poster

Pianistka

  • Francie

    La Pianiste

  • Rakousko

    Die Klavierspielerin

  • anglický

    The Piano Teacher

  • anglický

    The Piano Player

Drama / Thriller / Hudební

Francie / Rakousko, 2001, 130 min

Diskuze k filmu (64)

<< novější 3 2 1
    • 16.11.2015  01:52
    Kincl
    (hodnocení, komentáře)

    to se nakonci bodla a šla pak domů nebo jak to chápat?

    • 25.7.2012  15:38

    Příspěvek byl smazán administrátorem.

    • 17.10.2011  00:22
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    Adam Bernau: Ja viem veľmi dobre, že ty riešiš niečo iné, veď máš svoj svet, podobne ako ho má vo veľmi zredukovanej forme Verbal a spol,  ale na tieto veci ja zámerne nereagujem. Preto máš pocit, že riešim niečo iné a nie to, čo mi naznačuješ ty. To je úplne v poriadku. Môžeš byť kľudný. Isté veci nemôžem riešiť pred všetkými.

    • 9.10.2011  17:30
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl: Neřeš to, pane doktore. Nemluvím o Pianistce.

    • 9.10.2011  13:34
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    Adam Bernau: Tam som ani ja nenarazil na také niečo. Do skupiny nie sú zaradení. Boli tam len neurotici a dokonca i ťažšie depresie. V prípade sexuolog. pacientov by však skupinová dynamika nepomohla. Musí to byť terapia šitá na mieru. Ale robil som aj na sexuologickej ambulancii a tam sme mali všelijaké prípady. Dokonca i pedofílov v ochrannej liečbe. 

    • 27.9.2011  08:10
    Adam Bernau
    (hodnocení, komentáře)

    Já jsem se zavřít jako pacient na uzavřené psych. oddělení v rámci praxe nechal. Byly tam různé existence, ale na pacoše takového kalibru jsem naštěstí nenarazil. Kozel zahradníkem. Forsetino se štemplem. Všichni dostanete klistýr, sie Simulanten.

    • 24.9.2011  19:21
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    cinefob:  A ja zase hovorím, že ty máš pravdu. 5 percent pravdy má každý. To ti neupriem. Pri Univerzálnom vojakovi sa však nezabavím dostatočne. Položil si si otázku. prečo práve ten film mi odporúčaš a nie iný??? Takže šup tam ty, už dávno ťa to láka, stavím sa. Priznaj sa aspoň sám pred sebou. Neprečítal si si môj  príspevok o mechanizme projekcie. Povedal som ti, že ničomu nerozumieš a teraz si to potvrdil. Ale 5 % pravdy určite máš. Gratulujem aj k nim.

    • 24.9.2011  17:03
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl: šak hovorím, že máš pravdu, a teraz šup na http://www.csfd.cz/film/2577-univerzalni-vojak/diskuze/

    • 24.9.2011  15:48
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    cinefob: Kdeže, nič si nepochopil. Východní duchovní majstri zakazujú pozerať telku a filmy vôbec. Všetko zanáša psychiku. Film sa vôbec netýka tvojho života, avšak nie je náhoda, že ho pozeráš, tak ako nie je náhoda, že sa ti sníva určitý sen. Nemám nič proti Univerzálnemu vojakovi, kľudne sa tam presuniem, nemám predsudky a nie som predpojatý na rozdiel od mnohých z vás...Ale ty patríš asi tiež medzi vyznávačov "filmového umenia", však? Poznáš rozprávku Cisárove nové šaty? Každopádne nemôže nikto od teba nič chcieť a možno, keď sa narodíš ako mních v kláštore niekde na Východe (pokiaľ ešte budeš mať šancu v dôsledku reinkarnácie - za podmienky, že existuje), budeš dodržovať psychochygienu, budeš duchovne a osobnostne rásť a nebudeš určite holdovať "filmovému umeniu", takému "dôležitému" pre ľudskú dušu (povedal zrejme niekto "múdry" a "osvietený"). Aj ja ešte takto zhreším, tiež som sa nenarodil v duchovnejšej kultúre. Malé dieťa keď sa narodí a prežíva nepohodu, plače. Našou prirodzenosťou je totiž stav blaženosti. To chceme všetci dosiahnuť, či si to pripustíme, alebo nie. Pomýlení ľudia na to idú všelijakými okľukami a neuvedomujú si to - to sú všetky tie psychické poruchy. Takže, keď máš potrebu bahniť sa v problémoch - navyše v problémoch iných - ešte k tomu fiktívnych /napr. Pianistka/, pričom nemusíš, je to trochu masochistické, ale prosím. Je to tvoja voľba. Ani niektorým svojim klietnom nemôžem navrhnúť aby sa viac bavili, sú to mnohokrát ľudia, ktorí sa nechcú zmeniť, napriek tomu, že prídu s tým, že chcú. Je ich našťastie menej ako tých, čo to myslia úprimne. Mnohí z tých, čo majú takéto rigidné, fixované postoje sú smrteľne chorí. Moja úloha je vtedy byť len ich chápavým sprievodcom, a síce sprievodcom k smrti.

    • 24.9.2011  06:30
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl: Pochopili sme. S Pianistkou nechceš mať nič spoločné, neprospieva tvojej (a vlastne ani našej, len si to nechceme priznať) psyché, je škoda, že to Haneke celé trochu (viac) nenadľahčil a nespravil z toho komédiu, v hlavnej role sa mohla objaviť trebárs Angelina Jolie. Ak je to z tvojej strany všetko, presuň sa, prosím, na diskusiu k Univerzálnemu vojakovi, myslím, že tam máš určite viac čo povedať. Dikeska.

    • 24.9.2011  00:12
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    lupuscanis: A teraz druhý "pán na holenie": To nie je sebapopis. Seba je veľmi ťažké popísať - nieže by som to nedokázal, ale každý vníma iného človeka podľa svojich kritérií, preto som chcel, aby pokiaľ by som niekoho zaujímal, nech sa pozrie na moje názory. Čo je na tom narcistické? Takže ty, možno tak, ako si pochopil mňa, chápeš aj filmy. Ale prečo berieš pre boha moje názory za urážku. Ja nenadávam nikomu do "kokotov" ako pán nižšie (verbal). Takže vôbec sa nemusíš brániť. Po celý čas sa brániš a snažíš sa dokázať sebi i iným, že nie ty si "ten zlý". Vieš čo to je projekcia? Vysvetlím: vidíš svoje vlastné psych.vlastnosti a procesy len na niekom inom, lebo by narušilo tvoj sebaobraz, keď by si ich videl na sebe. Takže môžem ti odprisahať, že nič z toho ma nerozčuľuje, čo tu čítam. Nie si náhodou ty rozčúlený? Vieš koľko ľudí s rôznymi názormi a problémami si ja musím denne vypočuť a ešte s nimi aj pracovať? Už by som bol mŕtvy, keby ma rozčuľovali alebo inak rozhádzali. Naopak, mám rád svojich pacientov, sú to väčšinou nešťastní ľudia, ktorí trpia a ja im pomáham. Ego mám práve preto už dávno rozpustené do tej miery, do akej si to len môžem dovoliť. Ani narcis nie som, ale mám sa rád. Narcis by bol zameraný sám na seba a nebol by orientovaný na pomoc iným. Poznám ale hranice medzi zdravou láskou k sebe a sebaľúbosťou. Ty tiež? Lebo to môžu byť všetko problémy toho, kto to na mne "vidí" (spomenutý mechanizmus psycholog. obrany - projekcia). Rysy človek môže mať naznačené v osobnosti ale môže ich mať súčasne pod kontrolou - a to je môj prípad, netvrdím, že som dokonalý a že som predtým nemal viac problémov. Avšak keby som s tým nebol niečo urobil, nemohol by som mať úspech ani s pacientmi. A ja mám. Nikoho totiž ďalej neposunieš, keď si na tom sám zle. To je vždy hranica. Nie som ani psychiater (po prvé:pletieš si pojmy, po druhé: ako vieš, že pychiatri sú labilní?) ako to tam mylne spomínaš, takže mi nehrozí zápalava psychotický pacientov mimo reality. Riešim už len bežné ľudské problémy (neurózy, partnerské problémy,...) a problémy výkonnosti. Som psychológ a na psychiatrii ani na sexuológii už napracujem. O mňa sa "báť" nemusíš. Ako my tu hovoríme na Slovensku: každý si má pozametať pred vlastným prahom. Najľahšie je totiž hľadať chybu v inom, namiesto práce na sebe a uvedomení si vlastných problémov. Pracujem na sebe, my si musíme udržiavať svoju kvalifikáciu a zbierať kredity, preto psychoterapeutické vycviky vo forme zážitkových seminárov sú nutné a pravidelné. A tam si dávame iné spätné väzby! Sú veľmi tvrdé a jasné, ale bez urážky. To sa musíš ešte naučiť priateľu. Píšeš, že tvoj "dobre mienený príspevok" ma podľa teba rozčúlil. Nie, tešil som sa, že si popíšeme, keď som videl tvoju reakciu adresovanú mne. Ozaj, v "dobre mienených príspevkoch" běžne používaš slová "směšný", "pošetilý",...? Podľa mňa smiešne je to, keď sa niekto hrá v rubrike Komentáre na filmového kritika, teda na niečo, čo nie je. Osobne ani samotným filmovým kritikom neverím, ostro si totiž protirečia. Kritiky nie sú objektívne. Film má pôsobiť. Je zbytočné o ňom premýšľať v zmysle kamery, výpravy, logickosti deja a podobne. Film je film a nemôže mať veľkú vierohodnosť. Preto je podarené, že vy, čo tu diskutujete, ste aj túto Pianistku zobrali tak vážne. Ako fikcia to možno nie je zlé, ale ako som nižšie písal, normálnemu človeku to uškodí, pokiaľ ide o myšlienkovú hygienu. Myšlienky ovplyvňujú emócie a hlavne negatívne emócie narúšajú celkový neurovegetatívny stav. A to je len začiatok.... Tento môj poznatok (lebo to nie je názor, ale dokázaný fakt) tu mnohých pobúril - zrejme aj teba. Navše si myslím, že každý by mal robiť skôr užitočné veci alebo tvoriť. Kto na to nemá, ten kritizuje.  

    • 24.9.2011  00:03
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    verbal: Od teba by som peniaze ani neprijal. To by si musel byť na tom aspoň o niečo lepšie.

    • 23.9.2011  17:35
    verbal
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl
    Presne toto mi vravel pri anylýze aj moj proktolog! Ty budeš isto ozajstný doktor Alban!! Vďaka, ale platit ti za to nebudem!
     

    • 23.9.2011  16:32
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    verbal: Takže najprv "prvý pán na holenie" : Poznáš kung-pao? Tak dobrú chuť. Tá fotka asi nie je náhodná v tvojom profile. Maj sa kamaráde! PS: Existuje v cchi-kungu technika s podobným názvom, ktorá je založená na spontánnych pohyboch tela, ktoré vyvolajú samoliečenie organizmu, ale tá sa píše trochu inak. Radšej ťa nechám tak, chudáčik. Možno dosť ťa živoj bije aj bez toho a ja ako psychológ by som ti mal skôr pomôcť, takže ozvi sa na moju poštu. Nič neberiem osobne, ani tvoje útočné slová, skôr že máš dosť veľký problém, keď sa nedokážeš inak prejaviť.

    • 18.9.2011  11:56
    lupuscanis
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl:  Cituji z tvého profilu: "Keď chceš, prečítaj si moje diskusie - je ich len zopár... a budeš vedieť kto som. Keď Ťa rozrušia, potom máš problém s vlastnou "dôležitosťou" t.j. s egom a musíš ešte pracovať na svojej vyrovnanosti a psychickej pohode. Predtým som pracoval ako klinický psychológ a dnes pre štátne služby. Ahoj."
    Není třeba číst tvé diskuse, chlapče, celkem jasno do toho vnáší už tvůj skromný a vyrovný narcistický sebe-popis výše, a tvůj "výkon" tady vše jen potvrzuje. Mno, suterénně by ses nade mne rád povýšil, ale zatím to vypadá, že tě můj dobře míněný příspěvek poněkud "rozčílil". Začínám o tebe mít obavy. Něco s nervama? -> Nemáš náhodou problém s vlastní "důležitostí", teda s egem? Nechtěl bys trochu zapracovat na své vyrovanosti a psychické pohodě...? Nebo radši trochu víc...? ___ Ze všeho nejradši mám labilní psychiatry, kteří ze vzteku nad poznámkou, že jejich pohled je poněkud krátkozraký, pošlou do blázince autora připomínky a spolu sním i polovinu evropského filmu. Chudáci pacienti.... 

    • 17.9.2011  11:58
    verbal
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl: Ja robím Kung-pao, a tak velmi dobre poznám kokota, ked ho zbadám! Na ktorej klinike presne na tebe robili tie pokusy, kým si sa dostal do štátnej opatery??

    • 17.9.2011  01:02
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    lupuscanis: No ty si múdry! Choď na stáž na psychiatriu a nechaj sa tam zavrieť ako pacient, ako sme to museli robiť my študenti klinickej psychológie. Uvidíš sám, že to tvoje umenie si tam môžeš strčiť za klobúk, priateľu. Vieš čo? Ty len snívaj ďalej svoj sen mimo reality. Na realitu pri tvojom pohľade na veci určite nemáš. A ešte poznámka k tomu, čo nazývaš "umenie": americké filmy sa aspoň na nič netvária, naopak, geniálne vedia nadľahčiť dej tak, aby to ich umenie nevyznelo ťažkopádne, choro a neurážalo dobrý vkus. Ale práve preto všetci snobi v Európe podceňujú americký film,  je pre nich príliš "jednoduchý", "ľahký". Povaha psychopatov je však presne opačná. Vytvárajú ťažkú atmosféru. Preto majú radi európske ťažké a nestráviteľné filmy napriek tomu, že vôbec nevedia, o čom tieto filmy "točia". Je to pre nich "také umelecké". Dovolím si tvrdiť, že možno aj sami tvorcovia sú veľakrát úplne mimo, nemajú totiž možnosť ísť do terénu na rozdieľ od svojich amerických kolegov a obmedzia sa len na rady 1 - 2 odborníkov na danú tému. Herci detto. Brad Pitt sa napríklad dôkladne oboznámil s problematikou psychiatrickej liečebne predtým, ako išiel natáčať Dvanásť opíc, aj keď režísér mu nedovolil vierohodne zahrať takéhoto pacienta. Museli to celé "zatraktívniť", inak by to nebolo pre nikoho zaujímavé, čo je podľa mňa v poriadku. A o tom tu hovorím. Takže nechoď na mňa s nejakými žvástami o umení. Ja viem o čom hovorím a veľmi jasne oddelujem fantáziu od reality (toto sa práve európskym tvorcom a "filmovým fajnšmekrom" pletie zrejme v dôsledku nejakého ich - jemne povedané - osobnostného založenia), aj keď aj ja sa venujem napr. kvantovej psychológii, robím cchi-kung, tai-cchi a nie je pre mňa taká-tá zdravá "uletenosť" vôbec cudzia. Avšak robiť z niečoho humbuk, tak to je už prúser! A filmári " umelci" u nás v Európe to robia veľmi často.

    • 17.9.2011  00:27
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    siloalampa: Máš pravdu Siloalampa, ale je treba vedieť, že európske filmy nie sú také reálne ako sa tvária a že pravda nie je až taká "umelecká" a atraktívna. Film pôsobil dosť morbídne, ale v skutočnosti je to oveľa, oveľa horšie. Vedz, že nič atraktívne na tom nie je. Vidíš len utrpenie ľudí a snažíš sa im pomôcť, a súčasne sa učíš ostať nad vecou (inak by si im nevedel pomôcť), ale zároveň si musíš dávať pozor, aby si sa nestal príliš otrlým a obrneným, t.j. city držať na uzde, aby ťa neovládli, ale dať im voľný priebeh pri najbližšej vhodnej príležitosti mimo vedomia pacientov. Nie je to ľahké. Terapiu s takýmito pacientmi nemôžeš robiť dlhšie ako 5 - 6 rokov.

    • 11.9.2011  08:44
    lupuscanis
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl:  Opravdu si myslíš, že umění je tu proto, aby potvrzovalo tvé pošetilé pohádky o tom, co je a není bd/sm? :) Nebuď směšný. Ten film tě provokuje právě tím, že ti žádnou takovou možnost, soudit jeho hrdiny podle nějakého předem daného klíče, nedává. Umění je tu proto, aby tvé vykonstruované "pravdy" rozmetalo jako chatrný domeček z karet...

    • 11.9.2011  05:54
    siloalampa
    (hodnocení, komentáře)

     
    mirecl: Pekne si to napísal. Nevenujem sa žiadnej -fílii, ani - ológii, ale som rád, že som opäť o kvapku múdrejší.  Pianistka je teda veľmi dobrý náučný materiál pre všetkých študentov klinickej psychológie alebo sexopsychológie na oživenie a otestovanie si svojich vedomostí. Tak na niečo bol predsa len ten film dobrý...

    • 10.9.2011  20:56
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    siloalampa: Na sexuálnej závislosti a sadizme (ktorá sa v tomto filmovom príbehu prejavovala napr. i vo vzťahu dcéry ku matke) nie je nič krásne, to mi ver. Ide o utrpenie ľudí.Kým dvaja gayovia si môžu uživať lásku, šťastie (do istej miery samozrejme, lebo oni narážajú na neprimeraný odpor spoločnosti), tak sado-masochizmus môže byť príjemný len vo veľmi jemných formách, či náznakoch. O pedofílii, kedy je zneužívané dieťa, ani nehovoriac. Keď sa venuješ klinickej psychológii alebo sexopsychológii, určite vieš, že existujú perverzné a inverzné poruchy pudu. Medzi perverzné patria napr. práve spomenuté S-M, pedofília, zoofília alebo nekrofília. Homosexualita patrila medzi inverzné, ale dnes už nie je v zozname chorôb. Zo sexuologického hľadiska je to len variácia sexuálneho správania a zo psychologického hľadiska zahŕňa celkový životný štýl, lásku aj sex. Nedá sa to oddeliť.

    • 3.9.2011  22:40
    siloalampa
    (hodnocení, komentáře)

    Teória normality jedinca je absolutne relatívna a nik z nás by nemal byť hneď sudcom. Zatiaľ nie je nikde ničím potvrdené, či sme nenormálni my, alebo svet, v ktorom žijeme. Sú prípady, kedy práve tí blázni, ktorých odsudzujeme, dajú nám nevedomky najavo, že to my sme tí, ktorí nekonajú správne a pre dobro, či zjednodušenie veci. Svet je ozaj zvláštny, krásny a nekonečný. Treba len naplno otvoriť oči a nepozerať neustále jedným smerom. Každá minca má dve strany a hrana medzi nimi je neopísateľne tenká a nepredvídateľná...

    • 3.9.2011  17:49
    mirecl
    (hodnocení, komentáře)

    snookiest: Áno, je mi to jasné. Navyše vo filme to musia trochu zmierniť a zatraktívniť. A to aj v európskom, takže ani európsky film nie je až taký realistický ako si mnohí myslia. Američania to riešia zase nadľahčením. Film nazvú komédiou a môže sa premietať. Z psychohygienického hľadiska je to možno dobré. Ale ľudia si potom myslia, že ich sa to netýka a  nikdy sa im také niečo nemôže stať (napr. s partnerom, keď si zoberieme ako príklad Pianistku). Ľudia väčšinou prehliadajú dokonca i úplne zjavné veci - napríkad vidia ležať niekoho na ulici a zracionalizujú to tak, že si povedia, že " je opitý - tak mu treba". Nechcú s tým nič mať. Výnimky však našťatie sú.  Príklad rodinného násilia a sex. zneužívania je oveľa ošemetnejšia záležitosť. Do toho nik okrem daných aktérov nevidí. Je to u nás tabu, rovnako ako ísť za psychológom - t.j. pripustiť si a potom riešiť svoje problémy.

    • 1.9.2011  10:25
    snookiest
    (hodnocení, komentáře)

    mirecl: Takovych lidi je bohuzel spousta. Spousta lidi si to neprizna, kazdy tvrdi, jsem v poradku atd..

<< novější 3 2 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace