Reklama

Reklama

Anihilace

  • Velká Británie Annihilation (více)
Trailer 1

VOD (1)

Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (CinemArt)

Recenze (746)

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

NETFLIX se rozhodl, že zafinancuje snímek o rostlinách nápadně se podobajících člověku a zvířatech, které se zcela náhodně podobají právě rostlinám. Rozkošná Natálka však zatne zuby a zamíří si to do jámy lvové, aby přišla těmto podivnostem na kloub. A přišla? Nevíme. 72% Celosvětový příjem k 11. 6. 2018: $32,732,301, což je 0,82 násobek rozpočtu ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Absolutní, až televizně laděný, nekonzistentní béčko, které se snaží nacpat divákovi dojem, že sleduje chytřejší existencionální dílo, než je on sám a které vykrádá snad všechno kde se dá. Natálie se tváří, jako by jí někdo ukradnul vaječníky a každý člověk se kterým se baví, je jejich potenciální zloděj. Dvě skvělé scény (o jedné pomlčím, o druhé prozradím, že jde o závěr filmu) ještě skvělej film neudělaj. Sorry. Přirovnávání zahraničních kritiku ke Kubrickovi s Tarkovskijm beru jako žert roku a hlavně a jasně tyhle žvásty dávaj nejevo, že doba je zlá a je do nebes vynášen jakejkoli blábol, co se snaží vypadat jako hardcore art sci-fi. Ani hovno. Kubrick a Tarkovskijm se neobraci v hrobe. Ti dělají za tohle přirovnání rovnou salta. A ne... neunikla mi “myšlenka” filmu ani nic jinýho. Sorry guys. Jen ji tady pan režisér (všechna čest) podal po vynikající a mnohem komornější Ex Machina neuvěřitelně nudně, digitálně nezajímavě, neinvečně a hlavně příšerně unaveně. A že kolem mně může kolik chce chodit nadšenců z tohoto k posrání unaveného filmu a tvrdit mi, jakej to není mindfuck 😃, Není. Deal with it. Slabší tři. ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Rozhodně víc než jen průměrné scifíčko. Pro sebedestruktivní povahy je to myslím dokonce lahůdka, jelikož se povedlo natočit smutek, deprese a strach z neznámého tak krásně poeticky, až se to jednomu dostane do nočních můr. Tedy film byl asi o tom, že čemu lidstvo nerozumí, to se musí zničit a tak se děvčata snažila. Přidal bych víc momentů, při kterých tuhne krev a neměl bych výtek. ()

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Parádní námět, jehož vyznění si asi musí interpretovat každý sám... atmosféra pohlcující a jedno z nejlepších filmových monster, co se mihne na plátně... krátce, ale zanechá mohutnou stopu... ()

skrblik007 

všechny recenze uživatele

Je to skutečně natolik těžko stravitelné, že se ani nedivím, že to poslali rovnou na Netflix. Výprava, atmosféra a nápaditost parádní, ambiciózní scénář kazí jistá emoční vyprázdněnost a nedotaženost některých nápadů. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli ten konec mě spíš jen rozladil (pak bych dal 4*), nebo zklamal (3*). Po zhruba dvoutejdennim odstupu po zhlídnutí ale ve mě zůstává vlastně málo výraznej dojem z filmu jako takovýho, a to, co přetrvalo nejsilnějc, je hlavně nadšení z doslova úchvatnýho vizuálu a několika nápadů - takže nakonec se přiklánim spíš níž, ale upřímně, 3* jsem dal i Interstellarovi (ať porovnávám v rámci žánru), a Annihilation mi teda přijde ve všech směrech lepší a zajímavější. Ve skutečnosti jsem z filmu ale byl 90% doby nadšenej - jednak z toho už zmíněnýho vizuálu, z toho všeho barevnýho, biologickýho i nápadovýho bujení (kterýmu příhodně rozvázalo ruce prostředí, ve kterym jsou všechny anomálie omluvitelný a možný je zhola všechno - to ale nemyslim jako výtku), ale i z dalších zajímavejch myšlenek (POZOR, TROLEJ) - třeba se mi líbí emzák, kterej vlastně nemá žádnou svojí agendu; žádnej plán, jak někoho zničit nebo ovládnout, nechce vlastně nejspíš vůbec nic, vůbec o nic mu nejde a jen si hraje a zkoumá; líbí se mi skvěle budovaná atmosféra, kdy člověk hltá každou další minutu pohybu v Záři, užívá si každýho dalšího přetvořenýho tvora, kterej se tam objeví (skvělej byl helpající medvěd, to byla fakt fascinující scéna) a s každym dalšim okamžikem trne, co se stane za chvíli, a taky je předevšim natěšenej na to, co a jak to všechno vlastně je a jak to nakonec dopadne. A vlastně s tim jsem asi měl ten největší problém - že to rozuzlení svou úrovní nenavázalo na skvělej dosavadní průběh. Že ten konec byl moc dlouhej a moc doslovnej, zároveň se ale v něm vlastně nic moc nestalo nebo nevysvětlilo. Byly v něm dlouhý scény působící předevšim cílením na efekt, křečovitou snahou aspoň něco vysvětlit tak, aby to pochopil každej retard, a přitom vlastně nedávající žádný odpovídající rozuzlení/rozřešení - třeba násilný použití slova "annihilation" (asi aby každej pochopil, proč se film jmenuje zrovna takhle) mi přišlo jako pěst na oko, stejně jako filmově efektní smrt Ventressový, zbytečnej a dojem kazící návodnej poslední záběr na oko Portmanový, když se objímá s Isaacem... Nic z toho vlastně neni průser, ale dojem mi to kazí. A ve výsledku pochybuju o tom, že celkový vyznění vůbec teoreticky může mít takovou hloubku a komplexitu jako měla Ex Machina - i kdybych já zatim nic z toho neviděl. Každopádně záběry ze Záře jsem si užíval obrovsky: všechno to rakovinný bujení, zdvojování a odchylky nebo úchylky, relativizace času nebo postupný pohlcování jednotlivejch postav určitejma aspektama toho prostředí (třeba ten skvěle děsivej pohled Isaaca na kameru potom, co tam otevře břicho svýmu kámošovi), vliv na psychiku i fyzično, neustálý prozkoumávání neznáma a nevysvětlitelna, to hraní si s rozpadem pozemský formy/struktury a všech možnejch modifikací a úletů vyplývajících ze střetu pozemskýho života s mimozemskym "přístupem" (dalo by se to vůbec označit za život, když je to ve všech ohledech tak moc jiný a dost možná to s našim světem žádný moc průniky nemá? Když je to něco, co možná vůbec nechápe/nepotřebuje chápat princip naší smrti, našeho konce, biologickýho rozpadu a rozkladu? "Není v nás sebezničení zakódováno? Naprogramováno v každé buňce?"), nebo třeba ty stromový lidi (byť jich bylo nějak podezřele moc) - to všechno bylo tak hezký, že nakonec ve mě přetrvává dojem z hlavně tohodle, a to mi stačí. Průlomová sci-fi to pro mě sice nebude - tak promyšlená neni (podle mě) a tematikou trochu vykrádá bratří Strugackejch Piknik u cesty, respektive z něho čerpajícího Tarkovskýho Stalkera, ale kvůli tomu jejímu zajímavýmu pojetí toho "mimozemšťanství", který se sympaticky nesnaží vysvětlovat (protože dost možná neni co vysvětlovat), který neprezentuje jako něco agresivního, co nás jenom chce ovládnout, co vůbec chce nebo chápe moc; mimozemšťanství, který neprezentuje jako něco zlýho nebo dobrýho nebo vůbec takhle definovatelnýho (ve výsledku mi to nejvíc připomíná zvídavý dítě, který si prostě hraje - jasně, nadělá u toho paseku a ne všem kolem to prospěje, ale cílem není škodit, jen si hrát a zkoumat /zase podobnost s Piknikem u cesty, co?/) - kvůli tomuhle všemu si Annihilation určitě a rád pamatovat budu: Byl to teda inteligentní organismus, nebo jen obdoba pudově jednajícího zvířete? Byl to kopírující, napodobující a přeměňující ekosystém schopnej brát na sebe nejrůznější formy, takže i humanoidní? Nebo se "to" do našich biologicko-zoologickejch pojmů ani nevejde a nemá smysl to chtít definovat nějak přesnějc? Inteligentní chování to na konci podle mě ukázalo (vytvoření dalšího dvojníka, přechod z úplnýho zrcadlení přes napodobování až po samostatnost avatara), a poslední scéna s okem Portmanový samozřejmě nabízí výklad, že za tim všim nějakej emzákův invazivní záměr byl, ale ten konec já chápu spíš jako úlitbu diváctvu a do celkový nálady filmu mi spíš sedne střet s entitou, která byť inteligentní, tak prostě žádnej cíl sledovat nemusela. Moh by obstát ale i takovej výklad, že vzhledem k tomu, že to celý je vlastně jednostranný vyprávění jen jednoho člověka (Leny/Portman), tak že se všechno nemuselo stát přesně tak, jak to podávala, a že pokud už v sobě má něco cizího nebo dokonce už se něčim cizim stala, že to něco se asi bude chránit a skrejvat a asi to nebude dávat vodítka a informace, který nechce nebo který by ho mohly ohrozit - takže ono kdo ví, co a jak bylo. A upřímně - takhle zajímavejch sc-fi moc neni, takže Bohu díky za každou, která (navíc s takhle skvělym obsazenim - Isaac, Portman!...) vznikne. A jedna lahůdka: Pletete si sebevraždu se sebezničením. Téměř nikdo z nás nepáchá sebevraždu. A téměř všichni jsme sebedestruktivní. Svým způsobem, v určité části našeho života. Pijeme nebo kouříme. Ničíme si dobré zaměstnání. Nebo šťastné manželství. () (méně) (více)

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Když se spojí horor Věc s Vesmírnou Odyseou, vznikne místy drsná atmosférická podívaná, která ale často atmosféru zahodí kvůli pocitům a motivacím hlavní hrdinky. U prvního bodu platí, že Natalie je sice skvělá (krásná a dobrá herečka), ale prostě to není Kurt Russel. U druhého jsem si zase připadal, že chci vidět jinčí podívanou a ne hlavní hrdinku rozmlouvající s kolegou černochem, na jehož asi pořádný klobásu před chvílí rajtovala, aby mu za chvíli říkala, jak jeho i sebe nenávidí. Touha prohlédnout clonu poznání a současně přežít mi přijde jako dostatečná motivace většiny zúčastněných postav. Takže ač film vypadá místy krásně, místy drsně a chvílemi se tají dech, vícekrát ho vidět nepotřebuji. No a pasáže, kdy stačilo si zapamatovat sdělovanou myšlenku (pokud si tedy divák chtěl udělat názor na celkové poselství filmu) a zbytek tlachání přejít cvičením nebo usínáním, film akorát zbytečně natahovaly. ()

mikestiff 

všechny recenze uživatele

Hodně promarněná šance! V záři se toho mohlo tolik zajímavého stát (viz hned první incident po vstupu, který se už pak neopakoval) a místo toho se jen prochází parta ženských nějakým zámeckým parkem podle toho jak se ničeho nebojí. Jediná světlá chvilka je úplný závěr a videonahrávky. A to, že se k sobě ústřední pár vůbec nehodí je jen nejmenší detail. ()

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Oj to byla, ale sračka aneb jak zabít 105 minut. Kdesi v Usa spadne meteorit a při pádu to vytvoří jakési pole kde všechno mutuje. Jelikož všichni chtějí zjistit co tam je tak tam posílají vojáky (film se neopomene připomenout, že to byli muži aneb ať žije feminismus), drony a kamery, ale skoro nic se z tam nevrátí. Po čase se z tama vrátí jeden voják, kterému je, ale blbě a skončí na přístrojích jeho žena učitelka biologie se tam vydá z 5 ženskýma (ať žije feminismus podruhé) to zjistit co se tam děje. Z 5 ženských přežije jen 1 (to není spoiler vidíme to hned na začátku) ostatní 2 sežere medvěd co mluví (ne nejsme v animácích od Disneyho opravdu mluví a myslí to smrtelně vážně) jedna zmizí a už ji nikdo neuvidí a z jedné cosi vyleze co potom postava Natalie zabije, ale ono ji to stihne okopírovat. Celé se to odehrává navíc ve 3 rovinách v 1 sledujeme rozhovor nějakého vědce s Natalii ve 2 sledujeme ty ženské v tom poli a v 3 úplně nejzbytečnější rovině sledujeme Natalii jak zahýbá svému muži s jakýmsi černochem co je navíc vdaný (u této roviny absolutně nechápu jaký měla smysl teda kromě natáhnutí stopáže zhruba o 10 minut). 40 procent za toho medvídka a ty jeleny jinak nic. Nejlepší komentář LIVINGDEAD ()

Fr3d_K 

všechny recenze uživatele

Kdybych nečetl knižní předlohu asi bych hodnotil lépe. Spousta podstatných věcí úplně vypuštěna. Vlastně je to skvělou knihou jen inspirováno. 60% ()

venison 

všechny recenze uživatele

Možná není "Annihilation" jeden z těch silnějších sci-fíček, ale mám hodně ráda Portmanku, takže tak.. Hodně vzdáleně mi to ohraničené a záhadné místo plné duhy připomíná Kingův seriál "Pod kupolí".. Samozřejmě jsou zde patrné náznaky obdobných filmů jako jsou třeba "Příchozí", "Prometheus" nebo Vetřelčí sága.. Ale asi to mělo co dělat s ženským principem hlavních hrdinů.. Začátek mne dostatečně upoutal a pak už jsem se vezla.. Hodně mě bavily flashbacky z Portmančina života před zmizením jejího partnera.. Dávalo to zpočátku příběhu vyšší díl uvěřitelnosti a lidskosti.. Portmanka klasicky pláče (chtělo by to znovu projít všechny její filmy, jestli má vůbec nějakou neplakací roli) a znovu je to uvěřitelné.. Ve vojenském jí to sekne.. Ostatní ženské role nebyly tak výrazné.. Duhový svět byl super.. Pointa s transformací DNA mě bavila hodně a zmutovaní jelínci byli top.. První 2/3 filmu fakt zážitek.. Bohužel ta poslední třetina (od majáku) za moc nestála.. Kdyby se konec ustřihl, tak tvůrci udělají lépe.. Už to bylo nějak moc.. Ale úplně závěrečná objímací scéna tam sedla.. "Annihilation" nebude patřit k těm nejlepším sci-finkám, ale rozhodně patří k těm lepším.. Tedy alespoň za mou diváckou maličkost.. Za mne jako za ženu a milovníka přírody.. ()

elanius 

všechny recenze uživatele

(25/2018) / Film do bodky splnil to čo som čakal. Atmosféra je tu kráľ a príbeh síce už veľa krát prevarený je proste funkčný a dostačujúci. Garland vsadil na dve známe herecké tváre a hlavne v prípade Portmanky mu to tento krát náramne vyšlo. Ešte musím spomenúť sountrack, ten už iba dotvoril feeling ktorý tento filmový svet potreboval. A v jednej z top scén, sebavedomo odpáliť vecičku od Moderat, paráda. Inak film neni nijak moc zložitý na pochopenie ako sa tu niektorý komentujúci snažia naznačiť, skorej by som povedal, že sa v ňom skrýva menej ako sa snaží tváriť. Pre fandov sci-fi a zvlášť apokalyptických movies povinnosť. (8/10) ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Budu stručný. To co jsem napsal k Ex Machina, bych klidně mohl překopírovat sem. Takže vizuálně je to paráda, myšlenkově zase tak ne. Scénář není mazaný, není ani chytrý a dokonce není ani originální. Tím nemyslím, že je Anihilace natočená podle lehce podprůměrného prvního dílu knižní trilogie. Narážím na povídku Piknik u cesty od autorské dvojice bratrů Strugackých, zfilmovanou pod jménem Stalker. Což je mimochodem ve všech myslitelných parametrech - s výjimkou hudby a speciálních efektů, lepší snímek. Pointou ovšem navazuje spíše na dílo Stanislawa Lema. Pokud budete chtít vidět film o obtížném kontaktu s extrémně cizí a nekompatibilní civilizací, pusťte si raději Solaris. Klidně jakýkoliv. I ta zatracovaná Soderberghova verze se mi líbila víc, než tohle. ()

Phietros 

všechny recenze uživatele

Mlade biolozce Portman se vrátí po roce ztracený muž, který odešel za zeď ekosystémů, kterou se vláda pokouší probadat ve snaze zachránit naší zemi. On jako jediný záhadne přežil, ale jeho chováni je značně odlisne . Začíná další výprava, tentokrát ženské mise, aby pochopili co se stalo a zkusili mimozemskou erupci zastavit. Efekty slušné i mutujici okolí, příběhove slabší a zbytečně nevyužitý potenciál jinak kvalitního scifi. Lepší 3* ()

ivan bohatyr 

všechny recenze uživatele

Je to taková Alenka v říši divů pro dospělé. Sice to bylo už od začátku takové divné, hrozně chaotické, ale zdálo se že to nebude zase úplně zlé, ovšem ten konec to byla neskutečná krávovina, vůbec jsem nepochopil co to mělo znamenat a jak to vlastně skončilo. ()

majxik 

všechny recenze uživatele

Je to sci-fi. Opravdu to pracuje s tajemství, neznalostí, pomocí hudby a vizuálu to vytváří skvělou atmosféru. Vzhledem k tomu, že se jedná o sci-fi kde se nejedná o střílení z blásteru, nebo o hordy mimozemšťanů, je asi jasné, že u tohohle filmu se bude muset aspoň trochu přemýšlet, jinak budete z příběhu zmatený a nic moc si neodnesete. ()

Související novinky

Co nového chystá Alex Garland?

Co nového chystá Alex Garland?

24.01.2022

Režisér a scenárista Alex Garland (Dredd, Ex Machina) má za sebou některé z nejzajímavějších sci-fi projektů posledních let. Jeho režijní prvotina Ex Machina nadchla většinu diváků i kritiků,… (více)

Režisér Ex Machiny si vybral další projekt

Režisér Ex Machiny si vybral další projekt

07.01.2021

Režisér Ex Machiny nebo Annihilation Alex Garland si zřejmě konečně vybral svůj další projekt. Původně se zdálo, že se filmař po svém posledním seriálovém projektu Devs uchytí v televizi, nakonec… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Reklama

Reklama