Režie:
Robert AldrichScénář:
A.I. BezzeridesKamera:
Ernest LaszloHudba:
Frank De VolHrají:
Ralph Meeker, Albert Dekker, Paul Stewart, Juano Hernandez, Wesley Addy, Marian Carr, Marjorie Bennett, Mort Marshall, Cloris Leachman, Robert Cornthwaite (více)Obsahy(1)
Drsňák Mike Hammer (Ralph Meeker), losangelské súkromné očko, jednej noci zvezie Christinu Bailey (Cloris Leachman), vystrašenú mladú ženu, ktorá bežala po ceste. No Mikovo auto je vytlačené z cesty neviditeľným gangsterom, vyvlečú ho z auta a Christinu mučia, no žiadne informácie z nej nedostanú. Tak gangstri oboch vložia naspäť do auta a zhodia ich z útesu. Hammer sa preberá v nemocnici. Velda (Maxine Cooper), jeho sekretárka, mu oznámi, že Christina je mŕtva a Pat (Wesley Addy), Mikov priateľ policajt, mu radí zostať mimo tohto prípadu, no Mike si myslí, že by to mohol byť veľký prípad (znamenajúci preňho veľké peniaze), pretože je do toho zapletená FBI. Mike, Velda a Nick (Nick Dennis), Mikov kamarát automechanik, začnú vyšetrovanie v nádeji, že zistia, prečo bola Christina zavraždená... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Silně váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, podle mě bych klidně mohla dát i dvě i pět. Tak rozporuplně na mě tento film působil. Chvílemi jsem si říkala - vynikající film, kde každý druhý ječí, každý třetí umře a úplně každý dostane do držky. Ale dost mi vadil neslaný nemastný hlavní představitel a taky to že se mi fyzicky nelíbila ani jedna herečka. To je asi na osobním vkusu, ale podle mě by aspoň jedna měla být krásná. A ta co se jmenovala myslím Gabriela a měla se správně jmenovat Pandora, tak ta mi připadala dokonce trochu na hlavu. No a ten konec? Co to sakra bylo? ()
Pamparádny úvod nezdržujúci sa s barličkami "pozvoľného vstupu do deja". V jeho rámci sa stihne horkokrvná úniková akcia vystrašenej ženy, briskná analýza muža čo jej stopne a ich následné temné polapenie. Ústrednú časť filmu tvorí pátranie po príčinách toho, čo sa prihodilo v úvode. Pobehovanie z miesta na miesto ale súkromného detektíva veľmi vpred neposúva. Pri urputnej snahe dopátrať sa zmysluplnej príčiny zreťazeného vraždenia sám neváha použiť násilie a neštíti sa ani vášnivých bozkov vyľakaných slečien. No jediné čo sa dozvedá sú nové a nové mená. Pri konci naveľa naveľa získa i jednu indíciu v podobe pár všeobecných slov. Ani tieto slová a následný apokalyptický záver však neprinášajú jednoznačné vysvetlenia o záhadnej veci, v mene ktorej sa sa zabíja. Prináša ale poznanie o nepekných dôsledkoch prílišnej zvedavosti. ()
Konečně vím, odkud bral Frank Miller inspiraci pro své hrdiny ze Sin City. Soukromé očko Mike Hammer nemá prostě rád, když mu někdo zavraždí náhodnou polonahou stopařku v jeho autě a ten někdo chce oddělat i samotného Mikea. Jenže Mike je neskutečně drsný parchant s nepěkně brutálními způsoby vyšetřování. K tomu připočtěme smrtící ženy, zabijáky na každém rohu a pořádně záhadnou skříňku a dostaneme velice slušnou porci brakové zábavy. ()
Mysteriózní snímek otevírá napínavá scéna se stopařkou Christinou, která je na útěku. Neklid a napětí provázejí snímek po celou dobu. Bondovský Mike je sice bezvýznamný soukromý detektiv, co přišel o zbrojní pas, ve vztahu k ženám si ale s Bondem nezadá. Když zjistí, že Christine je mrtvá, snaží se vypátrat proč. Nemá pochyby, že se namočila do něčeho velkého, jelikož mu kdosi usiluje o život a jeho přátelé a kamarádi umírají jeden po druhém. V závěru se snímek přehoupne ve sci-fi, když se ukáže, o co všem zúčastněným šlo, za jakým tajemstvím (nejen pro Mika a diváka) se hnali. A právě závěr mne potěšil a dávám za něj samostatnou hvězdičku. Expresionistická kamera, solidní herecké výkony, napětí a kupa mrtvol. ()
Vytříbený béčkový noir jako předzvěst Twilight Zone. Filmařsky efektní stylovka s řadou skvělých "ghost town" lokací (x), hlavní hrdina je sympaticky sráč a hulvát, dojem ještě posiluje tajemná hrozba a neurčitý "they" záporák, a pak to krásně atomově apokalyptický finále - nihilismus na max! #Noirvember ()
Galerie (56)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (14)
- Film bol natočený za menej ako tri týždne. (ambron)
- Kefauverová komisia, špeciálna jednotka vytvorená v USA na vyšetrovanie organizovaného zločinu, označila tento film v 50. rokoch minulého storočia ako najvážnejšiu hrozbu pre americkú mládež. Práve preto sa režisér filmu Robert Aldrich rozhodol medzi nezávislými filmármi rozbehnúť kampaň za slobodu slova. (beso74)
- Asi v polovici filmu si Mike skontroluje odkazovač a počuje oznam, že počas jeho neprítomnosti mu nikto nevolal. Ako mohol vedieť odkazovač, že nebol doma? To nedokážu ani oveľa modernejšie prístroje. (beso74)
Reklama