poster

Zahradník z Argenteuil

  • Česko

    Zahradník od Argenteuil

  • Francie

    Le Jardinier d'Argenteuil

  • Západní Německo

    Blüten, Gauner und die Nacht von Nizza

  • anglický

    The Gardener of Argenteuil

Komedie / Krimi

Francie / Západní Německo, 1966, 86 min

  • FireTight
    **

    Docela příjemný, ovšem v některých místech poměrně nudný film, který od horšího hodnocení zachraňuje pouze Jean Gabin. Jeho "Tulipán" je totiž takový milý starší pán, jehož si snad ani nelze neoblíbit, i přes jeho zajímavou a ne zrovna korektní činnost. Ostatní postavy mi už zase tak k srdci nepřirostly, buď mají ve filmu až příliš málo prostoru nebo jsou tak neuvěřitelně naspeedované, až to člověk nepobírá (mluvím teď hlavně o Liselotte Pulver a její hlídačce dětí). Jinak je film takový nemastný, neslaný, občas dóst úlet (třeba příjezd na loď a natáčení dokumentu), přišel mi taky málo vtipný a celkově nevýrazný, pomalý, prostě jak píši hned v první větě, nudný. Nejlepší bylo možná tak Gabinovo měnění bankovek a následující scéna s deštníkem.(8.12.2010)

  • Bernhardiner
    ***

    Jean Gabin byl nepochybně vynikající herec, to tvrdím i přes to, že jsem s ním viděl pouhé tři filmy, vesměs komedie. K tomu, aby komedie byla komedií, potřebuje buď výrazného komika, a to Jean Gabin, ve vší úctě k němu, nebyl a Liselotte Pulver, která snad i nějaké komediální nadání má, to ne zcela dokázala vynahradit, nebo skvělý scénář podpořený dobrou režií. Námět by byl celkem dobrý, ovšem pohřbívá to nevýrazný scénář. Film tak nějak pomalu ubíhá bez nějakého většího vzruchu bez toho, aby se snažil diváka nějak získat. Teda pokud pominu příběhovou vsuvku z lodi, což, ano, film oživilo, ale vůbec se to k němu nehodilo. Na jedno zhlédnutí to stačí, ale podruhé bych si to asi nepustil. 60 %(5.6.2016)

  • xaver
    *****

    Jean Gabin a hvězda německé strašidelné trilogie Liselotte Pulverová. Přiznám se, neuměl jsem si představit tuto dvojku, ale bylo to parádní, i když snímek je především parketou Gabina. Ten je zde, jako ostatně vždy, famózní. Trochu ztřeštěná, ale úchvatná Liselotte pak systematicky nabourává jeho léty zaběhlá neměnná pravidla. Z filmu vyzařuje pohoda, klid a laskavý humor. Postava zahradníka mi tak trochu připomíná jednu starší Gabinovu roli, Tulák Archimedes. V tomto případě je však snímek barevný a z předměstí Paříže se přestěhujeme do nádherného prostředí Francouzské riviéry. Zde je samorost, zemitý francouzský človíček a jeho zdravý selský rozum konfrontován s dekadencí představitelů mezinárodní smetánky. Zahradník v tomto případě ale není vrah, nýbrž jednoznačný vítěz. Závěr filmu pak trochu připomíná agitku, kdy nepoctivost byla spravedlivě potrestána a dvojka podvodníků přijde o "poctivě" vyhrané peníze. Každopádně ale za 5.(8.3.2012)

  • Pierre
    ****

    Ze začátku to vypadá trochu jako kdyby se nemohli tvůrci rozhodnout, co chtějí vlastně točit. Ale když Gábin přijede na riviéru stane se z toho skvělá pohodovka hlavně díky mistru Gábinovi který je svým hereckým projevem opět dokonalý. a plný lidskosti. Je to asi jeho nejlepší role. Když film skončil, měl jsem strašně hezký pocit. A když jsem z filmu naměkko nemohu mu dát méně než 4. Zcela výstížný komentář: Enšpígl(20.5.2016)

  • Oskar
    ***

    Dokud to vypadá, že film bude o velkém dluhu na sociálním pojištění, který Jean Gabin musí zaplatit během několika dní, je zaděláno na slibnou komedii. Jenže to, co se zdá být hlavní zápletkou, je jen způsob, jak představit titulní postavu a ozřejmit její způsob života. Jako nejlepší ve filmu se mi jeví sekvence, v níž Gabin rozměňuje padělané bankovky a získané mince ukrývá v deštníku. Jenže pak doslova i obrazně začne pršet. Film atakuje Liselotte Pulver, namluví si Gabinova kmotřence a staříka to degraduje do vedlejší role jakéhosi uzívaného glosátora tuctového děje. Gabinovo tolik obdivované podehrávání mi vždycky připadalo jako postoj "tak už to natočme, ať to máme z krku a můžu si jít lehnout". Pokud hraje Maigreta, lupiče v přestrojení za kněze nebo jinou postavu, která má dobrý důvod chovat se nečitelně, je vše v pořádku. Ale v Zahradníkovi z Argenteuil mi to tak vhodné nepřipadá. Gabinovo flegma nakazilo celý film a ovlivnilo můj výsledný dojem. Ne přímo špatný, ale velice ospalý film. 60%(14.12.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace