Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na konci 14. století jsou Země Koruny české zmítány tyranií a násilím. Jan Žižka a skupina jeho žoldnéřů jsou najati na ochranu králova zástupce. Jan prokáže skvělé strategické a bojové schopnosti. Následně je pověřen službou pro samotného krále, Václava IV. Zemi ale ve skutečnosti ovládá Jindřich z Rožmberka, nejbohatší velmož království. Jan dostává další delikátní úkol: unést Rožmberkovu snoubenku Kateřinu. Tím se nevyhnutelně zaplétá do vysoké politiky. Od té chvíle nemá na vybranou. Musí bojovat. Janovy žoldácké hodnoty se otřásají v základech. Vášeň, vina, chtíč i pomsta se stávají hnací silou jeho boje za spravedlnost a rovnoprávnost obyčejného lidu. V této době se z nájemného žoldnéře stává legenda. Rodí se vojevůdce, který bude bojovat za vše, v co věří. Historický film Petra Jákla vypráví o počátcích husitského vojevůdce Jana Žižky na pozadí bouřlivých událostí roku 1402. (Bioscop)

(více)

Recenze (1 028)

Oonika 

všechny recenze uživatele

Poutavě natočený film, moc hezké záběry české krajiny, ale bohužel dějově trochu pokulhávající. Na začátku bylo trochu těžké se zorientovat a pak to bohužel nemělo moc jiskru. Ale klobouk dolů za takový počin, to se u nás jen tak nevidí. ()

Votvirak 

všechny recenze uživatele

Ahoj Jani, tak tohle je jiný level. Vzhledem k tomu, že jsem dal Eurotripu ***, tak tady to je dost slabé **. Jako běhání po lese, klouzání ze strání a promenádování se kolem Dolského mlýna to nezachráněj :D Tady chybí silný refren jak hovado! poněvadž, to co tam hraje za muziky, to je bída, furt něco, nemůže ten orchestr chvíli nehrát? Overall nic moc, jak jinak. ()

tidwell 

všechny recenze uživatele

… ne kvůli tomu, že „historicky“ zde sedí pouze palcát, cep a páska přes oko (nejsem včerejší, spektákl musí být), ale kvůli tomu pokrytectví zarámovat a prodat celý film jako příběh z „českých dějin“. Proč se onen středověký žoldák v Jáklově filmu jmenuje zrovna „Jan Žižka“ a ne třeba „Josef Vomáčka“, tomu nerozumím, ale příběhu by to na věrohodnosti stejně nepřidalo. Nevím, proč má tento „Žižka“ takový eminentní zájem o neteř francouzského krále, a sekundují mu k tomu lesní „povstalci“ v čele s Janem Budařem, o nichž není moc jasné, proti komu vlastně povstali (asi z principu, tak to občas bývá). Není to špatný film, miliony dolarů jsou vidět, ale se scénářem si nikdo hlavu nelámal. Ostatně, počet useknutých hlav byl zjevně podstatnější než smysluplná zápletka, takže výsledkem je jakási dobrodružná obíhací hra okolo Dolského mlýna... ()

radeckator 

všechny recenze uživatele

Úplně obyčejný historický akční film, kde Žižka nění vůbec důležitý. Kdyby byl hlavní hrdina kdokoliv vymyšlený jiný, na filmu by to nezměnilo vůbec nic ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Film středověce generický. Pro český dějepis není užitečný, protože se odehrává před vstupem p. Žižky do historie. Pro mě bylo snad přínosem, že k historickému mudrování, které se jinak ohledně husitství provozuje, film dodal obrazy násilí, špíny, zoufalství a smrti. Ve filmu úplně absentuje nacionální motiv, v němž se utápí starší populární zpracování této látky, to taky neškodí. ()

R.A.D.E.K 

všechny recenze uživatele

Zaujal mě vizuál filmu a bojové scény. Tím moje zaujetí končí. Ben Foster jako představitel hlavní postavy mě zklamal. Jan Žižka musel být NĚKDO, musel mít velké charisma, když dokázal strhnout stovky nebo tisíce lidí aby s ním bojovali proti vrchnosti. Tady mám pocit, že by Ben nedokázal přesvědčit ani Bena C. aby si s ním dal na konci scény selfie.  Z mého pohledu přesvědčivý výkon Tila Schweigera jakožto Jindřicha z Rožmberka, ostatní těžký průměr. Čekal bych, že mi z chorálu "Ktož sú boží bojovníci" půjde mráz po zádech, bohužel ne. Režie je bohužel nejslabší článek celého projektu. Těžko říct, zda vůbec máme v našich luzích a hájích režiséra, který by dokázal snímek posunout na hollywoodskou úroveň. Tento materiál na to potenciál jistě měl. ()

gemi 

všechny recenze uživatele

Je to klasický český únos nevěsty za půl miliardy. Fakt, přesně vo tom to je. Tyjo, ale ta kamera! Natočené je to opravdu na světové úrovni. CGI tu sice není moc, ale o něm to platí taky. Problém je v tématu. Dějový spletenec rozmotá jenom člověk zběhlý v české středověké historii, normální smrtelník aby si u filmu kreslil vztahovou mapu. Američan, který o českých zemích v životě neslyšel, si bude myslet, že se to odehrálo na Assgardu. Ale má to spád a nenudí. Skoro jsem dal čtyři. Fanoušek středověkých soubojů nechť minimálně jeden kus přihodí. ()

tlesk 

všechny recenze uživatele

Jan Žižka není průšvih. Ale rozhodně ani filmová událost roku. Petr Jákl si coby režisér a scénárista zaslouží smeknout zejména za to, že dokázal projekt představit zahraničnímu producentovi a nadchnout pro něj herecké hvězdy. Za to, že dokončil blockbusterovou akční řežbu v zemi, kde se s nadsázkou řečeno zřídkakdy natočí něco jiného, než komedie s Jiřím Langmajerem nebo dramata z doby druhé světové války či komunismu a nákladnější snímky končí v lepším případě fiaskem (Saxána a lexikon kouzel). Zatímco v horším případě nikdy nevzniknou, utopí se v soudních sporech a coby dotační podvod skončí tříletou podmínkou pro jeho tvůrce (Poslední z Aporveru). Ve srovnání se západní produkcí se Jan Žižka rozhodně nemá za co stydět a já snímku rozhodně přeji úspěch. Už jen pro naději, že houževnatí srdcaři jako právě Jákl možná vyšlapají cestičku dalším větším projektům českých tvůrců. Ovšem na druhou stranu ani film ničím nevyčnívá a rozhodně neobhájí dvouhodinovou stopáž, v níž příběh místy působí dosti natahovaně a rozhodně by jeho údernosti prospělo, kdyby byl o něco kratší. Přes brutalitu a drsnost zamrzí absence nějaké větší bitevní scény či pamětihodného momentu, akci pak trošku pohřbívá shaky cam a překotné střihy. Pomineme-li tradiční klišé či nelogičnosti, jedná se o poctivý biják, zasazený do drsného a temného středověku tak, jak jsme ve filmech zvyklí se vším dobrým i špatným, co k tomu patří. Pro našince hraje prim prostředí a skutečné, naše historické postavy. Návštěvu kina mohu i přes kritičnost příspěvku jedině doporučit… ()

Sebastianek1 

všechny recenze uživatele

Začínají odpady? Jáklův Žižka není odpad ani náhodou. Dal bych 4 hvězdičky, když ale vidím, co se tady zase začíná dít, zvednu. My se bavili královsky. ()

Worry77 

všechny recenze uživatele

Co na to říct. Péťa Jáklů na nás ušil pěknou boudu, když začal před pár lety hypovat svůj "velkofilm hollywoodských rozměrů". Jan Žižka je totiž objektivně průměrný a repetetivní fantasy, zaobalený skvostným vizuálem. Ne vážně, celou stopáž jsem žasnul nad tím, jak skvělý lokace filmaři vybrali a jak český krajiny krásně zapadly do temný a pochmurný atmosféry, o kterou se Jákl tak snažil. Někdy se snažil až tak moc a vtíravě, že to působilo hrozně nuceně. A to ani nemluvím o trapných narážkách na Game of Thrones nebo Witchera, kterých tu je opravdu požehnaně ("winter is comming"). Často jsem si během promítání kladl otázku, jak přesně bylo naloženo s těma pět seti milionama. Snímek je skrz naskrz přeplněnej nepřehlednýma a roztřesenýma bojovýma sekvencema, který jsou tak nějak hlavním motivem, teda hned po nejumělejší romanci, co jsem kdy viděl. Jakože opravdu bylo nutný to dělat zrovna takhle? Dále pak CGI a počítačový efekty, který chvilkama vypadaly, jak green screen efekty stažený z YouTubu. I přes ten veškerej hate, kterým jsem právě Žižku zahrnul se podle mě jedná o minimálně světově průměrnou podívanou. Jákl si zasloužil můj obdiv už jenom tím, že rozjel takhle velkej projekt a okolní civilizaci připomněl, že vrchol český kinematografie nejsou Ženy v běhu nebo nedej bože komediální skvosty, jako Bajkeři. Taky je fajn, že se se okolní svět dozví, že někdo takovej vůbec existoval. I přesto, že se to režisérskou formací změnilo spíš na vlhký sen Petra Jákla, kterej kdyby se nejmenoval Jan Žižka, tak by se absolutně nic nezměnilo. Atmosféru, hudbu a scenérie to má perfektní, aspoň to nemůžu upřít. Ansábl zahraničních herců mi nepřišel pro film ani nějak zásadní. Kromě Rolanda Møllera mě nikdo neuchvátil (ani herecký eso ve výslužbě Michael Caine). Za mě lehký zklamání. (60%) ()

Indy21 

všechny recenze uživatele

Spokojenost. Jákl má můj RESPEKT. Souhlasím s komentářem od uživatele Malarkey. EDIT: Od 1. 1. 2023 na CZ Netflix. ()

HERGImanCZ 

všechny recenze uživatele

Přestože má Jan Žižka své mouchy, je to pro českou kinematografii událost, která tu dlouho nebyla. Pro začátek je nutné říct, že Petr Jákl se tu nesnaží doslovně přetvořit historii na filmové pláto. Slovo „inspirace“ je zde tak opravdu nutné zdůraznit, protože historických odchylky odhalí i ten méně bystrý divák. Jedná se tak spíše o vzdání holdu asi nejznámějšímu českému vojevůdci. A přestože Žižka nikdy nepatřil mezi mé oblíbené historické figury, tady jsem si ho neskutečně užil. Ben Foster zde skvěle ztvárnil postupné překlenutí nájemného hrubiána, byť už tehdy s určitými zásadami, na muže bojující za vyšší hodnoty. I když se z části může jednat o důvody sobecké, ta proměna směřující k jeho známější budoucnosti tam je neskutečně cítit. Stejně dobře jsou ale zvládnutí také antagonisté, které budete nenávidět. Vše je to zabaleno do extrémně špinavého a násilného kabátu, do něhož je vržena snad jediná čistě kladná postava v podání Sophie Lowe. V kontrastu s její nevinností a počáteční naivitou poznáváme, jak špatně je na tom v dané chvílí české království a jaká zvěrstva se tam venku dějí. Dlouho mi násilí nepřipadalo právem tak odpudivé, jako tady. Není tu ale bezdůvodně, nýbrž formuje sledované postavy. Jak jsem ale již na začátku avizoval, Žižka má své mouchy. Přestože film na tuzemské poměry dostal vysoký rozpočet (a ždímá ho opravdu, jak to jen jde), na zahraničí to není tolik a někde se muselo šetřit. Nejvíce to bohužel odnesly bojové scény, kde zběsilý střih s klepající se kamerou občas způsobí, že se ve vřavě opravdu ztratíte. Až na konci tak nějak zjišťujete, kdo s Žižkovy družiny to odnesl, a to bohužel trochu zabíjí potenciální heroické scény, kdy válečník na té „dobré straně“ straně padne. Někteří členové družiny, přestože mají nastíněnou odlišnou charakteristiku, by mohli být také více rozvedeni, aby každá ztráta byla o to více bolestivější. A platí to i pro další postavy. Například bez historické znalosti krále Václava podle mě zahraniční divák nemůže mít tucha, co si o něm myslet. Abych však nekončil na negativní notu, schoval jsem si nakonec ještě takou třešničku. Žižka místy kouzlí se slovy a některé projevy jsou tak skvěle vybudované a natočené, že jsem měl v kině husí kůži. A to se mi opravdu dlouho nestalo. Něco ve mě tak volá, abych filmu dal i tu pátou hvězdu. A kdybych hodnotil jen to, jak moc jsem si film užil a jak jsem nadšený, že něco podobného vzešlo z rukou českého režiséra, na sto procent by tam byla. ()

wixet 

všechny recenze uživatele

S premiérou Jana Žižky v kinech se tu profilová stránka filmu začala plnit komentáři/recenzemi odborníků, kteří buď vystudovali filmovou školu a nebo historii. Dle důrazů jejich komentářů cokoliv z toho museli vystudovat hned minimálně třikrát, protože jinak si míru jejich zapšklosti proti tomuto filmu nedokážu vysvětlit. A já bych se jich rád zeptal proč. Proč toliko hejtí? Že by jen proto, že se v rámci propagace filmu mluvilo o historické korektnosti? Sám Jákl řekl, že většina věcí ve filmu je sice založena na historických poznatcích, ale jsou upraveny tak, aby byly pro film líbivé (mluvím ted především o oblečení/výstroji apod.). Že si s některými historickými postavami dělá co chce? Hm, to je vážně hrozný prohřešek. Stačí si vzpomenout na tu miliardu zpracování příběhu o Robinu Hoodovi a kouknout na ně stejnými kritickými pohledy a garantuji Vám, že by z hlediska historického dopadl stejně i Robin od Costnera. Že na tom filmu nejsou ty peníze vidět? S tím opravdu nesouhlasím. Půl miliardy korun je totiž jen něco málo přes 25 milionů dolarů. Masové bojové scény (které tam zřejmě někteří očekávali) tam být za tyto peníze nemůžou. Na to je to prostě stále málo peněz. A můžu Vám říct, že to vypadá o mnoho lépe, než co by za 25 milionů USD natočili sami Amíci. Že film postrádá hloubku postav? No, možná zde bych trochu uznal, že by to mohlo být lepší, ale též to není nic hrozného. Rozhodně jsem se dobře bavil (a že toho mám nakoukáno dost) a to co je na něm špatně bych tolik nezdůrazňoval, protože stejnou mírou kritiky by jiné hollywoodské spektákly byly ochuzeny minimálně o 30% než kolik tu mají. Prostě a zkrátka film je to produkcí světových kvalit a chce to na něj jít bez předsudků a očekávání. Garantuji Vám, že se Vám pak bude libit o mnoho víc, než když na něm budete hledat hnídy jako bart__, filmfanouch nebo Goldbeater. Moje hodnocení jsou 4*, ale dám jich sem 5, čistě jen proto, abych nasral ty, které tomu nepřejícně dávají "odpad". P.S.: Film je v kinech údajně ve dvou verzích. Jedna 12+ a jedna 15+. Doporučuji zajít na tu 15+. Ne že bych se vyžíval v krvi, ale je prostě celkem dost naturální, asi tak jak bych si od středověké řežby představoval. ()

Marty7CZ 

všechny recenze uživatele

Hrozně sem držel Jaklovi palce, fakt. Ale bijak je nudnej a (i přes ty ohromný prachy) působí hodně komorne ☝️... Kamera a hudba je fajn, ale prostě to nějak nejede jako celek! Rozhodně je to ale cesta, kam směřovat českej film z toho hnusu, kde je už dost dlouho. 55% ()

BUBO26 

všechny recenze uživatele

Béčkový film s Áčkovým rozpočtom przniaci českú históriu. Urobte si láskavosť, počkajte, až to bude v telke, kino na túto fanfiction nepotrebujete. ()

celticek 

všechny recenze uživatele

Vážně jsem chtěl, aby se mi to líbilo. Ikdyž se mi ani jedna věc od Jákla nelíbí. Šel jsem na řezačku, ale neobstálo to ani tak. Začnu pozitivy. Líbila se mi hudba. Semtam sice elementy, které jsem nepochopil - zpěv Ktož sú boží bojovníci na vozové hradbě, jeden z lapků začne v jeskyni zničehonic zpívat - pár momentů mi nesedělo, ale budiž. Hezké byly i exteriéry. Foster byl fajn do půlky filmu, Caine taková klasika, ale žádný zázrak. Naprosto zbytečné postavy Václava IV., Zikmunda, Rožmberka. Tragický příběh, ale hlavně dialogy - hrůza. Budař ok. Vetchého angličtina i celý štěk otřesný. Vašuta s umělým chrupem přímo nenávidím, naštěstí jeho životnost nebyla dlouhá. 2x krát je Žižka na pokraji smrti, ale nakonec se dozvíme, že nebyl nikdy poražen a je to největší český a zčásti i evropský vojevůdce. Plantání o víře je úplně k hovnu, nemá to vůbec žádný efekt, hloubku. Bojové scény se povedly. Cristovao a jeho kumán - cajk. Kumáni vlastně celkově fajn. Co ten lev na konci?!? Proč?!? Jákl znova "nezklamal". ()

šakal007 

všechny recenze uživatele

Silné bitvy, slabý příběh. Podobně, a velmi trefně, hodnotí film Mirka Spáčilová a dává mu 50 %. Ve všem s ní souhlasím, jen to vidím o deset pct bodů míň. Petr Jákl měl fantastickou šanci odvyprávět napínavý, láskyplný, bojovný film, který se zařadí mezi jiné historické snímky o středověku, místo toho zvládl jen dvouhodinový kolotoč sekání a propichování v hektolitrech krve. Jsem rád, že jsem to viděl, protože by mi zvědavost nedala, ale podruhé bych si to nepustil. ()

Související novinky

Finále Plzeň 2022 se blíží!

Finále Plzeň 2022 se blíží!

22.09.2022

Už po 35. se uskuteční filmový festival Finále Plzeň. Oslavy českého filmu budou v západočeské metropoli probíhat od 23. do 28. září. Během šesti festivalových dní můžete zhlédnout největší trháky… (více)

ČSFD Award pro Bena Fostera

ČSFD Award pro Bena Fostera

08.09.2022

Při příležitosti uvedení nejdražšího českého filmu do kin přinášíme všem filmovým fanouškům radostnou zprávu o udělení “ČSFD Award” americkému herci Benu Fosterovi, představiteli Jana Žižky. Foster,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Michael Caine oznámil konec kariéry

Michael Caine oznámil konec kariéry

16.10.2021

Aktualizace: Tak se zdá, že se herec těšil na důchod předčasně. Později svá slova změnil a jeho zástupce potvrdil, že hodlá pracovat i nadále.   Původní zpráva: Smutná zpráva z britských ostrovů.… (více)

Reklama

Reklama