Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem se netajil tím, že nejsem fanouškem francouzského filmu, nemám ale problém přiznat, když mě snímek francouzských tvůrců osloví. A tady se to stalo. Zaujaly mě hlavně dvě záležitosti. Způsob jakým filmaři vykreslili dlouholeté pátrání po tom zkurveném hajzlovi (omlouvám se, ale vhodnější výrazy jsem nenašel ani ve slovnících), a to, že se tady k mému překvapení myslelo i na oběti a pozůstalé. S takovým přístupem se už dnes ve filmech příliš nesetkávám, spíš se řeší, jestli bude mít ten který kriminálník i ve vězení zajištěn komfort, na jaký je zvyklý, a zda jeho oběti před svou trýznivou smrtí neporušily jeho práva a osobní integritu. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Když jsem v Paříži, vždy se snažím zajít do kina na nějakou tu francouzskou novinku, protože ve většině případů je dost pravděpodobné, že do českých kin nebo na DVD vůbec nedorazí. L´Affaire SK1 asi každému Francouzi něco řekne asi jako každému Čechovi něco řekne příjmení Kajínek. Já jsem v devadesátých letech vyrůstal, francouzsky zdaleka neuměl ani dobře a o nějakém vrahovi z východní Paříže neslyšel. O to víc byl pro mě film odehrávající se ve dvou časových liniích zajímavější. Jak vyšetřování, tak scény ze soudní síně výborně natočeny, nenudil jsem se a nechal se strhnout v děsivém souboji policie a justice s brutálním a surovým vrahem. Vyzdvihnul bych výkony Raphaela Personnaze v titulní roli a Thierryho Neuvica a Christy Theret ve vedlejších - už to není ta třeštící Lola, ale sebevědomá mladá herečka. L´Affaire SK1 se u mě dostává na špici průběžného pořadí nejlepších filmů roku 2014. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Na mě až příliš pomalé a příliš procedurální. Film si sice zaslouží ocenění, za pravděpodobně věrnou rekonstrukci honby na Bastillskou bestii, ale z mého pohledu to bylo na úkor zábavnosti. Nehledě na to, že škodil i styl vyprávění o dvou liniích. Tvůrci pravděpodobně předpokládali, že divák je s případem obeznámen, což možná platí pro Francii, ale zbytek světa o Georgesovi zase tolik neví, takže představení vraha hned na začátku filmu mi přišlo jako mizerný tah. Celkově se sice nejedná o špatný film a chápu ty, co ho označují za výborný, ale mě to příliš nesedlo. 55% ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Spokojenost. Ve filmu se střídají dvě časové roviny, každá epizoda je sice uvozena datem, ale kdo si má pamatovat, jaké datum bylo naposled a kam ho zařadit, tohle není kniha, žejo. Naštěstí se tedy neskáče semtam, ale postupně ubíhají ony dvě linie. Poskládané je to myslím velmi dobře, takže se daří držet pravdy neznalého diváka v napětí, jak to celé skončí. Formálně nemám, co bych vytknul, stylizace velmi dobrá a herecké výkony taktéž; obzvlášt odsouzenec v poslední scéně. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Neurobil som nič úžasné. Len som sedem rokov pátral po netvorovi.“ – „A ja sa snažím v tom netvorovi znova nájsť človeka.“ Tieto temné prípady nakoniec zničia každého. Zničia samozrejme obete a hneď na začiatku zničia vraha, ktorého v lepšom prípade čaká doživotné pokánie, ale zničia tiež vyšetrovateľov, zničia pravdaže rodiny po obetiach a svojím spôsobom zničia i verejnosť. Ťať do živého tento film ale bohužiaľ začne až ku koncu, predtým je to nuda. Lenže nuda profesionálne nakrútená, napísaná aj zahratá, ktorej sa nedá moc čo vytknúť. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • K scenáru výrazne pomohol aj David Oelhoffen, ktorý kauzu pozorne sledoval, a spisovateľka Patricia Tourancheau, ktorá napísala knihu "Guy Georges: La Traque" ("Guy Georges: Hon"). Táto kniha slúžila ako "biblia pre scenár". (Arsenal83)
  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)
  • Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)

Reklama

Reklama