Režie:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tatiana Pauhofová a Ondřej Vetchý v slovensko-českém koprodukčním filmu o pokušení, tajemství i bezradnosti lásky, situovaném do třicátých let minulého století. Téma pokušení a věčné bezradnosti v hledání lásky objevuje scenáristka Scarlett Čanakyová a režisér Juraj Nvota v osudech českého notáře a jeho dcery na malém slovenském městečku v třicátých letech minulého století. Jemná a ironická analýza lidských citů a nesplněných přání zrcadlí až překvapivě aktuálně současné citové bariéry, hroucení konvencí i touhu po pevných hodnotách v lidských vztazích.
Poklidné plynutí života místní smetánky maloměstské společnosti, jejíž součástí je český notář, lékař, ředitel obecné školy, učitel, pan správce a jeho manželka, naruší náhlý příjezd dosud utajované dcery pana notáře, Valentiny. Notář nejprve donutí svého přítele, aby se prohlásil za Valentinina otce, nechce si pokazit reputaci. Sám má život komplikovaný, plný lehkomyslných pletek se dvěma ženami. Vlivem dívčina působení však poprvé v životě prochází zmatky pocitů, kterým ani sám jako pravý starý mládenec nerozumí. S jeho proměnou se vychyluje i dosavadní propletenec milostných vztahů a nadějí. I nezralá Valentina prožívá bouřlivé období ve svém citovém životě. Sled absurdních nedorozumění, vznikajících ze zbytečné lži a přetvářky, strachu o vlastní důstojnost, vedou až ke komickému, grotesknímu konfliktu...
(Česká televize)
Recenze (50)
Krásný příběh o dítěti, které ze všech dospělých sejme jejich faleš a pokrytectví, ale samo si přitom vyrobí první "dospělou" jizvu. Škoda, že si tvůrci víc nepohráli s atmosférou maloměsta, a věčná škoda, že ve snaze po pozitivním konci nakonec vyrobili tak nepochopitelný a nesmyslný závěr, který do značné míry popírá celou jejich dosavadní snahu. Jinak herci jsou výborní - od Táni Pauhofové přes Ondřeje Vetchého až třeba po Milana Mikulčíka! ()
V podstate film, ktorý najlepšie charakterizuje slovenskú a českú porevolučnú kinematografiu. Tvári sa to ako umenie, ale je to komercia, nerieši to žiadne zásadné filozofické otázky, hrajú v tom tí istí herci ako inde, odohráva sa to v zidealizovanej minulosti a viac sa to hodí do televízie, ako na plátna kín. Takže v podstate spokojnosť a bodaj by aspoň takto vyzeral každý slovenský film. ()
Pri niektorých komentároch mi napadá, prečo znovu napísať to, čo napísal POMO:-))) Tak to možem napríklad preložiť do češtiny alebo ruštiny, nech je komentár univerzálnejší:-))) krásny slovenský film, po tak dlhej dobe, že 4 * mi prídu úplne adekvátne..Najkrajšia slovenská herečka súčasnosti má meno Táňa Pauhofová, na ňu a Moniku Hilmerovú sa fakt možem pozerať stále a dokola ! ()
Malebný vidiek v medzivojnovom období v ktorom žijú bežní ľudia upjatí k svojím každodenným zvykom, respektíve návykom. Po príchode "cudzinca" začína proces narušovania rutinného živorenia, prejavujú sa charaktery osôb, odkrývajú sa neznáme skutočnosti. Slovom, divoký impulz z vonka zasahuje do relatívneho pokoja vo vnútri a priestor (až na pár hrejivých okamihov) dostávajú hlavne vypäté situácie. Juraj Nvota sa spolieha na komorné podanie celej zápletky počas ktorej sa snaží zachytiť faloš, pokrytectvo, lásku, sklamanie a poukázať na ich separátnosť určovanú práve konaním/správaním jednotlivých obyvateľov dediny. Škoda, že je to tak tézovité a v povrchných frázach sa utápajúce. Navyše spočiatku sľubne rozohraná partia "stretu rozdielnych nátur" nemá kvôli unáhlenému strihu + schématickému skriptu takú katarznosť - vyznieva dostratena a hlavne vlastní koniec, ktorý moc uveriteľný a pasujúci teda nie je. ()
,,ASPOŇ UMREL NA PRESLADENÝ ŽIVOT, NIE? PEKNÁ SMRŤ." ,,NIE, DOSTAL KVAPAVKU!" ,,NA KVAPAVKU SA NEZOMIERA." ,,TAK TO BOL SYFILIS!" __ Kedysi boli ,,Kruté radosti" jedným z mála počinov, ktoré vedela naša kinematografia behom roka vyprodukovať a bola im preto venovaná aj väčšia pozornosť. Možno aj z dôvodu, že išlo o posledný film Júliusa Satinského, ktorý tu dostal málo výraznú úlohu a preto herecky najviac upútali akurát dospelá Pauhofová a Mi-mi-lan M-mikulčík. Námet je však ako z telenovely, kde každý rieši každého a výsledok ide celý od nikam k nikam. Výrazne lepšie sú na tom formálne kvality filmu, čo napokon prekvapivo postačuje ku štandardnému diváckemu zhliadnutiu. (1107. hodnotenie, 45. komentár k filmu) ()
Galerie (22)
Photo © Alef film
Reklama