Režie:
Tim BurtonScénář:
Jane GoldmanKamera:
Bruno DelbonnelHrají:
Asa Butterfield, Eva Green, Ella Purnell, Samuel L. Jackson, Allison Janney, Chris O'Dowd, Terence Stamp, Rupert Everett, Milo Parker, Kim Dickens, Judi Dench (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Díky tajemným stopám, které Jakeovi zanechá jeho milovaný dědeček, a které poodhalují tajemství jiných světů a doby, Jake objeví kouzelné místo, známé jako sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Jeho tajemnost i nebezpečí se začnou prohlubovat, jakmile Jake pozná jeho obyvatele a jejich zvláštní, neuvěřitelné schopnosti, ale i jejich strašlivé nepřátele. Jake nakonec zjistí, že jen jeho vlastní a výjimečná "podivnost" může zachránit jeho nové přátele. (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (821)
Když se vám líbí kniha, k filmové adaptaci přistupujete poněkud rozpačitě. Musím napsat, že Burton mě zaskočil hned několikrát. Nečekal jsem, že z trilogie udělá jeden film, kdy po prvním dílu (rovněž přetvořeném k obrazu T.Burtona), zhruba ve dvou třetinách, následuje zcela vymyšlené pokračování a závěr od pana režiséra. Že prohodí schopnosti dvou hlavních dívčích postav. Že film bude mnohem méně temný než knihy (ano, třetí díl je tak temné maso, že je zřejmě, alespoň jako rodinný, nefilmovatelný). Že natočí film pro rodinu podle knih, které pro malé děti nejsou (několik dětí v kině oprávněně plakalo, několik se neustále dokola na vše vyptávalo). Že z půvabné Francouzky Greenové udělá Angličanku s kobylími zuby mě možná šokovalo nejvíce (nebo že bych si nikdy nevšiml, že Greenová má opravdu kobylí zuby?). Že než nastoupí poprvé netvor, bude film natolik nudný, že by jeden nejraději z kina utekl. Nesměly chybět odkazy na různé filmy, mně se nejvíce líbila veverka (Karlík a továrna na čokoládu). Dobře, z původních 2* se snímek nakonec vytáhl na 3*, byť jisté rozpaky přetrvávají... ()
Chvílemi jsem čekal, že zabředneme do Velké ryby. Ale přehouplo se to do zvláštně zvráceného pohádko-hororu. Nic pro děti. Nic pro dospělé. Lákat by mohly kulisy, barvy a celkové prostředí. To je tak všechno. Příběh víc než jednoduchý nenechává moc prostoru pro představivost. Spíše naopak klasický předvídatelný lineární boj dobra a zla. Dobrou noc. ()
U filmů Tima Burtona je to vždy o hubu. Jednou u mě uspěje, podruhé ne. Na snímek jsem se celkem těšil. Přehnaná očekávání jsem ovšem neměl, protože jsem nějakou takovou pohádku pro nejmenší očekával. I přes nízká očekávání mě snímek dost zklamal. Hlavní kámen úrazu bych spatřoval v krajně neatraktivním výběru herců. Je to jedno otravné dítě vedle druhého. Nejotravnější byl právě hlavní hrdina. Na jeho neuvěřitelně odporný ksicht se nedalo dívat. Nápad s ukrýváním se před nepříliš zajímavými monstry v časových smyčkách mi přišel fajn. Ovšem potenciál tohoto nápadu zůstal tak nějak nevyužit. Film nedokázal vytvořit ani náznak své typické atmosféry, která by diváky pohltila. Strašně jsem se během sledování tedy nudil. Bylo mi úplně jedno, jak to celé skončí, jen jsem si přál, aby to skončilo brzy. Nechci si ani představovat, kterak musely trpět děti. Burtonovi jeblo. Závěrečná akce byla totálním výsměchem všem divákům. Jediné, co si zaslouží pochvalu je sexy kukuč Eva Green (věčná škoda její účasti v této sračce) a občasné příjemné vizuální efekty. V tomto paskvilu divák narazí bohužel pouze na Burtonovu psychopatickou polovinu. Ta geniální a kreativní polovina zůstala velice dobře skryta. Tu objeví zřejmě jen ti nejzarytější fanoušci, obdivovatelé a milovníci tohoto šíleného režiséra. Takoví ti, kteří by byli ochotní udělat Timovi na požádání manuálku. Zhlédnutí dalšího Timova filmu si zatraceně dobře rozmyslím. ()
Každým rokem a každým novým filmem se z Burtona vytrácí všechno, čím se v osmdesátkách/devadesátkách proslavil. Jeho novinky jsou víc a víc tuctovější, neoriginální a jeho legendární nápaditost, smysl pro stylizaci i schopnost vyprávět prostě uvadá. Miss Peregrine's Home v první polovině diváka úspěšně háčkuje skrze zajímavej příběh a fungující zacyklenej svět, každou další minutou jde ale film do prdele a z hlediska logiky vám ve finále nezbude víc než prázdná láhev Whisky. ()
Sirotčinec slečny Peregrinové pro nadanou mládež:) Tim Burton nikdy nepatřil mezi mé nejoblíbenější režiséry, jeho osobitý, weird-bizarre-dark-colourful styl a přínos kinematografii je však nezpochybnitelný. Zvláště v posledních letech jsem už měla dojem, že se s ním stalo to stejné, co třeba s Tarantinem. Začali být nechutně mainstreamoví a komerční. Jakoby tak trochu přišli o svou vlastní "nezávislou" osobnost, tvůrčí svobodu a nevázanost. Začali dělat víc filmy pro masy, dle Hollywoodu, začali do nich vrážet mega rozpočty a ohromný marketing. Člověk si tak jen povzdechl a zavzpomínal na Tarantinovy Gaunery, Kill Billa a na Burtonova Střihorukého Edwarda. Filmy natřískané prachama a CGI, ale už tak nějak celkově nabubřelé, a prázdné. Proto jsem se trochu obávala i slečny Peregrinové. Už jsem viděla tu pestrobarevnou omalovánku, na pozadí zeleného plátna:) Rozčarování však bylo nečekané a velmi příjemné. Vůbec jsem nepoznávala Burtonův typický rukopis. Nekřičelo na mě zelené plátno z každého záběru, jak jsem čekala. Tento Tim Burton je velmi decentní a umírněný. Překvapil mě. Předlohu jsem nečetla, ale snímek se mi moc líbil. Obsazení je perfektní. Asa (mám slabost pro černovlasé chlapce s blue eyes:), se od Chlapce v pruhovaném pyžamu opravdu hodně vytáhl:) i herecky posunul. A Eva Green je královna temných a podivných rolí. Krásná hudba a nádherné lokace. Člověk si zde může povšimnout několika odkazů ke kultovním filmům. Já našla X-Meny, Harryho Pottera, Armádu temnot a ti děsiví tvorové mi připomínali kreatury z šílené Frankenstein's Army. A Samuel L. Jackson dokonce řekne něco o očích, takže Nick Fury je jasný:) Potěšila mě loutková animace v začátku filmu, jako ze starých dob, Švankmajer by i zaplesal. A kolotočový monster battle je epický:) Sirotčinec slečny Peregrinové je jediný film, který jsem ze všech Burtonových děl zhlédla v kině. A jsem moc ráda, že to byl právě tento. ()
Galerie (116)
Zajímavosti (32)
- Po filmoch Nožnicovoruký Edward (1990) a Mars útočí! (1996) sa jedná o tretiu spoluprácu Tima Burtona s herečkou O-Lan Jones (Shelley). (figliar)
- V areálu sirotčince stojí socha dinosaura vystříhaná z keře. Jde o odkaz na jeden z předchozích filmů Tima Burtona Střihoruký Edward (1990), v němž titulní hrdina ostříhá keř do tvaru dinosaura. (Lesnik)
- Pohyb dvoch bábik, ktoré Enoch (Finlay MacMillan) oživí, bol dosiahnutý pomocou "stop motion" animace, ktorů Tim Burton často vo svojich filmoch využíva. (belinko)
Reklama