Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (CinemArt)

(více)

Videa (32)

Trailer 3

Recenze (628)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda za vychytané akční scény, ale jinak je to naprostá hovadina. Nesymaptické charaktery lidí i transformerů. Nemluvě o tom, že od trojky už jsou lidé pro vývoj příběhu naprosto zbyteční a bohatě by stačilo, kdyby se mezi sebou rozsekali jen sami roboti. A asi by to i dávalo větší smysl. Film který už ani Walberg nezachránil, ale přesto zde byl nejlepší postavou a produkci pěkně podojil. 10% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém se důležité figury třeba i na hodinu vytratí z děje (přičemž Nemesis Prime je jenom strašák, ale žádná velká hrozba to není; souboj o hlavní ženskou hrdinku nakonec vyhraje profesorka, protože formule otec-dcera ze čtyřky nepovolovala milostné špičkování). Proč jednoho z robotů asi na minutu mluví Steve Buscemi? Co tam dělal John Turturro? O co tam přesně komu šlo a co přesně byl ten macguffin? Nikdy jsem nechápal tu nenávist vůči téhle sérii a nářky, že je až nepřijatelně hloupá a nezábavná. Ale tentokrát se k nim musím přidat. Dynamickou, nápaditou akci a jednoduchý příběh, ve kterém bych byl schopen usledovat, kdo, odkud a kam běží, jsem tentokrát nedostal. ()

CANNIBAL 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se moc tedy nepovedlo. Pro mě celkem zklamání, mohlo to mít skvělé grády, to by ovšem nesměl opustit loď Ehren Kruger. Právě ten tomu dodával vždy tu správnou šťávu. Žel toho nechal, předal to jinejm a podle toho to taky tak vypadá. Těžko to pak Bay může jakkoliv dávat do kupy, když má k dispozici materiál stojící úplně za h*vno! Čili jedna * za roboty, další * za výpravu a to je asi tak všechno. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Hrozba nás může zabít. Ale tohle nás zabije jistě. A to za tři dny." Už se poprali? Ještě se asi někde perou, protože dvě a půl hodiny akce je pro transformery jen rozcvička. Divák to má trochu horší, ale já jsem se chvílemi dokázal i pobavit. Třeba při hrátkách s robotem sociopatem se dalo trochu té dětinské zábavy najít, při škádlení Cadea s Vivian se zase objevila troška té romantické komedie a taky jsem se dozvěděl zásadní informaci pro svůj další život - vždycky zabijí nejdřív právníky. Vlastně to byla jen digitální legenda o autobotech kulatého stolu, ale protože jsem něco takového vychytrale čekal, tak se nebudu rozčilovat, že to bylo slaboduché. Nic jiného se od toho totiž čekat nedalo. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Poslední rytíř vybojoval v amerických kinech 130,2 milionu dolarů, celosvětově pak 605,4 mil. Oproti předchozímu dílu (245,4/1104,1 mil.) šlo o výrazný pokles. (NIRO)
  • Scény Anthonyho Hopkinse (sir Edmund Burton) a jeho návštěvy na Downing Street 10 byly natočeny ve skutečném sídle britského premiéra v říjnu 2016. (MessiM)
  • Megatron (Frank Welker) má nově vytvořenou helmu odvozenou ze vzhledu jeho klasické hlavy ve tvaru kbelíku ze seriálu Transformers (od r. 1984). Původně měl helmu podle své podoby v Transformers (2007), ale tvůrci se rozhodli, že nebyla dostatečně hrozivá. (MessiM)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama