poster

Nejvyšší nabídka

  • Itálie

    La migliore offerta

  • Slovensko

    Najvyššia ponuka

  • Kanada

    The Best Offer

Drama / Romantický / Mysteriózní / Krimi

Itálie, 2013, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Nerozeznám pravého Renoira od díla netalentovaného opilce Karla, ale zato vím, že chce-li starcova vrásčitá ruka v sametové rukavičce klouzat po mladém, bledém, vyplašeném ... ženě, tak je jasné, že to bude něco stát. Jasné je to tedy každé živoucí osobě kromě Virgila, který si své panictví pošetřil do důchodu a na další životní pouti se nechá vést svými splašenými hormony. Mne to tedy mezi všemi těmi podvůdky dost bavilo a kdyby základní zápletka nebyla tak naivně průhledná, tak bych nad pražským orlojem klidně nechal rozzářit všech pět dostupných hvězd.(28.3.2014)

  • Vančura
    *****

    Film jsem dlouho chtěl vidět, protože mě zaujalo, že se odehrává v prostředí výtvarného umění a aukčních síní, o něž se zajímám již mnoho let. Zaujal mě rovněž obsazením, slovutným Morriconem coby autorem hudby i samotným jménem režiséra, s jehož filmografií jsem až dosud nebyl obeznámený, ale která je zde na ČSFD vysoce hodnocená (kolem jeho nejlepšího filmu Bio Ráj, který aktuálně figuruje na 210. místě v žebříčku nejlepších filmů, kroužím už léta a stále jsem ho neviděl). Když se mi Nejvyšší nabídku konečně podařilo - po více než 2 letech od české premiéry - vidět, bylo pro mě velmi příjemným překvapením, že je dokonce mnohem lepší, než se mi na základě traileru zdálo. Mou pozornost si film získal od prvního záběru a nemohl jsem se od něj až do konce vůbec odlepit, strašně mě bavil překvapivý děj, herečtí představitelé všech rolí, nádherná kamera a dokonalá, ale vážně DOKONALÁ Morriconeho hudba. 2 hodiny nikdy neutekly tak rychle - bezprostředně po doběhnutí závěrečných titulků mi je vyloženě líto, že ten film už skončil, a nejraději bych si ho pustil teď hned znovu - a vychutnal si tam nově všechny ty detaily, které mi napoprvé nepochybně unikly (film mě udivil svou celkovou promyšleností - vše souvisí se vším, nic zde není náhodné, a film průběžně testuje, zda člověk dával dobrý pozor - to se mi nesmírně líbí). Snad jediné, co mi na filmu trochu vadilo, je mírná pachuť z toho, že se mi závěrečné rozuzlení zdálo krapet překombinované a nepravděpodobné - na druhou stranu z toho pramení i ten wow efekt, kterého se člověk dočká (a to dokonce několikrát v průběhu celého filmu, tedy nejenom v samotném závěru). V té souvislosti mě dostalo - asi jako už mnoho lidí přede mnou - že se závěrečná scéna točila v pražské Pivnici U Milosrdných, která se však v létě 2013 definitivně zavřela, jak jsem teď překvapeně zjistil. Pro mě je toto zjištění takovou bezděčnou, překvapivou a vcelku působivou symbolickou tečkou za tímto filmem (tu pivnici jsem neznal, ale je strašná škoda, že v Praze skutečně není hospoda se stejným interiérem jako v tomto filmu, protože by to byla velkolepá atrakce, na kterou by se sjížděli lidi z daleka). Za sebe nemohu nedat 5 nadšených hvězd. UPDATE 24. 6. 2018 - Na druhé zhlédnutí po téměř 3 letech se mi film líbil trochu méně než poprvé. Myslím, že to je tím, že když už člověk zná rozuzlení, chybí tam ten moment ohromení jako poprvé (v tomto ohledu mě trochu překvapuje, kolik lidí zde píše, že je děj předvídatelný - mně to třeba poprvé vůbec nepřišlo). Každopádně herci, kamera, scénář, hudba a celková atmosféra - vše super, a celkově je to podle mě filmařsky velmi kvalitní a obohacující podívaná. Velký respekt k Tornatoremu!(25.9.2015)

  • venus
    *****

    I když mi konec filmu připadal slabší, než jeho záhadně tajemný začátek, i den po jeho zhlédnutí ve mě zvláštně buší a stále rezonuje. Ta psychologie, umělecká linka, styl, hravost a exkluzivita příběhu je opravdu výjimečná (!) a i když jako zmlsaný konzument kinematografie jsem chtěla ještě něco víc, přece jenom se musím vrátit do profilu filmu zpět a zvýšit své hodnocení na maximum. Když se mě film dotkne, nejde hodnotit ani o hvězdičku méně.(3.4.2016)

  • Fr
    ****

    V KAŽDÉM PODVRHU SE VŽDY SKRÝVÁ NĚCO NEFALŠOVANÉHO..... /// Film, kterej si získal sympatie (moje vole…) od první minuty. Dokázal totiž skloubit půvab starožitností (Geoffrey Rush? Třeba, nebudem to víc pitvat…) s poetikou vztahu dvou zvláštních lidí, kterej tak vytváří trochu ,,jinou“ romantiku. Jo a má to taky zajímavej děj (to kdyby tě poetika romantickýho vztahu tolik netankovala…). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád mrknu na film, kterej může pomoct cestovnímu ruchu. 2.) Mám doma starej obraz a ,,ta paní“ má v oku písmenko ,,V“. 3.) Jacques de Vaucanson byl vždycky zdrojem mý inspirace. 4.) Thx za titule ,,rosarot“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(30.7.2013)

  • lesumir
    *****

    Za posledních 5 let jsem neviděl film, který by mě tak dojebal. Po jeho konci jsem čuměl do stropu a protože byla tma, nic jsem neviděl. Ale připadal jsem si jako moc hustej týpek, kterej prostě přemýšlí nad filmem. A začaly mi téct slzy. Ano, jsem nadsamec, který umí i brečet. Bod já. __ Nejvyšší nabídka je jako set z porcelánu, ze kterého by se nebála pít i královna. A on se nějak dostane k vám domů. Na začátku je vám fuk, říkáte si proč bych z něčeho takovýho měl jíst nebo pít. Já tady mám svý plastový kelímky a to mi stačí. No a časem ten set začnete používat. A jednou ho rozbijete. Omylem. A ucítíte bolest. Ztrátu. A prostě vás to sebere. Nevíte proč. Říkáte si, že je to jenom posranej porcelán, ale cítíte takové prázdno, že už to nikdy nebude jako předtím. A něco podobného jsem cítil na konci filmu.(6.1.2019)

  • - Když Virgil (Geoffrey Rush) podruhé sleduje Claire (Sylvia Hoeks), upadne Virgilovi mobil a ten poté vyběhne ven z domu, zavře za sebou bránu, ale nezamyká. Poté se vrací zpět a bránu odemyká. (vandertom)

  • - Poté, co Virgil (Geoffrey Rush) utekl z vily, kde sledoval Claire (Sylvia Hoeks) a ona mu telefonuje, si lze všimnout, že volá z českého telefonního čísla +420776783788. (Gyl)

  • - Film získal pět Davidů, nejprestižnějších italských ocenění. (M.B)