Reklama

Reklama

Ztřeštěná komedie, ve které se všechno točí kolem altánu, který chce nechat postavit manželka Antoinovi, spisovateli detektivních příběhů k narozeninám. Antoina napadne, že v základech stavby by se dala dobře schovat mrtvola nepříjemného vyděrače pana Jo. Ten totiž po úspěšném autorovi požaduje neslušnou sumu peněz, jinak odhalí skandální minulost jeho milé ženy. Jedna věc je plánovat vraždu a druhá její realizace. Nešťastnou náhodou je ale mrtvola nakonec skutečností a Antoinovi nezbývá, než ji dobře schovat. Jenže kdo je vlastně ten mrtvý? Pan Jo se zdá být naživu, ale ztratil se jakýsi instalatér. A ke všemu po domě slídí neodbytný policejní komisař Ducros, základy altánu mají povážlivé praskliny a Antoin ve zmatku zapomíná snad i vlastní jméno. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (108)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak tady se u mě naplno projevil dabingový syndrom, protože po celou dobu filmu jsem si nemoh zvyknout na Fufu dabovaného Jirkou Císlerem, nic proti Jiřímu, ale tohle z mého pohledu přepálil. Jinak ovšem před Jo,klobouk dolů, má v sobě mnoho výbornýho komična, ať už v podobě scének, nebo dialogů. Film nabere na obrátkách v okamžiku kdy se na scéně zjeví Michel Galabru, protože mezi ním a Louisem funguje něco zvláštního a tyhle dva pohromadě, mně vždycky dokážou rozesmát už jenom tím jak se na sebe koukaj. Další stará známá, která nepokazí žádnou prdel je z mého pohledu naprosto nedoceněná talentovaná komediantka Claude Gensac, ono se to nezdá, ale spoustě společných scén s Louisem neskutečně pomáhá k výbuchu smíchu. Zde například, když se Louis ustrašeně schovává v truhle a nebo když s andělským vyrázem ve tváři Louisovi oznamuje, že mu k narozeninám koupila altánek za xy peněz. To je prostě penalta na mou bránici jak prase. Ať to beru odkud chci, tak Jo mezi top funesovky. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Geniální plán na vraždu a uschování mrtvoly může vymyslet snad jedině autor komedií. Jenže Antoine to teoreticky nezvládl, protože "Zhasnout světlo!" mělo být za sedmé a nikoli za šesté, to dá rozum. Já jsem se tedy obával, že schovávání mrtvoly v domě plném hostů a policistů bude spíše trapné než vtipné. Jenže jsem se báječně bavil od okamžiku, kdy Antoine začal obvolávat své známé a radovat se z toho, že je nezabil ("Ty jsi měl nehodu? To je dobře. Auto je zdemolované? To je výborné. Skvělé!"). A když s podezřívavým pohledem Antoine zjistil, že inspektor Ducros je při sezení na sedačce asi o půl metru vyšší než on, tak začala ta správná zábava, při které jsem snad i na chvíli zapomněl na to, že mi připadá divné, když Louis de Funès imituje hlas Jiřího Císlera. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

SLITUJTE SE NAD BUDOUCÍM KOMISAŘEM, TATÍNKU! Je fakt škoda, že jsem neviděl původní divadelní hru, bylo by s čím srovnávat, protože tohle je prostě klasika - jeden dům, spousta starostí, vybroušené dialogy, dílčí pointy, až bondovská hudba Raymonda Lefevrea a jeden z největších francouzských komiků. Tady se naskytla příležitost k jisté úspornosti a je to tak dobře, když si to okolnosti žádají. Netradičnost totiž ještě neznamená, že si staré známé věci nemůžete užít i trošku jinak. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Tak koho jsem to narval pod ten altán?" Komorní černá komedie, které by prospělo vyhodit několik zbytečných vedlejších postav (pozůstatků divadelní předlohy) a vyladit pointu. Ale když si to odmyslím, vidím tu nejzábavnější frašku o odklízení mrtvoly, jaká se kdy komu podařila. Vůbec nejzajímavější je ale to, že Louis De Funés hraje vraha a současně je to nejkladnější postava celé jeho kariéry. Antoine Brisbard není sebestředný, cholerický, zlomyslný ani servilní, tentokrát je to jen nešťastný chlapík, řídící se heslem "Zoufalá situace si žádá zoufalá řešení" a zjišťuje, jak těžké je smýt si z rukou krev, když máte plný barák cizích lidí. ;-) 90% ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Další z řady typickejch Funésovek. Narozdíl od Četníků, Fantomase nebo třeba Piti piti pa neni tenhle film tak provařenej, takže jsem ho poprvé viděl až teď v roce 2014. Docela jsem se u toho zasmál a těch 85 minut uteklo jako voda. Samozřejmě Funés na sebe strhává většinu pozornosti, ale výborně ho doplňujou další herci, který často hráli po jeho boku i v jinejch filmech (Claude Gensac, Michel Galabru, Bernard Blier nebo v malý roličce Paul Préboist). Jinak Císlerův dabing se sice nedá srovnávat s dabingem Františka Filipovskýho, ale neni to tak strašný. Po pár minutách jsem si zvyknul. To se třeba o dabingu Krampola nebo Lábuse říct fakt nedalo. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Stejně jako postava Antoine Brisebarda byl v roce 1968 Louis de Funès skutečně obětí vydírání. Obdržel výhružnou zprávu: „Musíte pomoci 150 000 franků, abyste pomohli mé skupině. V tomto buržoazním státě vyděláváte příliš mnoho peněz.“ Policie je varována a je v pohotovosti, ale vyděrač poslal taxikáře, aby převzal balíček obsahující peníze, a proto se mu podařilo uprchnout. Nakonec byl zatčen 2. září 1968. Byl to Jacques Robert, který uprchl v roce 1964 z psychiatrické léčebny, měl za sebou vraždu otce a násilný pokus vniknutí do televizního studia. (sator)
  • Přestože postava tajemného Jo se objevuje v názvu filmu, nikdy ji nespatříme. Takové postavě se říká Arles (Arlesienne), je to typ románové postavy, která je popsána, ale nikdy se neobjeví. Tento termín pochází z povídky od Alphonse Daudet „L'Arlésienne“, přesněji ze stejnojmenné hry, která byla od něj převzata. (sator)
  • Ústřední melodie Raymonda Lefèvra, která zní (trošku netypicky) jako z nějaké bondovky či špionážního filmu, byla prosazována zejména americkou částí produkce. (aniiicka)

Reklama

Reklama