Režie:
Dan SvátekScénář:
Miroslav SovjákKamera:
Jakub ŠimůnekHudba:
Norbi KovácsHrají:
Ondřej Sokol, Zuzana Stivínová, Vladimír Polívka, Ivan Franěk, Martin Stránský, Hynek Čermák, Natálie Drabiščáková, Norbert Lichý, Jan Vápeník, Vlastina Svátková, Igor Orozovič, Tereza Vilišová (více)Obsahy(1)
Manželé Vavruškovi se v nesprávný čas ocitnou na špatném místě. Stanou se náhodnými svědky vraždy. Pachatelé se jich ale překvapivě nezbaví. Naopak jim nabídnou finanční úplatu za jejich mlčení, ale pro výstrahu jim také pošlou důkazy proti nim samým. Obavy z možných následků i stupňující se psychický tlak, kdy se záhy po nálezu oběti ocitnou v hledáčku policie, začnou rozkládat jejich vztah. Detektiv Mareš tuší, že Vavruškovým brání ve svědectví strach. Čím víc se ale manželé snaží uniknout podezření, které na ně dopadá, tím více se paradoxně nechávají pachateli zatáhnout do pozice podezřelých. Když si Vavruška uvědomí, že krytím zločinců škodí především sami sobě, je už pozdě… (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Jeden z nejzajímavějších filmů za poslední dobu a přesto upadl v zapomnění. Hezky vystavěné, hezky zamotané, děsivě sugestivní a především příjemně mrazivé. Osudy hrdinů, vývoj postav a celková atmosféra působily sladěně, všechno gradovalo, jak mělo a v těch sedmdesáti minutách jsem se ani chvilku nenudil. Nevěřícně jsem kroutil hlavou nad skvělou logikou, chladnokrevností a dynamičností zápletky. Za mě veliká pochvala ()
Jako nápad dobré, navíc točené v Ostravě, což mě musí potěšit, ale nepřesvědčivé, strašně nepřesvědčivé. Za prvé ať jedou manželé nebo každý sám kamkoli, všude jsou prázdné ulice. A to i když se městem pohybují ve dne. Navíc se film pohybuje na hranici absurdna. Bral bych všechno. Že si manželé vybírají peníze z karty, že je mafiáni nezastřelí, zkrátka má to svou logiku, když nad tím uvažujete. Jenže pak se snímek pohybuje na hranici absurdna. Aby se ona vyspala s pachatelem? Respektive on ji zpočátku prakticky znásilní, ale pak spolu v klídku mluví, jako by se nic nestalo. A že by Ondřej Sokol našel nábojnici, kterou policie přehlédla? Nejsem si jistý, zda tuto hranici tvůrci lehce nepřekročili. A pak ten otevřený konec. Ovšem divák si může představit asi deset dalších konců, tady už nechávají tvůrci na fantazii divákům. Já bych se ale přikláněl k tomu dvacet, třicet minut přidat a napětí ještě zesílit. ()
Jak opravdu jednoduché je stát se svědkem čehokoli. Šílený mord zapadal do současnosti, stejně tak propojenost s policejní složkou. Manželská dvojice se stala rukojmím jak sebe samé, tak nelítostných zločinců. Přestala mít jakékoli soukromí a ztrácela vzájemnou důvěru, kterou střídala podezíravost. Velmi věrohodné i díky Z. Stivínové a O. Sokolovi. Z. Stivínová občas nadmíru afektovaná, postelová scéna jí moc nešla. Její samotný výsledek nahrával spíše padouchovi než duchu spravedlnosti. Aby břitva mohla nabídnout mravní odkaz, skončila tak, jak skončila. Těžkým rozhodnutím, že i za cenu boje za pravdu může člověk skončit v zajetí. ()
Nejprve musím podotknout, že mi uniklo prvních pár minut. Hádám, že tam byl vysvětlen důvod, proč se hrdinové rozhodli mlčet a věc nenahlásit. Příležitostí pak měli dost a tak mi ta nelogičnost v jejich celkovém jednání prostě nešla přes srdce. A i tak to bylo celé takové lehce divné...no, opáčko si nastopro nedam.. 3* ()
Galerie (54)
Zajímavosti (3)
- Filmový golfový areál a hotel se nacházejí v Ostravici. (rakovnik)
- Když se dva hlavní protagonisté ocitnou na benzínové stanici, objeví se v záběru televizor, v němž běží film Výlet (2002). Následuje záběr na Libora (Ondřej Sokol) v autě, které projíždí myčkou, což evokuje scénu v myčce s Igorem Barešem ve zmíněném snímku Výlet (2002). (Přemek)
- Occamova břitva je princip logické úspornosti, od 19. století nazývaný podle anglického logika Williama z Ockhamu. (Olík)
Reklama