Režie:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tatiana Pauhofová a Ondřej Vetchý v slovensko-českém koprodukčním filmu o pokušení, tajemství i bezradnosti lásky, situovaném do třicátých let minulého století. Téma pokušení a věčné bezradnosti v hledání lásky objevuje scenáristka Scarlett Čanakyová a režisér Juraj Nvota v osudech českého notáře a jeho dcery na malém slovenském městečku v třicátých letech minulého století. Jemná a ironická analýza lidských citů a nesplněných přání zrcadlí až překvapivě aktuálně současné citové bariéry, hroucení konvencí i touhu po pevných hodnotách v lidských vztazích.
Poklidné plynutí života místní smetánky maloměstské společnosti, jejíž součástí je český notář, lékař, ředitel obecné školy, učitel, pan správce a jeho manželka, naruší náhlý příjezd dosud utajované dcery pana notáře, Valentiny. Notář nejprve donutí svého přítele, aby se prohlásil za Valentinina otce, nechce si pokazit reputaci. Sám má život komplikovaný, plný lehkomyslných pletek se dvěma ženami. Vlivem dívčina působení však poprvé v životě prochází zmatky pocitů, kterým ani sám jako pravý starý mládenec nerozumí. S jeho proměnou se vychyluje i dosavadní propletenec milostných vztahů a nadějí. I nezralá Valentina prožívá bouřlivé období ve svém citovém životě. Sled absurdních nedorozumění, vznikajících ze zbytečné lži a přetvářky, strachu o vlastní důstojnost, vedou až ke komickému, grotesknímu konfliktu...
(Česká televize)
Recenze (50)
Štandardný slovenský film zo začiatku dvadsiatehoprvého storočia. Ohromne naaranžovaná narodeninová torta, o ktorej však po nahrýznutí zistíte, že vlastne nemá žiadnu špeciálnu chuť, len kopu farbív pre efekt. To by som však filmu odpustila (už len pre tie mimoriadne dobré herecké výkony), no starú židovskú obchodníčku priveľmi nápadne pripomínajúcu istú dámu z jediného Oscarom oceneného slovenského filmu - nie. Kruté radosti týmto odkazom (?) na Obchod na korze dosiahli leda ak to, že poukazali na to, čím nie sú a ani nebudú. Teda výborným a hodnotným filmom. Škoda. ()
Takze pozeram, ze Julius Satinsky /Prodavac Humoru/ este tesne pred smrtou sa objavil vo filme, konkretne v Krutych Radostech. Sympaticky je zobrazena tematika pokusenia a bezradnosti v hladani lasky. Pauhofovu extra nemusim, ale Szidi Tobais bola vyborna a ostatni herci - Vetchy, Latinak .... sa dali zniest . 25 % ()
Pri niektorých komentároch mi napadá, prečo znovu napísať to, čo napísal POMO:-))) Tak to možem napríklad preložiť do češtiny alebo ruštiny, nech je komentár univerzálnejší:-))) krásny slovenský film, po tak dlhej dobe, že 4 * mi prídu úplne adekvátne..Najkrajšia slovenská herečka súčasnosti má meno Táňa Pauhofová, na ňu a Moniku Hilmerovú sa fakt možem pozerať stále a dokola ! ()
Nvotu mám naozaj veľmi rád. Aj ako herca a aj ako režiséra. Myslím si, že so Šulíkom patrí k tej malej skupine tvorcov, ktorý sú produktívny, osobitý a na ich diela sa dá pozerať. Na Kruté radosti som sa tešil, ale namiesto uceleného príbehu som dostal mozaikovitú schematickosť rôznych postáv, ktoré sú späté prostredím. Lenže nejaký výraznejší presah som u nich nenašiel. Jednak je to preto, lebo ten mikrosvet je naozaj zobrazený len sporadicky a tiež preto, lebo emócie tak potrebné pre stotožnenie som tu nenašiel. Som rád, že Vetchý, Mikulčík aj výborná Pauhofová sa nestrácajú v návale sentimentu, ale ten bude pre mňa vždy potrebnou súčasťou keď príde na zobrazenie emócií. Kruté radosti sú o nedospelých ľuďoch, samote a možno aj tom zle v každom z nás, ale spôsob akým to Nvota zobrazuje je príliš odťažitý aby sa vytvorila potrebná katarzia. Kruté radosti sú tak síce pekne natočeným, ale emočne chladným filmom. Pre mňa skôr sklamanie. ()
V podstate film, ktorý najlepšie charakterizuje slovenskú a českú porevolučnú kinematografiu. Tvári sa to ako umenie, ale je to komercia, nerieši to žiadne zásadné filozofické otázky, hrajú v tom tí istí herci ako inde, odohráva sa to v zidealizovanej minulosti a viac sa to hodí do televízie, ako na plátna kín. Takže v podstate spokojnosť a bodaj by aspoň takto vyzeral každý slovenský film. ()
Galerie (22)
Photo © Alef film
Reklama