Reklama

Reklama

Líbánky se odehrávají v čase dvou dnů svatební oslavy. Nevěsta a ženich – Tereza (Anna Geislerová) a Radim (Stanislav Majer) tvoří půvabný pár, navzdory tomu, že oba již prošli manželskou zkušeností a odnesli si z ní své šrámy. Tereza zklamané srdce, Radim dospívajícího syna. Jsou však odhodláni zkusit to znovu, jsou přesvědčeni, že tentokrát to vyjde. A zdá se, že svatební oslavy, které probíhají v prosluněném dni v rodinném kruhu v sídle nevěstiných rodičů obklopeném romantickou krajinou, budou skutečně nejkrásnějším začátkem společného života. Ovšem... kdyby se na svatební hostině náhle neobjevil nezvaný host. Jan Benda si brzy získává náklonnost přítomných. Maminky i tetičky mu podstrojují, muži mu bodře nalévají. Kdo to však vůbec je? A odkud se vzal? Je to jen neškodný vetřelec, který se obvykle vmísí do davu s cílem zadarmo se najíst? Nebo se vynořil z minulosti někoho ze svatebčanů? A koho? S Janem Bendou u svatebního stolu dostává romantika trhliny. Toho chlápka je třeba dostat co nejrychleji pryč. Některá tajemství by prostě neměla být prozrazena! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (365)

studentice 

všechny recenze uživatele

Film ma dobre tema, ktere bylo podle me velmi spatne zvladnuto. Nudila jsem se a vubec neverila promluvam postav-kdo by v realnem zivote mluvil jako "Jan Benda". Jedinou moznost vidim v tom, ze si tu rec predem vsechny ty roky planoval a naucil nazpamet. Pro me to byla proste ztrata casu. ()

pajdula odpad!

všechny recenze uživatele

Je spousta filmů, kde není stěžejním bodem neustálá zvratovost příběhu, a přesto se zapsaly zlatým písmen do kinematografie. Bohužel to není případ Líbánek. Celkem jednoduchý děj se táhne jak žvýkačka k zbytečnému emočnímu profackování diváka. Každý příběh by měl skrývat i kousek tajemství, ale zde se nám pan režisér snaží "pravdu" nejen naservírovat na stříbrném podnosu, ale neváhá ani složitě vysvětlit příčiny a důsledky v podání nekončících monologů. Jinak oceňuji práci s kamerou a zajímavý námět filmu. ()

lineker 

všechny recenze uživatele

Tak trochu Melancholie a tak trochu Svatba jako řemen. Hřebejk po Nevinnosti přichází s dalším sociálním dramatem u kterého by měl člověk popřemýšlet. Bohužel vše až na zvolené exteriéry mně přišlo hrozně strnulé. Některé dialogy dohnané až do extrému. Snaha působit co nejsilněji někdy bohužel sklouzává až do piteresknosti. ()

lestatos 

všechny recenze uživatele

Nikdy by ma nenapadlo, že niekto ako Jan Hrebejk bude potrebovať vykrádať Larsa vonTriera a to úplne bez škrupulí s nechutnou citovou vydieračkou v podobe filmu Líbanky. Smrdí z toho „dogma 95“ na sto honov a ja prosím Jana Hrebejka aby sa vrátil k tomu čo na jeho filmoch milujem : neopakovateľný český zmysel pre humor a originalitu. Na sever stačilo, treba sa vrátiť do českej kotliny. ()

Eloi 

všechny recenze uživatele

Zajímavý počin, který se naneštěstí skácel pod vahou složitě šroubovaných a málo uvěřitelných dialogů. Nejlepší výkon podal Jiří Šesták. ()

frannyberry 

všechny recenze uživatele

Bezprostředně po zhlédnutí jsem byla víceméně v šoku, protože ten film je zpracováním tak "nečeský", že jsem si říkala, že to snad ani nemohl natočit Jan Hřebejk. Krajina jak z jiného světa tomu odpovídá. Tenhle názor jsem sice po několika hodinách opustila, protože - i vy filutové - autoři možná trošku opisovali. Je to celkem silné drama - nebýt těch telenovelových exteriérů a rekvizit, bez kterých by bylo uvěřitelnější -, které se mohlo stát. Některé dialogy jsou sice kapku papírem šustící, ale budiž, ačkoli Černý ani Geislerová tak nemají šanci je zvládnout. Mám problém s pointou filmu, která je zbytečná a absurdní, udělá hlupáky z postav, které do té doby uvažovaly konzistentně. Tím "nej" je pak výkon Kristýny Fuitové, příjemně civilní svým hereckým projevem. ()

JerryPilsen 

všechny recenze uživatele

Vystupňované drama o vině,podpořené dobrou režií.Bohužel trochu mi vadily tuhé dialogy.Z herců kromě Černého nikdo nevyčníval,spíše naopak.Konec tušený,ovšem posléze i vlastně překvapivý. ()

krtson 

všechny recenze uživatele

Snažil jsem se najít něco ( někoho ) , co by mě bavilo, leč nepodařilo se. Festen od T.V. je ÚPLNĚ jinej level. Dnes těžko uvěřit, že ten samej pán natočil Pelíšky a Musíme si pomáhat. Jiří Černý mi přišel otřesnej. Bohužel. ()

Rupmen 

všechny recenze uživatele

Film zapadá do trilogie vážných filmů tvůrčího tandemu Jarchovský - Hřebejk a až na tu závěrečnou a zbytečnou reminiscenční vložku, jde o film hodně povedený ... Rozdílů mezi našimi režiséry s možnou mezinárodní ambicí a např. úspěšnými dánskými režiséry bude určitě víc, jeden je ale očividný. Skandinávský přístup nechápe diváka jako nesvéprávné děcko, které je třeba vést za ručičku a nakonec mu vše prozradit a raději ještě jednou srozumitelně zopakovat. Dánové umí pracovat s náznakem a tajemstvím, zpravidla také odolají lákavosti vyčerpat atraktivní téma do sucha, vtipnou situaci i pointu většinou jen naznačí, očekávají spolupráci diváka a jeho „vtažení do hry“. Škoda, že se tady Hřebejk ve finále zachoval jako roduvěrný Čech … ()

Hanecek odpad!

všechny recenze uživatele

Tolik snahy o umění, o odhalení psychiky, a dál už asi o ničem. Až na ty kejhající kachny, ty byly dobrý.... ()

PORTER44 

všechny recenze uživatele

Tohle určitě není můj žánr filmu který bych vyhledával takže hodnotím jenom že jsem se na to díval zběžně protože mě to moc nebavilo.Herecky docela dobrý ale některé dialogy nuda ,občas se objevila zajímavější scéna. ()

WOR3CH 

všechny recenze uživatele

Tento film je typickým příkladem jak z vcelku dobrého námětu natočit klasický český rádoby umělecký film se změtí scén, dramatickým nádechem, ale bez jakéhokoli smysluplného propletení. Ten konec mohl určitě mnohem víc vygradovat. A netýka se to jenom konce filmu. Čekal bych lepší práci od takového režiséra jako je Hřebejk. ()

barbarpoz 

všechny recenze uživatele

Děj filmu byl poutavý, ale občas tam pro mě byly dlouhé nic neříkající chvíle, při kterých jsem se začínala nudit, naštěstí jich nebylo moc. Kamera byla bezva změnou pro české filmy, i když z toho občas bolely oči, ale tomu asi nepřidala ani únava po celém dni. Fajn pro zabití večeru, ale víckrát bych se na to asi nekoukla. ()

Kosir 

všechny recenze uživatele

Hřebejkovy soukromé názory jsou dost svérázné a moc se s nimi neztotožňuji, nicméně přiznávám, že žádný z jeho filmů bych nehodil do koše. Svůj podíl má na tom samozřejmě i Jarchovský. Domnívám se, že v tomto případě se mohli inspirovat osobními zkušenostmi "kolegy" Marhoula, který v 13. komnatě podobnou zkušenost popisoval. Na tom základním půdorysu je typické (viz též v jiných souvislostech Žert), že hlavní záporák si nepřipouští jakoukoli vinu a vždy žije přítomností. Když se však dostane do vypjatých situací, tak se vždy projeví ty skrývané vady charakteru, které mu jsou jako entitě imanentní. To je v Líbánkách hezky naservírováno, i když, dost rozvlekle. To odhalení a vypořádání se s minulostí autoři ideálně nezvládli (možná se reminiscenční obrazy mohly objevit už tady, a ne v úplném závěru filmu, aby se rozkouskovala monotónnost toku řeči). Moc šťasná se mně nezdála ani kamera zabírající veselici slunečného dne v protisvětle. Takže ne absolutorium, ale každopádně spokojenost se zpracováním tématu i tématem samotným. ()

Lonelybiker 

všechny recenze uživatele

O Líbánkách jsem dosud nevěděl, tak bych od nich ani nic významného nečekal. Scénář a dialogy jsou ale napsány excelentně (líbí se mi hlavně rozhovor mezi Radimem a Terezou, kdy on svoje mládí omlouvá a ona to podle něj jen zveličuje - takhle přesně se to opravdu ve skutečnosti mezi manžely děje) a když se pak režie ujme J.Hřebejk, vznikne z toho určitě víc než 59%, které tady film má. Herci jsou přesní, hudba dokresluje atmosféru a celkově se jedná o moc povedené dílo. ()

andydufrsn 

všechny recenze uživatele

Na každého z nás čeká někde minulost. Brutální drama o setkání s vlastní minulostí, a to v ten nejméně vhodný okamžik, je podle mého druhým nejlepším Hřebejkovým filmem. Pozvolné pronikání do příběhu, dobré herecké výkony a skvěle vystavený kontrast mezi úžasnou přítomností a pozvolna odkrývanou, děsivou minulostí dělá s filmu velice dobrou podívanou ()

PabloClavito 

všechny recenze uživatele

Téma filmu je tady v Čechách teď hodně aktuální, s minulostí a jejími hříchy se neumíme většinou vyrovnat, Hřebejk a Jarchovský se o tom pokusili natočit film, tedy filmy, když tam započítáme i Kawasakiho růži a Nevinnost. Nejvíc se jim povedl ten první díl, Líbánky už tak ne, možná je to i proto, že jsem jsem už trochu alergický na homosexuály ve filmech, je jich tam nějak mnohem víc než ta 4% populace jak se píše. Já proti nim nic nemám, ale šikana se děje i heterosexuálům a možná by bylo zajímavé, kdyby se natočil film o tom jak šikanují homosexuálové heterosexuály, aby ti ubližovaní nebyli jenom s 4% orientací. Od Hřebejka mám pořád nejraději ten jeho první studentský film, potom už to nikdy nebylo úplně ono, i když jsem rád, že přestal točit ty jeho "komedie" a snaží se dělat i opravdové filmy a možná se mu to jednou i podaří, Líbánky k tomu cíli ale moc nepostoupily, měl by se vrátit ke Kawasakiho růži a zkusit v tom pokračovat. ()

Neo77 

všechny recenze uživatele

Jediná zajímavá scéna ve filmu je zpověď Aleše novomanželce, dlouhé pasáže před tím a zbytečně popisné záběry ke konci filmu celé dílo naprosto zničily. ()

karmalat 

všechny recenze uživatele

Tak to byl blábol jak se patří. Opravdu špatný film. To jsem už dlouho neviděl. Ale za snímky české krajiny si zaslouží trochu víc než odpad. ()

Související novinky

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama