuveriteľne narúšajú. Keby len Eli z tých postáv zase raz zámerne nerobil totálnych idiotov a nesnažil sa tu zahrnúť nasilu humorné scénky (masturbácia na uvoľnenie napätia, hnačka v klietke, zhulení domorodci ...), ktoré však namiesto toho aby boli vtipné sú neuveriteľne trápne bol by som z Green Inferna aj zľahka nadšený. Takto však po pôvodne očakávanom odpade iba fajn krvavé guilty pleasure. Síce asi najlepší horor Eliho Rotha, no vzhľadom na konkurenciu typu Hostel alebo nedávny Knock Knock to veľmi o ničom nevypovedá. CELKOVO: 3* (6/10) ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejprve si naivní flétnistka vyslechne na vysokoškolské přednášce něco o ženské obřízce, pak se nechá strhnout vidinou pomoci v netknuté džungli v Amazonii, kde starověké kmeny trpí pod útiskem soukromých společností, kterým jde výhradně o zemní plyn. Přidá se tak ke skupince, která se chce v Peru „pomocí mobilů“ postavit buldozerům, jenže těžké stroje nebudou tím hlavním nebezpečím, které na ně čeká. Budeme holt muset držet pěsti, že balíček trávy zhulí celý kmen. Eli Roth se s diváky nikdy nemazlil, a tak nějak si tím vydupal proslulost. Užvaněný hororový nadšenec se mnohdy tvářil jako spása žánru, většinou ale zklamal, tentokrát si navíc dával hodně načas (takhle dlouho k nám filmy „chodily“ snad před dvaceti lety). Musím ale poznamenat, že jsem projektu docela dost fandil, a tu a tam sledovat, v jaké je fázi. Úvod se nicméně vleče, je nezajímavý, Roth se jen těžko odklání (nevím, zda záměrně) od docela pitomých dialogů. Jakmile se ocitneme v deštném pralese, je to jiná káva (ač je samotný protest aktivistů docela úsměvný), která vygraduje pádem letadla. Od té chvíle se otvírá řada možností posunout tenhle kus někam dál. Jenže Roth se vedle exhibicí s maskami a krvavými momenty zmůže jen na pár zajímavějších sekvencí (třeba na to, co se děje po samotném pádu letadla). Uvěznění mezi domorodci prakticky neprodává, chybí napětí, o postavy nemáme strach, tvůrci neumí navodit řádnou atmosféru, dialogy skřípou a vlastně chybí i ona brakovost, chcete-li to tak nazývat. Roth namísto toho, aby překračoval díky kanibalskému kmenu plném gurmetů hranice vkusu a vyvolával kontroverze, předkládá scény (třeba průjem jedné ze zajatkyň, který nemá pražádný význam), které mohl nabídnout v jakémkoliv jiném žánrovém balení. Roth je mizerný vypravěč, nezklamal, ale potenciál neprodal. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Musím říct, že z celého tohoto snímku byly bezkonkurenčně nejděsivější pokusy o herecké výkony všech zúčastněných. Jednalo se o něco tak mimořádně odporného, že jsem nebyl schopný věnovat dostatek pozornosti zbytku filmu. Příběh byl mimořádně nezajímavý a debilní až do okamžiku, než skončila partička hrdinů v klícce a očekávání, že budou moci nasytit hladné krky domorodého obyvatelstva. Snímek je plný naprosto bezúčelových odboček ve stylu sracích přestávek, ke kterým už se tvůrci samozřejmě během snímku nikdy nevrátí. Tohle jsou přesně prvky nedobrého filmaře. Na druhou stranu si dovolím pochválit spoustu odvážných násilných záběrů, které občas vytáhnou diváka z nepříjemné nudy. Plusem je určitě i to, že je snímek natolik slaboduchý, že se drží zaběhnutých stereotypů (např. tlustý černoch je sežrán první). Být lepšího obsazení alespoň v klíčových rolích, šel bych s hodnocením rozhodně výrazně výš. Po debilním úvodu se přeci jen snímek přehoupne do koukatelné roviny. Lepší dvě hvězdy. Potenciál to určitě mělo. Škoda. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • Pri premietaní v meste Deausville jedna z diváčok odpadla pri úteku zo sály, keďže hneď prvá násilná scéna bola pre ňu neznesiteľná. (Marceloo)
  • Snímka je plná odkazov na slávny film Ruggera Deodata Cannibal Holocaust (1980), pretože je to jeden z najobľúbenejších filmov režiséra Eliho Rotha. Samotný názov The Green Inferno bol taktiež pracovným názvom spomínaného filmu, neskôr bol zmenený, aby bol jeho názov viac šokujúci a aby presne divákovi napovedal, o čo v ňom ide. (beso74)
  • Eli Roth si po angažovaní domorodých obyvateľov uvedomil, že nikdy nevideli žiadny film o kanibaloch, a tak im premietol Cannibal Holocaust (1980), aby si uvedomili, čo približne od nich vyžaduje. Domorodcom sa film veľmi páčil a mali radosť z toho, že sa môžu zúčastniť na podobnom projekte. (Marceloo)

Reklama

Reklama