Režie:
Giuseppe TornatoreScénář:
Giuseppe TornatoreKamera:
Fabio ZamarionHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Geoffrey Rush, Jim Sturgess, Sylvia Hoeks, Donald Sutherland, Philip Jackson, Dermot Crowley, Kiruna Stamell, Liya Kebede, Caterina Capodilista, Gen Seto (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Virgil Oldman (Geoffrey Rush) je světově uznávaný znalec v oblasti výtvarného umění a starožitností. Ve svém osobním životě je však uzavřeným samotářem pronásledovaným mnohými obsesemi. Nikdy se nedokázal sblížit s jiným člověkem, není schopný s někým spolupracovat a v životě se nezamiloval do žádné ženy. Jeho okolí jej tedy považuje za výstředního génia. Bližší vztah má jen s Robertem (Jim Sturgess), mladým a zručným restaurátorem historických mechanických strojků a hodin. Ale ani tento vztah nelze nazvat osobním. Jedinou věcí, které Virgil věnuje svou vášeň, je tajná sbírka ženských portrétů všech uměleckých stylů a období, kterou mu pomáhá doplňovat Billy Whistler (Donald Sutherland), druhý člověk, kterého je ochoten pustit do svého soukromí. A tak jeho život běží zcela bez emocí a nečekaných změn. Až v den jeho šedesátých třetích narozenin přijde nečekaný telefonát od neznámé ženy (Sylvia Hoeks), která se představí jako Claire Ibbetsonová. Ta jej naléhavě žádá o pomoc při odhadu a prodeji zděděné rodinné umělecké sbírky. Virgil její nabídku nakonec přijme a dostaví se v domluvený čas do starého domu, který je zaplněný starými obrazy, sochami a nábytkem. Jeho nová klientka však na schůzku nepřijde. Pomocí dalších telefonátů jej Claire postupně přemluví k dalším pokusům o setkání, k nimž nakonec opět nedojde. Tak začíná zvláštní hra, která jej začne přitahovat. Snaží se zjistit identitu této tajemné ženy a pomocí triku zjistí, že Claire je mladá, velice krásná a trpí panickou hrůzou z okolního světa. A proto žije ve skrytých místnostech starého domu. Robert Virgilovi začne radit, jak krok za krokem získat srdce ženy, která se skryla před světem. Virgil se ocitá ve víru vášně a uprostřed hry, která navždy změní jeho šedivý život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (903)
Že je Nejvyšší nabídka jenom film asi nepochopil jeden nebožák, jehož lupen jsem našel na konci projekce v uličce. Suma 179 korun totiž nasvědčovala tomu, že na pokladnách Anděla ten den zřejmě probíhala aukce s názvem "Vydraž si svůj film." Platit za kino takové prachy, musel bych svůj profil po týdnu přesunout na web o štrikování, protože tohle by zabilo lásku i posedlost. Nicméně one man show Geoffreyho Rushe si ocenění zaslouží, v mém případě krásnými čtyřmi hvězdami. Kdyby měla kvalita ruce a nohy, smotala by po filmu plátno a odešla z kina se mnou, protože takhle po všech stránkách fortelnou práci jsem dlouho neviděl. ()
Geoffrey Rush si jednoznačně řekl o hodně vysoké ocenění. Nechci psát o Oscara, protože těmhle cenám bych nevěřil ani nos mezi očima. Nejvyšší nabídka je vynikajícím filmem, který nejlépe připomíná staré plátno. Hudba, režie, vyvíjecí se postavy a dechberoucí provedení. Tenhle film má zkrátka všechno. Nevím jak dále snímek vychválit, snad jen mohu plně doporučit. Zcela určitě jeden z 5 nejlepších v letošním roce. ()
U tak nezvykle smutného mainstreamově točeného filmu bych rozhodně nepoužíval označení "crowd pleaser", neboť se tu zřetelně jde proti radostné katarzi, která je tu skoro automaticky očekávaná. Snímek si pohrává s midcultovými prvky, protože pojednává o světě vysokého umění a rozehrává love story dvou pokřivených duší, které se díky sdíleným citům "naučí žít" (a stanou se "normalizovanými", podobně jako v jiném Rushově filmu, Králově řeči), ale to všechno se podvrací v nečekaně deziluzivním závěru. Je to vlastně příběh naivní nezkušené zamilovanosti, z níž se ovšem hrdina nepoučí, ale zabředá do ní ještě hlouběji. Jak jsem naznačoval v úvodu, smutnější film jsem dlouho neviděl. ()
Ááááh, tak toto jo, toto by šlo. Bezprostředně po skončení jsem chtěl dát čtverec, a to díky tomu, že se mně zakončení zdálo jaksi nepatřičné. Jak nepatřičné? No ve vztahu k první polovině, která se mi zdála mnohem lepší. Proč se mi zdála mnohem lepší? Protože byla tak parádně mysteriózní, že se mně z kebule dýmilo. Toto pak ve mně po mnohem konvenčnějším vyústění vyevokovalo pocit, že zakončení bylo špatné. Proč jsem dal teda nakonec plný počet? No protože s odstupem času mi připadá Tramatoreho pohrávání s divákem prostředníctvím excelentního Geofreyho Rushe naprosto dokonalé. Vynikající film o umění. V první polovině jsem se v duchu mystery bavil jak naposledy u Dokonalého triku. Doporučuju! ()
V KAŽDÉM PODVRHU SE VŽDY SKRÝVÁ NĚCO NEFALŠOVANÉHO..... /// Film, kterej si získal sympatie (moje vole…) od první minuty. Dokázal totiž skloubit půvab starožitností (Geoffrey Rush? Třeba, nebudem to víc pitvat…) s poetikou vztahu dvou zvláštních lidí, kterej tak vytváří trochu ,,jinou“ romantiku. Jo a má to taky zajímavej děj (to kdyby tě poetika romantickýho vztahu tolik netankovala…). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád mrknu na film, kterej může pomoct cestovnímu ruchu. 2.) Mám doma starej obraz a ,,ta paní“ má v oku písmenko ,,V“. 3.) Jacques de Vaucanson byl vždycky zdrojem mý inspirace. 4.) Thx za titule ,,rosarot“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (67)
Zajímavosti (13)
- V závěrečné scéně z restaurace se objeví u druhého stolu vpravo ostravský herec a komparzista Václav Kubánek. Na hlavě má čepici. (revols)
- Když Virgil (Geoffrey Rush) podruhé sleduje Claire (Sylvia Hoeks), upadne Virgilovi mobil a ten poté vyběhne ven z domu, zavře za sebou bránu, ale nezamyká. Poté se vrací zpět a bránu odemyká. (vandertom)
- Natáčelo se ve Vídni, Římě, Bolzánu, Miláně, Terstu a Praze. Natáčelo se od 30. dubna do 11. července 2012. (M.B)
Reklama