Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (821)

Peytl 

všechny recenze uživatele

I ne příliš skvělý film se může státi kultovním, oblíbeným a vesměs hromadně sledovaným a kladně hodnoceným, pakliže náhoda a osud chce, že se trefí do té správné nálady obecenstva, potažmo doby... je to o štěstí, nebo o notoricky známé klice z prdele. Mno, již kurví praděd u mě neměl na marihuaně ustláno a tento potomek je spíše klasickým zkurvysynem. Vůbec jsem neměl v plánu hanět, spíše jsem chtěl býti tolerantním, mozekměknoucím dobračiskem, leč nebylo mi přáno. On ten Bolek je pořád bezva smutnej kašpar, tedy pokud pominu prvních šílených zhruba dvacet minut, to jsem se opravdu musel nenavoskovanou běžkou mlátit přes hrb, abych byl schopen pokračovat ve sledování tohoto paskvilu, ale sám to nezachrání... Goldflam? Pecha? Ani hovno! Málokterý snímek shořel na tom, že v něm přebýval nějaký protagonista... ovšem korpulentní Čvančarová, nateklý Heřmánek, vyzuna Chýlková, Veškrnová se svým šikmookým liftingem, vypité tlamy Rychlík se Zatloukalem, Herr Gott alias Karel Bůh a za ním v závěsu Cihlakcihle Čenský, Harapes aúúúú, Borhyová hehe a rómská princezna a postrach exekutorů Erbová... to je mančaft na jasnej sestup do pralesní ligy. Nehledě na to, že vidět ještě jeden moravský kroj, požadoval bych, aby mi megery z Východu začaly onikat. Inu, ne každá Polívka se povede a stane se gurmánskou a vyhledávanou modlou, což je zcela evidentní zde, tak i v podobném buranském stylu, kdy ogaři v reklamě na vidláctví redukujó do vaničke, Pane, ty to vidíš! Zde se sliní naprosto z jiného důvodu. Navíc byla i Irénka a nějaký zamlžený šoust s viagrou, kurva, to byl džouk! No, kdo nám přebýval je známo, a co nám chybělo? Jakýkoliv příběh, nějaká dějová linka, snad by stačila i jen kontura, náznak... při sledování jsem měl pocit, že každých pět minut usínám a přicházím o těch deset klíčových. Nesmysl, co? Přesně! Po skončení a překontrolování velitelského času na atomových přesýpačkách ale vyšlo vše najevo, celá ta krutá pravda, ... byla to neskutečná píčovina. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem se tomu vyhýbal, ale televize ten film někdy před vás hodí tak, že nemáte v podstatě jinou možnost, než se podívat. Výsledek byl takový, že Bohuš ztrácí elán, vtipu je poskrovnu a celá polovina (kterou jsem zvládl dokoukat) byla úplně o ničem. Možná se někdy pokusím o druhé zhlédnutí, ale momentálně tomu nedávám moc šancí. Zbytečný film. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Už neplatí s Bohušem na věčné časy. Kurva se sice říkat nemá, ale nejeden divák si nejednou pomyslí, že tohle pokračování proslulé "bolkovské" komedie stojí kurevsky za nic(!). Jako by si toho byl (pozdě) vědom i jeho protagonista a autor scénáře v jedné osobě a celou dobu se neprojeví jeho humornost tak, jak jsme od Bohuša zvyklí. Je sice hezké, že zestárnul a věkem i "zmoudřel", ale copak s ním zestárnul i jeho pověstný invenční humor nadití k prasknutí originálními hláškami, hlody a nesmrtelnými výšplechty?! Zřejmě ano, protože jinak si nedovedu vysvětlit tak mimořádně nízký výskyt gagů. Ne dobrých, ale tady v podstatě absentoval jakýkoliv humor s výjimkou občasného záblesku toho hořko-humorného a rozjímavého, potažmo trapného, který se ovšem neslučuje s podstatou prvního filmu, který stavěl na principu dokonalé odezvy diváka na své narážky a zlidovělé hlášky. Problém nastal v odlišném přístupu režisérů. Kontroverzní Chytilová s osobitým režijním rukopisem versus na jistotu točící Robert Sedláček. Maximálně umí vykouzlit hezký záběr dýchající letní atmosférou, ale nejednou vznikl dojem, že režírování se ujal samotný Polívka a on jen zkontroloval záběr bez vlastního přičinění, aniž by do toho vtěsnal něco z vlastní režijní kapsy. Je přímo hrůza, jak film nemá tempo a záběr od záběru diváka uklimbává ve svém vypravěčském nic. Totální selhání přichází v podstatě v nulové návaznosti na původní film a žádná z postav se příliš nehlásí o svoji dvacetiletou filmovou minulost. Jednička sice rezignovala na satirický podtext, i když ten tam přece jen v určité míře patrný byl, ale dokázala na jednoduchou zápletku nabalit spoustu scének, o kterých diváci dokázali nadšeně debatovat a napodobovat je, včetně přenášení hlášek do reálu. Nemluvě o dokonalém vystižení doby porevoluční. Dvojka z tohoto hlediska nepřináší nic extra a nikam se ani neposouvá. Chybí nosná zápletka i herci se svým způsobem zhoršili, protože divák neustále čeká, kdy to rozbalí jako tehdy, a nedočká se. Na co je ve filmu nefunkční Gott, nefunkční mrtvá Vlastička, jakási Irenka za hřbitovní zdí, nebo zapáchající dr.Strážný?! Je z toho akorát znát, jak moc někteří herci v pokračování účinkovat nechtěli. O to smutnější, že na dvou ženských postavách se v původním filmu dost stavělo, až pro někoho zkultovněly. Nejednou tohle pokračování svým uchopením připomene "Sněženky po třiceti járech". I tady je znát propastný časový rozdíl či skok, jaký hlavní postava, plus ty kolem ní prodělaly. Další osudy Bohumila Stejskala totiž přišly strašně moc pozdě. 22 let je moc, a i když i já jsem byl coby divák zvědavý, co se u rázovitého Bohuše za tu dobu změnilo, tak můžu konstatovat, že změna žádná. A když, tak k horšímu. Jeho postava zpustla a zburanovatěla, a i když on sám coby Bolek Polívka ji nejednou hraje jako distingovanou a chytřejší, než se na první pohled zdá. Pak ovšem nevím, co tím chtěl autor říci. Jaký vlastně měl být současný Bohuš. Jestli "cool" týpek, co se znovu dal na chlast, anebo věkem sešlý a utrmácený "inteligent" používající na svých cestách veterána hořký, suchý a rádoby chytrý humor?! Je to spíše Bolek Polívka osobně. A co nejvíc zamrzí, že jako scenárista je mizerný a snižuje se k lacinostem. Bohuš si tentokrát už všechny (diváky) nekoupí, jak kdysi vítězoslavně prohlásil na konci prvního filmu. Nyní o ně bude muset bojovat. Akorát nevím čím. Jestli chlastem, dobrovolným pobytem v protialkoholní léčebně, omšelou "rádiovkou" anebo zkonfiskovanou farmou a uměleckým propadem. Račte si prosím vybrat, co je vám nejblíž. Druhé pokračování zabředlo přesně do těch typů komedií, kterým se tak jednička urputně bránila. A pokud i ona měla slabší a zdlouhavé chvilky, tak z toho dokázala vybruslit po "bohušostejskalovsku". A náramně se strefila do doby, kdy se do podnikání pouštěl každý a každý si chtěl náležitě užít nových možností léta odpíraných totalitním režimem. V tomto kontextu je Dědictví II jen smutnou a notně zašlou vzpomínkou na Bohušovy kdysi vtipné a satirou říznuté časy. Na druhou stranu setkání s tímhle (kultovním) buranem nebylo až tak nepříjemné, ale především zvláštně narafičené a režijně i scenáristicky méně vychytané. 60% () (méně) (více)

CaptainNor odpad!

všechny recenze uživatele

Jak může držitel 3 českých lvů, režisér velice slušného psychologického dramatu Pravidla lži a zdatný dokumentarista vyplodit takovou hnojnici, takovou žumpu?! Tam nefunguje ani to nejmenší na čem stojí film jako takový a co ho drží pohromadě. Klidně mohl nastoupit i Krampol, Vydra, Uršula Kluková, Skamene a Sobota. Tohle dílo by vůbec neutrpělo. Hnus!! ()

rollman1 

všechny recenze uživatele

Je jasné, že nikdo nemohl čekat nekonvečnost a zábavnost prvního dílu. To je prostě kult kultů a nebude již nikdy překonán. Zdá se mi, že druhý díl byl malinko vynucený, ale to nic nemění na tom, že to nebylo tak hrozné jak jsem čekal. Jasně, kadence a úroveň vtipů již není taková jako kdysi, ale pořád se zde najde pár hlášek či situací, které mě rozesmály a já se tak bavil. Samozřejmě první polovina je lepší jak z hlediska zábavy, tak i příběhu. Kultovní jednička dostala podle mě leč vynucené, tak důstojné pokračování a zakončení Bohumilovi Ságy. 50% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Stejně jako původní snímek Věry Chytilové produkuje film společnosti Space Films, první soukromá nezávislá produkční a distribuční společnost, která byla po roce 1989 v tehdejším Československu založena. (Posheidon)
  • Objavili sa špekulácie, že Bolek Polívka nakrútil tento film kvôli tomu, aby splatil dlh voči svojej farme v Olšanoch, ktorý vtedy tvoril 56 miliónov českých korún. [Zdroj: EuroTelevízia] (kacer4)
  • Natáčení začalo 29. května na zámku Skrýšov u Sedlčan. Natáčení probíhalo také v Praze, v Rudné u Prahy či na zámku Karla Rodena. Scény odehrávající se v blázinci, se natáčely v psychiatrické léčebně v Kroměříži. Scény na hřbitově a u kostela byly natočeny v Lulči u Vyškova. (Terva)

Reklama

Reklama