poster

Příchozí

  • USA

    Arrival

  • USA

    Story of Your Life

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Prvý kontakt

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2016, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    *****

    Tam, kde Nolan sází do diváka alegorické obrazce, těžce uchopitelné teze, černé díry a to nejlepší z Zimmera, Villeneuve uvolněně a s přehledem precizně skládá jeden záběr za druhým s chirurgickou přesností, není zbytečně pompézní a nikam nespěchá. Zároveň se nesnaží diváka okatě ohromit wow efektem. Proč ? Protože je prostě lepší, chytřejší, sofistikovanější a nemá to zapotřebí. Arrival je nejlepší drama za poslední dobu. Je ucelené, osobitě zpracované, místy hypnotické, s dechberoucím způsobem podanou výpovědní hodnotou. Nolan je na tvůrčím vrcholu teď. Villeneuve se teprve rozcvičuje. V takovémhle obsahovém formátu měl být technicky opulentní Interstellar.(12.11.2016)

  • Cival
    *****

    Příchozí je zatím nejlepší a rozhodně nejpůsobivější Villeneuvova hollywoodská velkoprodukce. Jde sice o sci-fi s pořádně ambiciózním konceptem, který si s kruhy hraje nejen při komunikaci s emzáky... ta matematická propočítanost a klasicky villeneuvovská audiovizuální vypiplanost ale pracují ve prospěch velmi emotivního a místy až nesnesitelně dojemného sci-fi melodramatu o zásadních aspektech života na Zemi. Zatraceně silná, místy až vyčerpávající podívaná, jež suverénně pokračuje v tradici procítěných science-fiction z ranku Kontaktu nebo Interstellar. Zatím film roku.(8.11.2016)

  • DaViD´82
    ****

    Smrtící Kontakt. Zkusit prostřednictvím filmového média zprostředkovat našemu chápání se vymykající vnímání prostoru, času, rozměru, relativity či jsoucna se v minulosti pokusili mnozí velikáni stříbrného plátna; od Kubricka přes Mallicka či Zemeckise až po Nolana. Tu více, tu méně úspěšně a někdy vyloženě směšně. Villeneuve se k nim přidává. Rovněž více méně úspěšně. Zkouší to skrze vypiplanou důmyslnou výstavbu (do té míry, že je to zajímavější tím jaká témata to řeší, než příběhem který to vypráví), hmatatelnou podprahovou tenzi a především intimní melancholické osobní linii, která by ráda stavěla na emocích. A v tom je do značné míry problém, jelikož až na samotný závěr je to přes veškerou snahu chladné a odosobněné. Sice stylově chladné a odosobněné, ale s ohledem na jakou notu se to snaží hrát, tak je v tom znatelný rozpor. A byť je to o něčem zcela jiném, tak rychleji než rychle opuštěná lingvistická linie zamrzí, ne že ne. Speciálně když předloha v tomto ohledu zašla mnohem dále (Fermatův princip apod.). SPOILERoidní PS: Dost se divím, že to v tradici zápletku vyzrazujících tuzemských distribučních názvů nemá rádoby dramatický název à la "Vzpomínky na budoucnost" či tak něco...(10.11.2016)

  • KarelR
    ****

    Jestli vyrazíte na další Den nezávislosti, čeká vás kruté vystřízlivění. Příchozí je Villeneuve od A do Z, spíš se tedy připravte na hutné drama, jehož veškerá globálnost je akorát pozadím pro silný osobní příběh. Na jednu stranu je tahle sci-fi celkem divácká, zároveň však nejde o žánrovou jednohubku, nýbrž o bolestivou sbírku životních pravd, jež do vás kanadský virtuos pumpuje svým typicky přízemním (a trochu loudavým) stylem. Čím jste starší, tím větší knockout od filmu dostanete. Takže si radši nechci představovat, co tahle herecká, scenáristická a režijní trefa udělá se staršími ročníky.(8.11.2016)

  • Xmilden
    ****

    Sicario a předtím Zmizení mě dostaly tedy určitě více. Denisovi jsem přitom hodně věřil, prvních 30 minut se odehrává naprosto skvostně. Příjezd mimozemšťanů je zmáknutý na podtrženou jedničku. Scénaristé se zaměřují na ty nejdrobnější detaily, takže film vypadá uvěřitelně. Kdyby přiletěli, klidně by to takhle nějak mohlo probíhat. Jenže ta střední pasáž, kdy se lidé pokoušejí o navázání komunikace, je příliš dlouhá. Škoda. Hudba perfektní, kamera taky, ale film mě i přes bravůrní konec nedostal na lopatky. Příliš sterilní. Můj názor je ten, že chybí větší množství vygradovaných scén. Režisér příběh natahuje ukázkově jak se jen dá, ale zachránit vše nedokáže. Malinko se bojím, aby se Villeneuve nezahleděl příliš sám do sebe a nezačal na diváka kašlat. Interstellar byl zcela určitě mnohem lepší. 75%(24.11.2016)

  • - Nepřesnost jednoho z plakátů nahněvalo množství obyvatel Hong Kongu. Nepřesnost spočívá v kompozici celého panorama. Ihned v popředí po pravé straně si můžeme všimnout takzvané Perlové věže, která ale stojí úplně jinde, a to v Šanghaji. Facebooková stránka filmu byla rázem zaplavená hastagy #HongKongisnotChina. (DexMASTER094)

  • - Ide o tretiu spoluprácu autora hudby Jóhanna Jóhannssona a režiséra Denisa Villeneuve-a. Predtým už spolupracovali na filmoch Zmiznutie (2013) a Sicario (2015). (Bruce0659)

  • - Ian Donnelly (Jeremy Renner) nazve heptapody menami Abbott a Costello. Ide o narážku na komediálnu dvojicu, ktorá sa preslávila počas zlatej éry klasického Hollywoodu, konkrétne v období 1935 - 1957. (Darth Maul)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace