Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Phobia
    ***

    Vzhledem k faktu, že jsem jako mládě závodně vrhala koulemi, chybělo jen málo a také jsem třeba mohla klást otázky typu: "Trenére, proč si musím holit vousy? Trenére, proč mi tam, co bych měla mít kozy, rostou chlupy? Trenére, proč jsem svému příteli při objímání zlámala osm žeber? Trenére, co se mi to v klíně vyrazilo za pytlík? Trenére, proč se líbím jen teploušům a heterosexuál by o mě neopřel ani zahnojené vidle?" Naštěstí jsem kromě sportovního disponovala i výtvarným nadáním, které jsem zvolila za svou profesní dráhu. Takže mám na zdech místo medailí kresby, nejsem slavná a mám holou řiť - ale nechlupatou! "Fair play" mi způsobilo mírné dilema: téma je pro mě zajímavé, sledovat atletické tréninky a soustředění bylo příjemně nostalgické, nicméně jsem čekala trochu větší drama a dojení emocí. Taky mám z polistopadové filmové tvorby dojem, že republika před Plyšákem byla plná utlačovaných protirežimních bojovníků, připravených při první příležitosti utéct za kopečky. Vždyť většina občanů byla mlčky spokojená či smířená. Jasně, zdrhlo odsud hodně lidí a převážně těch velmi schopných... byli však zcela adekvátně nahrazeni intelektuály a pracanty ze slovenských cigánských osad, no ne? Na závěr si dovolím drobné rýpnutí do Judit Bárdos v hlavní roli: krásná holka, ale její postava rozhodně nepřipomíná vrcholovou atletku, tím méně sprinterku na steroidech. Tak co s tím? Tři je málo, čtyři moc... ta čtvrtá se holt do cíle nedostane o bradavky. 69%(3.1.2016)

  • Faustka
    ***

    Budeme bojovat čestně a odhodlaně. "Vítr jim sviští kolem uší .. za chvíli určitě vypustí duši .. poslední záchrana však zbývá .. žihadlo anabolik se do svalu vrývá." .. Mně včeličku nedali a tak (po 100 minutách, které se neplánovaně protáhly na tři hodiny) vypadám, jak vypadám … jako vysušená treska, zavřená přes noc v sauně.(15.7.2015)

  • dr.horrible
    ***

    Rob Roy to vystihol úplne presne. Film v médiách prezentovaný ako niečo nové a iné na téma komunizmus, a ono je to pritom úplne to isté, akurát sa tam trochu behá. Atmosféra tak depresívna, akoby za bolševikov neexistovala medzi ľuďmi jediná - čo i len sebemenšia radosť zo života. To ich teda rozhodne neobhajujem, ale všetkého zas s mierou. Ani jedna scéna na odľahčenie, ani jeden úsmev, len všadeprítomná paranoja a utrpenie. Hořící keř robil to isté, Sedláčkovej filmu však chýbajú jeho herecké výkony a hlavne výborný scenár, navyše hlavná predstaviteľka by mala vedieť viac, ako len uveriteľne plakať, pričom ani to jej úplne nejde. 3 hviezdy, 65% za záverečných desať minút. A že to nie je tak násilne ambiciózny nepodarok ako Ve stínu, je bohužiaľ chabá útecha(26.8.2014)

  • Silence
    ****

    Příjemně nepříjemná změna v proudu filmů vyprávějících příběhy z dob nedávno minulých. Odvaha neopírat se o humornou nostalgicky laděnou pohádku asi nenajde pochopení u davů diváků, o to cennější pro mne Fair Play je. Civilní příběh, který nedává falešnou naději nebo světélko naděje rychle a s mrazivou samozřejmostí zhasíná. Ve svižné stopáži je řečeno pouze to nejpodstatnější, na jakékoliv odbočky není čas. Fair Play tak ani vteřinku nenudí, zkratkovitost filmu ale, popravdě, i trošku škodí - například v budování vztahu mladého páru, který je sice upozaděn, ale v posouvání příběhu hraje velkou roli. Připočteme-li velice dobré technické zpracování (tradičně s výjimkou postsynchronů, jejichž nezvládnutí považuji už za takový český trademark...) dostáváme velmi dobrý český film! 8/10(19.3.2014)

  • Havenohome
    **

    To sú zas rozprávky. Podľa tohto filmu bol komunizmus doba, keď sa hrdinovia idealisticky vzopierali ŠtB. Takže zase úplne mimo. Taká slepačia polievka pre dušu. Nie je to také toporné ako napríklad Muzika, či Eštebák, no aj tak je to veľmi naivné až sa musí človek smiať. K tomu aby film fungoval ako dobre šlapúca dráma, mu chýba veľmi veľa motivácií. Postavy si len tak povedia, že niečo idú robiť a vy nechápete, že prečo? Taktiež je to učebnicový príklad nezvládnutia základnej techniky rozprávania SHOW DONT TELL. Všetko je tam vysvetlené v dialógoch, postavy vidíte konať len minimálne, väčšinu filmu sú len obrazy, kde napochodujú postavy pred kameru a rekapitulujú, čo sa udialo. A keď už sa aj niečo deje, tak to vzápätí nejaká postava ešte aj okomentuje. Napríklad matka nervne píše na stroji. Vzápätí dcéra prenesie: "Mami, si nervózna, prečo búchaš do stroja?" Film vám nedá možnosť stotožniť sa so situáciou postáv. Matka napríklad deklamuje ako strašne nenávidí komunizmus, vo filme však nie je ani jedna scéna, kde by ste mohli pochopiť, prečo ho nenávidí, čo je na tej dobe pre ňu také tríznivé, že chce dcéru dotlačiť k emigrácii. Že to bude nuda vám prezradí už prvý záber. Hlavná hrdinka beží kilometer vo veľkom celku na široký objektív, takže nevidíte žiaden chvatný fyzický boj tela ani jeho rýchlosť, len tri minutý sledujete siluetu figury v centre plátna, ktorá ako keby sa ani nehýbala. Taký je celý film, bez jediného režijného nápadu. Nie je to ani žiadny posun v rámci HEČ filmov, čo sa týka zobrazenia telesnosti. Jeden záber na chlpatú bradavku nestačí. Prostredie vrcholového športu je tu zobrazené tak naivne, až sa zdá, že tvorcovia majú o ňom len takú povrchnú predstavu, že počuli len nejaké báchorky a tie spichli do scenára. Niečo podobné ako keď snob Lehotský točí o polepšovni. Kto chce vidieť dobrú športovú drámu z čias komunizmu, nech si pozrie prostrednú poviedku z Taxidermie.(11.8.2014)

  • - Jelikož se film točí okolo 23. letních olympijských her, tak lze předpokládat, že se odehrává mezi roky 1983 až 1984. (vyfuk)

  • - V roce 1984 se československý olympijský tým skutečně neúčastnil letních olympijských her. Stalo se tak poprvé v naší historii. (vyfuk)

  • - Judit Bárdos (Anna), která je Maďarka, neovládá češtinu. Při postsynchronech ji proto nadabovala Berenika Kohoutová. (funhouse)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace