poster

Neon Demon

  • Francie

    The Neon Demon

  • Dánsko

    The Neon Demon

  • USA

    The Neon Demon

  • Slovensko

    Neon Demon

  • Velká Británie

    The Neon Demon

Psychologický / Mysteriózní / Horor / Thriller

Francie / Dánsko / USA, 2016, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ***

    Audiovizuální žranice s fantastickými hereckými výkony (skvělý Desmond Harrington). Vnitřní příběhová linie je docela zajímavá, ale celkový děj nemá dynamiku. Winding Refn jako vždy nikam nepospíchá, bohužel svět modelingu nenabízí žádnou akci, která občas popohnala dopředu Drive (tak i místy Jen Bůh odpouští), pointa je poměrně jednoduchá, ano bizarní, ale pořád jasná a celek se tak nedá obalit do intelektuálních cvičení o významu jednotlivých scén. Hlavní problémem je krom tradiční odtažitosti délka. A protože ten film musíte vidět, už kvůli oblizovačce mrtvoly a vizuálně vytříbenému komponování obrazu, budete muset bojovat s diváckou únavou, protože Neonový démon nemá duši.(24.9.2016)

  • SaNcHeZ_cz
    **

    Neon Demon je podivnost, díky které si Refn svoji reputaci nenapravil. Spíše jen dokázal opět to, že díky úspěchu Drive mu úspěch stoupl do hlavy a i přesto, že zvládá předvést audiovizuálně podmanivou podívanou, obsahová stránka jeho filmů a postavy se pohybují mezi průměrným dramatem a pseudouměleckou křečí, která moc nebaví a díky tomu i ony šokující momenty vyznívají trochu naprázdno. Zkrátka záležitost pro úzkou skupinu lidí, kteří jsou ochotni se naladit na stejné myšlenkové pochody, jako má NWR. To já bohužel ani tentokrát nejsem. [40%](31.8.2016)

  • Vančura
    *****

    Asi soukromý divácký zážitek roku, ne-li ještě za delší období. Od premiéry (v totálně natřískaném Světozoru) už dva dny v kuse pořád poslouchám nadpozemsky dokonalý soundtrack - a nemůžu ten film dostat z hlavy - Neon Demon je vizuálně neuvěřitelný, režijně vizionářský, a celkově za hranicí všeho, co jsem kdy viděl, Refn je naprostý génius, který mě dokonale dostal - už jenom trailer jsem si musel pouštět snad stokrát, jak mi přišel dokonalý. Naposledy jsem takto v kině umíral blahem snad u filmů Noční můra či The Guest, ale na Neon Demon to stejně nemá - to spojení absolutně dokonalého obrazu i hudby došlo vrcholu až zde - Neon Demon je dvouhodinový audiovizuální orgasmus, jakkoli to debilní klišé filmové hantýrky nemám rád. Stejně tak Elle Fanning v titulní roli předvádí něco neuvěřitelného a v tom filmu mě naprosto ohromila - já prostě pořád nechápu, jak může vzniknout TAK DOKONALÝ film, který se mi absolutně vším tak strašně trefí do vkusu, že mám po jeho zhlédnutí pocit, že můj život už nikdy nebude - a nemůže být - jako předtím. Po takovém filmu jsem asi vždy toužil, aniž bych to vlastně věděl - za mě by i 10 hvězd bylo málo.(22.9.2016)

  • Shaqualyck
    ****

    Jak se vám líbí? Leckdo snad čekal tklivé drama na téma sex, drogy a modeling, leč svéhlavý dánský estét Nicolas Winding Refn na to šel odjinud. Jeho sugestivní vizuální dojmologie efektně odráží vyprázdněnost povrchního světa na jedno použití. Namísto konformní doslovnosti servíruje bizarní noční můru, třpytivé nic, od kterého neodtrhnete oči. Závěr navíc zdobí poměrně šokantní nekrofilní vtip s "bathoryovskou" pointou, kterou asi pobere málokdo. Refn umí. A nenechá si kecat do řemesla.(4.4.2017)

  • Jansen
    ****

    Refn je bezpochyby jeden z nejtalentovanějších tvůrců současnosti a proto nároky kladená na jeho díla nemůžou být menší než velká. V jeho tvorbě jsou dominantní dvě díla - Pusher, který odstartoval jeho kodaňské období a Drive, jehož podvratná estetika a exaltovanost byla jako blesk z čistého nebe a velmi ostře vyryla dosavadní kontury jeho post-kodaňského rukopisu. Kodaňské období mělo bezesporu gradující charakter. Brutální a absurdně humorné zkazky z kodaňského podsvětí vyvrcholily závěrečným dílem trilogie Pushera. Refn stále více rozvíjel v prvním díle definovanou estetiku, díl od dílu více tlačil na pilu (a to obrazně i doslova) a přitom dokázal udržet zcela osobitou a specifickou náladu, která charakterizovala první díl. Trilogie Pusher spolu s Bleederem tak tvoří jasně stylově definovanou a ohraničenou skupinu. Poté následovaly Bronson a Barbar, filmy sice nadprůměrné, ale stylově neukotvené, ve kterých jakoby Refn hledal svoji budoucí tvůrčí polohu. Mnohé sice už předznamenaly, ale skutečný průlom nastal až s Drive. Exaltovaná jízda ulicemi LA se zádumčivým Ryanem Goslingem funguje s timingem švýcarských hodinek. Alespoň minimálně poučenému divákovi však musí být jasné, že je to dobře promyšlená hra s žánrem a diváckými očekáváními a brát film jako akční žánrovku je proto mylné a musí vést ke zklamání. Zároveň zde funguje určitá melancholie, kterou přiživuje výborně zvolený soundtrack. Exaltovanost a tendence ke zvýraznění skutečnosti pomocí extrémů předznamenává už červený rating filmu. Romanticko-patetické momenty oslavy dětských narozenin se střídají se záměrně násilnými scénami, které jsou ale podány tak, že je nelze brát vážně. Vše je výborně natočené a film má úžasný rytmus. I přes všechny objektivní faktory lze však výjimečnost filmu v plné šíři chápat spíše intuitivně, coby podvratnou hru s žánrem a divákem, která funguje na základě využití mnoha hyperbol. Estetiku zvýraznění skutečnosti pomocí hyperbol si Refn přenesl i do dvou posledních filmů. Co však zmizelo, je ona melancholicky podmanivá atmosféra a rafinovaná hra s divákem. Refn stále prohlubuje a vyhraňuje vizuální aspekt svých filmů – jednotlivé záběry jsou stále více vycizelované a obraz je rámován do působivých kompozic. Tomuto záměru dává volné pole působnosti oblast módního průmyslu, které se Refn věnuje ve svém posledním filmu Neon Demon. Tmavé pokoje a luxusní sídla střídají prosvětlené fotoateliéry a film tak zcela přirozeně může nabývat jasně ohraničených kompozic. Jednotlivé záběry jsou sice působivé, ale někam se vytratila atmosféra, která by film pojila a dávala mu konzistenci a výjimečnost, tak jako tomu bylo u trilogie Pusher a u Drive. Neon Demon je sice přímým potomkem estetických postupů definovaných ve Drive, ale bohužel nezdědil onu podmanivou atmosféru a umělecké fluidum, které se tak těžko popisuje slovy. Ale závěrečná scéna ve stylu „fuck the future, hlavně když budu krásná“ a následné titulkové záběry na vyprahlou poušť stejně potěší. Refn je pořád svůj, i když momentálně ne v top formě.(26.10.2016)

  • - Spoiler: Scéna v márnici měla obsahovat pouze polibek. Jena Malone však ve scéně improvizovala a dotáhla ji na další level. (Hal_Moore)

  • - Do role Jess (Elle Fanning) byla původně obsazena Carey Mulligan. (Dio_Padre)

  • - V úvodní scéně měla Elle Fanning tak dlouho otevřené oči, že se jí kontaktní čočky vypálily do očí díky sálajícímu horku ze světel. (Hal_Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace