• Anderton
    ****

    Prvá polhodina je na slovenský film neuveriteľne originálna. Slapstick komédia s výborne naaranžovanými scénkami s pointou. Herz nám predstaví Šimona ako chlapíka, ktorý si nevie rady s výberom tej pravej a pripravuje nás na jeho eskapády so ženami. Lenže po prvej polhodine prepne a viac sa začne zaujímať o Hrycovu postavu a jeho milenku, respektíve manželku. Šimon je tak trochu na vedľajšej koľaji, rovnako ako v živote. Súvislý dej tak strieda séria sekvencií, ktoré sa k vtipu vrátia až vo výbornom závere. Ale stále mám pocit, že sa všetci (hlavne scenárista) mohli odviazať ešte viac, respektíve sa sústrediť trochu konzistentnejšie na jednu dejovú líniu. Ja som totiž od začiatku Šimonovi držal palce a tušil, v koho náručí by mal skončiť. Takto návrat k jeho postave pôsobí dramaturgicky slabo. Tú kritiku neberte príliš vážne, ide o to, že som mal minimálne polhodinu pocit, že konečne dám po dlhej dobe slovenskému filmu úprimných sto percent.(18.12.2013)

  • kratina
    ***

    Hrycovy hlody, sladkostí svody, svatební pábení a smutná bokovka ve skladišti na zemi, na matraci. Koňak Debušé - píše se to Debouche, to je důležité vědět - pro jednoho de(chlu)bílka a nebohý kůň, kterému učitelka ukousnula hlavu: „... ale veď to bol Elevátor!!!“ Přeslazený Šimon, tápající a zasněný. A jistě, celé je to jen (ne příliš) lechtivá taškařice, navíc krotká. Ale nenudí a pěkných pár hlášek se taky najde. Od kostek ledu při šizení nápojů, tzv. Baluchadesův zákon: „Teleso ponorené do džúsu je nadľahčované korunkami, ktoré svojím objemom vytlačí...“ až po: „Čo si to dovoľujete! To je môj muž, toho si budem biť sama! :-)(8.5.2014)

  • Autogram
    ***

    Mladý Horváth sa v tejto role neskúseného nezadaného mladíka nechtiac si hľadajúci známosť dokonale našiel. O vtipné situácie v reštaurácii vysokej cenovej skupiny a pochybnej kvality nie je núdza. Pár holých zadkov, tortová scéna, miešaný drink, jednoducho dokonalá rodinná zábava. Herz vie natočiť aj ľahkú komédiu, nielen ťažké drámy, ale tými sa určite preslávil viac. Nedokončený záver ponecháva divákovu zvedavosť napnutú a bol by hodný takmer Hanekeho. –––– A koho si to vlastne berieš? – Pssst, už berú.(15.12.2013)

  • Endyis
    *****

    Zase trošku jiný Herzův film se skvělými herci, výbornou atmosférou a výborně vychytaným koncem. Zde, i přes to, že se jedná o odlišný film, co se týče tvorby daného tvůrce, zůstává i vcelku věrný svým stylovým výrazovým prostředkům. Koukalo se mi na to velice dobře. Příjemná pohodová komedie, ovšem pozor určitě ne laciná ba naopak velmi kvalitní, jakých by dnes člověk pohledal. 85%(7.9.2011)

  • eraserhead666
    ****

    Taková typická romantizující, charakterově-vztahová komedie, kterých se ve své době točilo docela dost a nám i Slovákům docela šly. Tradiční problémy doby, tradiční charaktery, tradiční postavy, tradiční rozuzlení. Ale nenudil jsem se, občas se i zasmál a pobavil se u spousty tehdy hodně mladých herců a hereček. Na Herze možná až moc tendenční, ale jak známo, on to s tvorbou neměl zrovna lehké a občas musel natočit něco pro uklidnění rozbouřené vody. K jeho cti se sluší říci, že i v tomto případě se mu to docela povedlo. 3,5*(13.7.2013)

  • - Emil Horváth ml. (Šimon Šindelka) vyčítal režisérovi Jurajovi Herzovi, že je vo filme obklopený peknými ženami a nemá tam žiadnu milostnú scénu. (Raccoon.city)

  • - Trafika, ktorá stála pred domom Šimona Šindelku (Emil Horváth ml.), bola iba dielom filmárov, ktorú po natáčaní demontovali. [Zdroj: filmovamista.cz] (Raccoon.city)

  • - V príbehu sa objavujú osvedčené postupy takmer všetkých dôležitých období filmovej komédie. Počnúc lumièrovskou etudou so záhradnou hadicou cez melancholického tuláka až po postrach okolia podľa francúzskeho režiséra Jacquesa Tatiho. (Raccoon.city)