
Všechny moje děti
-
Všetky moje deti
-
All My Children
Dokumentární / Drama
Slovensko / Česko, 2013, 90 min
Režie:
Ladislav KabošScénář:
Ladislav Kaboš, Svatava Marie KabošováKamera:
Michael KabošHudba:
Martin DohnalHrají:
Marián KuffaProducenti:
Svatava Marie Kabošová, Michael KabošStřih:
Darina Smržová, Michal KondrlaZvuk:
Pavel RidoškoObsah
-
Ústřední postavou filmu je charismatický farář Marián Kuffa. Divák ho ve filmu vidí spíše ve špinavých montérkách a sleduje drama mise do prostředí bídy a beznaděje v zapomenutých romských osadách. Spíše než kázáním se Kuffa snaží strhnout Romy vlastním příkladem a lidským zájmem. Snaží se pomoci nejchudším: místo chatrčí plných krys je učí svépomocně stavět důstojnější bydlení. Film šokujícím způsobem odhaluje problémy, se kterými romská komunita zápasí. Ve filmu sledujeme dramatické mikropříběhy Romů a sysifovský boj Kuffy s drsnou realitou: chce, aby jeho děti objevily své schopnosti, naučily se nezávidět si a pomáhat jeden druhému. Podaří se mu to?(Mirius FD)
- Časosběrný dokument Všechny moje děti je nesentimentální příběh o lásce z romských osad. Odehrává se v nejchudších končinách východního slovenska. Režisér Ladislav Kaboš v něm autenticky a bez sentimentu hledá cestu k řešení „romského problému".(Letní filmová škola)
- Ústrednou postavou filmu je charizmatický farár Marián Kuffa. Vo filme ho ale divák vidí skôr v zašpinených montérkach a sleduje drámu misie do prostredia biedy a beznádeje v zabudnutých rómskych osadách. Miesto kázania sa Kuffa snaží strhnúť Rómov vlastným príkladom a ľudským záujmom. Snaží sa pomôcť najchudobnejším: miesto chatrčí plných potkanov ich uči svojpomocne stavať dôstojnejšie bývanie. Film šokujúcim spôsobom odkrýva problémy, s ktorými rómska komunita zápasí. Filmári boli dokonca svedkami tragédie: dve z miestnych detí uhoreli pri požiari chatrčí. Sledujeme dramatické mikropríbehy Rómov a sysifovský boj Kuffu s drsnou realitou: chce, aby „jeho deti" objavili svoje schopnosti, naučili sa nezávidieť si a pomáhať jeden druhému. Podarí sa mu to?(oficiální text distributora)
- Pohľad skúseného režiséra Ladislava Kaboša na život v rómskej osade je jedným z najzaujímavejších za posledné roky. Všetky moje deti neskĺzavajú k reality show, naopak, pozorujú. Film ponúka vyvážený pohľad na problematiku osád a zároveň skúma, ako môže (a nemôže) jeden človek pomáhať tam, kde si nevie rady celá spoločnosť. Tým „jedným obyčajným človekom" je kňaz Marián Kuffa, ktorý nie je zaslepeným idealistom, no predsa pomáha.(MFF Cinematik Piešťany)
-
Photo © Media Film
-
- Dej filmu sa v prevažnej miere odohráva v dvoch rómskych osadách – v Huncovciach a Veľkej Lomnici. (Eoin)
-
- Skladateľa Martina Dohnala zasiahli osudy Rómov z osady natoľko, že sa rozhodol prerušiť prácu na opere Stalinova smrť a prijal ponuku na vytvorenie hudby pre film. (Eoin)
-
- Práca na filme trvala štyri roky. (Eoin)
73%
Hodnocení uživatelů
Premiéry
Nevhodný mládeži do 12 let
![]() |
13.03.2014 Mirius FD |
---|---|
![]() |
13.02.2014 Itafilm |
Související
- Kapela (2018)
Podobné
- I Pastafari: A Spaghetti Monster Story (2019)
- Stretko (2014)
- Súď ma a skúšaj (2013)
- Epizoda ze života sběrače železa (2013)
- Zdenka (2013)
- Prešiel som hranicu (TV film) (2012)
- Je to jen vítr (2012)
- Cigán (2011)
- Expelled: No Intelligence Allowed (2008)
- Proboha! (2008)
- Ježíš je normální! (2008)
- God Delusion Debate, The (2007)
- Nepřátelé rozumu (TV film) (2007)
- Kořen všeho zla? (TV film) (2006)
- Jesus Camp (2006)
- Zbav nás všeho zlého (2006)
- The God Who Wasn't There (2005)
- Penn & Teller: Bullshit! (TV seriál) (2003)
- Marjoe (1972)
SHit4U
Opravdu dobrý, vtipný a cikánskou povahu vystihující dokument. Pan farár je dobro samo a co to dělá, je na okamžité nanebevzetí. Trošku mi vadilo, že dokument nešel uplně na dřeň a některým palčivým tématům se vyhýbal, ale v celkovém vyznění dokumentu, který je opravdu spíše vtipný, to nikterak nevadí. Člověk se zasměje, pobrečí, nechá se dojmout a pak se zase zasměje. Nicméně díky zákulisním informacím vím, že tvůrci ignorovali některé události, a to především tu, že při cikánském představení v Žakovicích, které bylo věnováno panu faráru, se část v ghettu žijících cikánu vydala během představení, na kterém byla i valná část místních, krást do přilehlých domků a zahrad...což mi dost vadí. Taky z toho důvodu, že kdyby se to ve filmu objevilo, nepřišel by o svoji nepředpojatost. Vždyť vždy když cikání něco provedli, ukradli, vždy to tam manželé Kabošovi dali a v konfrontaci s farárovým přístupem, to pokaždé vyznělo vtipně. Proto si myslím, že tady měla hlavní slovo žena, která prostě chtěla sladkou, nahnědlou tečku.(12.4.2014)
LeoH
Nesmírně citlivý, nezjednodušující, nepřikrášlující, nesenzacechtivý, humánní kousek. Připadáte si lepší než oni, protože jste čistí, nekradete, neperete se a „vlastní pílí“ jste se dopracovali k dobrému vzdělání, slušné práci a důstojnému bydlení? Zkuste se narodit tam, mezi nimi, třeba jen pár set metrů od vašich dveří. Pohrdáte ze svého bezpečného, prodrátovaného, pojištěného světa těmi, kdo potřebují „berličku“ zvanou náboženství? Zkuste bez ní zvěstovat civilizaci, ohleduplnost a lidskost tam, kde žádná jistota není a homo homini lupus se jeví jako jediná strategie přežití. Nebo zkuste bez víry, jen silou vydolovanou z dobroty vašeho hrdě materialistického ega, kousek po kousku přetvářet k lepšímu svět pro stovky cizích bytostí, které vám za to často ani nepoděkují a občas na vás vezmou sekeru. — Ano, asi by se dalo tu a tam krátit nebo zavrtat hloub do povah a motivací, ale hvězdičky kvůli tomu srážet nebudu. Tady je potřeba jen tiše smeknout, případně vzít na Všechny moje děti vaše vlastní děti, aby včas zahlédly hloubku lidské bídy existující tady a teď, a taky jedinečný obraz lidské, nebo spíš nadlidské, lásky.(30.7.2014)
Radko
Na riešenie cigánskych problémov majú ľudia rôzne názory. Zväčša sú to len hlúpe a prázdne reči. Od humanistických (v pozadí ktorých cítiť túžbu zarobiť na eurofondoch) po rasistické. Reči, reči, reči. Zdá sa, že koľko je tu odborníkov. Nie je. Tých, čo niečo zmysluplné robia je ako šafranu. Ako farár Marián Kuffa. Praktik, čo kašle na úradné obmedzenia. Kráča cestou potreby núdznym. Namiesto rečí sú za ním činy. Nie ideály, ale konkrétne výzvy, konkrétne riešenia. Je za tým cesta srdca, obete a Božej milosti. Kto to vo filme nevidí, je rovnaký obmedzenec, ako tisíce teoretikov. Náckovia sa môžu ohradiť, že oni robia praktické veci. Lenže tie sú vo vzťahu k Cigánom diktované najmä nenávisťou, zlom a násilím. Pán Kuffa pomáha tým, čo pomoc potrebujú. Narkomanom, prostitútkam, bezdomovcom a cigáňom. A tiež hovorí, že iná cesta ako vyriešiť zúfalý stav obyvateľov osád ako cesta obete a srdca jednoducho nie je. Súhlasím. Myslím, že úsilie predražených misií v cudzine, či aktivity občianskych združení a nadácií v rozvojových krajinách by sa okamžite mali preorientovať na Cigáňov v osadách. Bezvýnimočne. Pretože pokiaľ existuje tretí svet doma, je úplne zbytočné riešiť ho v cudzine. Na záver jedna parafrázovaná podnetná myšlienka montérkového farára (pretože častejšie sa pohybuje v montérkach ako v kňazskom rúchu): Na záver Ťa nebudú súdiť podľa úspešnosti výsledkov, ale podľa úprimnosti snahy niečo zlepšiť, pomôcť niekomu.(16.2.2014)
d-fens
Mňa ten film proste dojal. Najprv som to bral tak nejak humorne, keď si Rómovia-Cigáni stavali obydlia, tá ich nepraktičnosť, naivita, nebojím sa povedať hlúposť, tie hlúpe hádky, bitky o postel, potom som v tom však začal vnímať prvky punku, a to naozajstného, kde človek cíti život tak ostro ako britvu na svojej brade, a snaží sa akýmikoľvek prostriedkami prežiť, nech pripadajú akokoľvek anarchisticky alebo asociálne. Nie, tento film určite nepatrí do rady viacerých akože dokumentov o Rómoch, pretože výsledne o Rómoch vôbec nie je. Je o človeku - AKOMKOĽVEK, a jeho práve na to byť milovaný, byť akceptovaný, o práve človeka, aby ho v hocakej situácii vnímali ostatní ľudia ako človeka, a nie ako tvora nehodného existencie!! Čím viac sa blížil záver, tým viac som sa cítil previnilým, malým, "nedostatočným" človekom. A hlavne, čím viac sa blížil záver, tým viac som sa cítil byť materiálne oveľa bohatší ako som! A nie len to! Ja som si to začal vyčítať! Samozrejme, veci ako že Kuffu skoro v jednej osade "zarúbali sekerou" som rozhodne nebral na ľahkú váhu, podobne ako rôzne vyhrážky, prípadne neochotu pracovať! Ale to záverečné motto, to sa proste nedá pre ako-tak veriaceho človeka (ako ja) ničím prebiť ! A síce slová farára Kuffu v závere filmu, kde povedal niečo v zmysle "Boh nás nebude súdiť podľa skutkov, ale podľa veľkosti lásky a snahy". Voči tomu som zatiaľ proste nenašiel argument... Tento film ma ponížil, a ďakujem mu za to! Moja "láska" je totiž ak, tak iba sebecká (inak povedané, mám pocit že som mizantrop) a moja snaha o niečo dobré (pomôcť iným, pomôcť sebe, snaha zmeniť niečo aspoň o trochu k lepšiemu...), tá je doslova nulová. Po filme som sa hanbil za svoj život!! Uvedomil som si (aspoň na chvíľu), že aj ten Cigán so svojimi 5-timi deťmi, ktoré síce musia spať na dvoch posteliach a pod troma duchnami pri piecke spolu s rodičmi v tatranskej zime, že aj ten Cigán prežíva svoj život plnšie a "naozajstnejšie" ako ja vo svojom útulnom, osamelom pohodlí :-/(25.9.2014)
Lisabellla
Když jsem viděla, kolikrát byl tenhle dokument v programu ČT kolem Vánoc, ani jsem neměla chuť se podívat. Během takového jednoho obyčejného večera mi přišla SMS "Koukni na dvojku". A tak jsem to zapla. A koukala. A za pár dní jsem na to koukala znovu. A když jsem to dokoukala, byla jsem trochu překvapená. První, na co jsem se zeptala, bylo: "Co ten chlap udělal, že má potřebu takhle ten skutek odčinit...?" ... hned potom mi přišlo na mysl, že má nekonečnou trpělivost. A pak padla věta: "Až pojedeme na Eland (jezdíme přes tu vesnici celkem často), stavíme se za tím chlapem a dáme mu tisíc euro, protože si to zaslouží." A bylo rozhodnuto. Tenhle dokument mě bude stát tisíc euro. Dražší film jsem ještě neviděla.(15.1.2015)