Nastala chyba při přehrávání videa.
  • classic
    ***

    Pozoruhodný francúzsky krimi - thriller, ktorý má jednu chybičku krásy, a to, že hneď od úvodu, predstaví podozrivého páchateľa, čo znemožňuje sa viac vcítiť do príbehu, lebo ak by som dopredu v podstate nič nevedel, tak o to zaujímavejšie to mohlo byť, k tomu sa ešte film sústreďuje na dve časové roviny, jednak Guya Georgesa ukazuje potom, čo ho chytili, ( t.j v roku 1998, v súdnej sieni, v roku 2001 ), pritom už vyšetrovatelia mali o ňom vedomosť, a pustili ho, on na oplátku, zavraždil ďalšiu mladú krásnu ženu. Vlastne, odkedy ho dolapili, odvtedy sa nachádza vo vyšetrovaciej väzbe + v súdnej sieni, kde zaň bojujú horkokrvní obhajcovia, pritom, zatiaľ Guy odmieta priznať vinu. Prvé dejstvo sa venuje dobovému Parížu, od roku 1991 a nasadenie polície + nádejný vyšetrovateľ Charlie, ktorý sa pustí do týchto prípadov - mladých, krásnych zavraždených žien, týmto pádom sa film prelína s druhou časovou rovinou, keď je Georges v súdnej sieni, a to je pre mňa - rušivý element, lebo sa zapozerám do retro štylizácie, t.j do vyšetrovacieho tímu, potom to občas tvorcovia prepísknu a strihnú to, to ma hnevalo. SK 1 v názve filmu - znamená sériový vrah. Guy Georges, prezývaný - Beštia z Bastille, bol zvrátený jedinec, ktorý sa zameriaval na mladé, atraktívne ženy, tie prepadával, znásilňoval, nakoniec ich dobodal, takto má na svedomí - 7 vrážd. Film samotný neukáže ani jednu akciu šialeného vraha, síce, áno, ale obeti sa podarí újsť, zavraždené ženy predstavuje obyčajným strihom, že ich vidím v nepríjemnej polohe, fotografie si prezerá detektív Charlie, ktorý sa zakúsol do prípadu, kde mu mierne preskakuje z ohavných činov, ktoré terorizujú Paríž. Film je takmer výborný, výborní herci v hlavných úlohách, jednak predstaviteľ Charlieho - Raphaël Personnaz i Adama Niane, ako Guy Georges, sú excelentní, zatiaľ čo Raphaël má dostatok hereckého miesta, Adama ho má málo, nezaujíma ma, že je v súdnej sieni, chcel som ho vidieť počas toho, keď to robil, nemuseli to ukázať v explicitných záberoch, aspoň náznakovo, takto prídu ako na bežiacom páse. Trochu mi to pripomína Se7en, Davida Finchera, ale Kevin Spacey, bol koľkokrát zoči - voči, húževnatým detektívom, takto strhávam plusové body ! Mali sa zamerať IBA na pátranie po Georgesovi, pridať ďalších 30 minút, rozšíriť hlavnú zápletku, nevenovať sa dolapeniu v úvode, potom by bol výsledok lepší...(5.6.2016)

  • DaViD´82
    *****

    Hutná a skvěle zahraná procedurální kriminálka nesoucí se v odkazu toho nejlepšího ze staré dobré sedmdesátkové francouzské žánrové školy; což je ještě umocněno stylizací Personnaze do mladého Delona. O kvalitách Případu SK1, který by si v mnoha ohledech mohl z fleku potykat i s Fincherovým Zodiacem, pak myslím nejlépe vypovídá to, že by se nijak neztratil ani tehdy. Natož dnes, kdy se již podobné bijáky takřka netočí.(19.11.2015)

  • Tosi
    ****

    Případ známý jako "Serial Killer 1" a vrah přezdívaný "Šelma Bastily" . První sériový vrah Francie, který byl usvědčen na základě analýzy DNA. Pozornost zblízka zde není věnována vrahovi, ale dlouholetým vyšetřovatelům případu, což samosebou není na škodu, ale nedokázal mě prostě dějově strhnout. Jenže solidních evropských kriminálek je poslední roky jako šafránu a tak mě každé další "Dobrodružství kriminalistiky" zvedne náladu.(29.5.2016)

  • castor
    ****

    Letitá kauza sériového vraha nedává spát ani veřejnosti, ani francouzským úřadům. Šílených vrahů se po bílém plátně prohánělo už mnoho. Toho pro Francii prvního, jehož DNA byla rozhodující, zvěčnila ve své knize jistá Patricia Tourancheau. Někdo tu má silná srovnání s jinými (mnohem kvalitnějšími) kousky, já bych byl opatrnější. Každopádně jsem rád, že se ještě nezapomnělo na starou dobrou žánrovou školu. Odhodlání překračující osobní život (pod pokličku rodinného žití hlavního hrdiny se nicméně sice podíváme, ale pro děj nemá žádný význam) žene tuhle partu za sériovým vrahem, sledujeme vyšetřování, nitky, které mnozí policajti nevidí, frustraci, omyly, slepé uličky. Časově skáčeme, ocitáme se na poměrně velkém časovém rozpětí. Celý projekt se hemží jmény a daty, ti méně pozorní tak budou mít problém (ač je tohle vyprávění i přes sérii retrospektivních návratů poměrně přímočaré). Někdo může říct, že prakticky jen čekáme, zda to ten dotyčný udělal či nikoliv, ale to bychom tvůrcům lehce podrazili nohy. Ne, neměl jsem vytřeštěné oči a zrychlený tep, ale několik napínavých momentů jsem si solidně užil. Na nějakých 70%.(29.6.2016)

  • Enšpígl
    *****

    Tomuhle se říká návrat do 70.let fr. kriminálek. Filmařská nádher nádher člověk jako kdyby se vrátil do časů, kdy řádili Henri Verneuil s Alainem Delonem, ostatně ten plakát na Melodii podzemí tam nebyl náhodou. Přimočará kriminálka, která je vyprávěna ve velkým časovým rozpětí a ještě ke všemu prolínající minulost se současností aniž by stylem vyprávění narušila napětí nebo způsobila nepřehlednost. Naopak dlouholeté pátrání po brutálním seriovým vrahovi pohltí a vyflusne až po závěrečných titulkách. Výborně napsaný a odehraný postavy, nezáviděl jsem policajtům tu bezmoc v kombinaci s obrovskou vůlí vraha dopadnout, což taky považuji za nejemotivnější složku filmu. Dialog Francka s obhájkyní je sice krátký, ale udeří na srdce, navíc jako kdybych tam viděl opřenýho Alaina Delona v dobách jeho největší slávy. Za posledních x let jsem neviděl lepší francouzskou kriminálku.(19.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace