Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdinou půvabné morality s prvky sci-fi je jedenáctiletý kluk, jehož rodiče se hádají kvůli otcově alkoholismu. Vnímavý Honza hledá spřízněnou bytost. Najde ji v nemluvném hromotlukovi přezdívaném Bizon, kterému pomůže při útěku z psychiatrické léčebny. S dobrosrdečným podivínem – vybaveným nadlidskou fyzickou silou – komunikuje vnitřním hlasem. Honza a jeho kamarádka Jana zažijí s „Bizonem“ sérii fantaskních dobrodružství, při nichž pomáhají svým bližním… Historka o síle dětské fantazie se odehrává v netradičně nasnímaném prostředí pražské periférie. Honzovu ustaranou matku ztvárnila textařka Gabriela Osvaldová. (Febiofest)

(více)

Recenze (16)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Vskutku prapodivná věc. Jednak mne celkem zaujala hudba bratrů Ebenů, kterou jsem poznal hned od prvních tónů skladby ,,Pojďte si povídat'' což je sama o sobě celkem dobře zvolená píseň vzhledem k tématu filmu. Docela zajímavě hrály obě děti z nichž později zazářila spíše Klára Jandová. Zaujal i ,,mladý'' Jaromír Meduna dnes spíše známý z divadla a dabinku, protože filmy nejsou zrovna vody kde by byl vídán často. No a pak je to samozřejmě sám námět a postava Bizona, která opravdu spíše děsila než sálala hřejivou atmosférou dobroty a harmonie. Nevím zda to byl záměr, nebo zda se tvůrcům místo českého K-Paxe, předběhnuvšího dobu spíše nepodařilo stvořit kopii dalšího Frankensteina. A aby toho tajemného nebylo málo, absolutně do teď netuším, kde všude se film natáčel. Odhaduji okolí Suchdola, ale možná jsem vedle jak ta jedle. Řeka, remorkéry, komíny, k tomu tramvaj č. 24 a jakási periferie vesnického rázu či dělnických kolonií... Fakt jsem se nechytal. Snad až na Ruzyni. Jo to byly časy, kdy se člověk mohl se vstupenkou vypravit na volný ochoz a sledovat všechna ta Tůčka, Iljušiny a když měl kliku i nějaký ten západní spoj do svobodného světa např. od Lufthansy... Tomu je dnes díky terorismu konec, stejně jako tehdejší Ruzyni. Ačkoliv dnes to periferní okolí zarostlých ulic, zapomenutých rozbombardovaných chodníků i malých věčně vlhkých domků působí romanticky, člověk si s hrůzou uvědomuje jak zanedbané vše tehdy bylo. V jakém úpadku se tahle zem v roce 1989 nacházela jen co se týče veřejného prostoru a materiálna... Sice se v tom filmu snažím najít nějaké větší poselství, ale než na dva rozbité melouny to nevidím... * * ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Česká odpověď na Spielbergovo ET. 1) 44letý Alleppan Moris Issa hodil ve své prvotině (námět, scénář, režie) rukavici Stephanu Spielbergovi a ten si toho nejspíš ani nevšiml. Ještě to párkrát zkusil a pak se etabloval jako režisér nekonečné Ordinace v růžové zahradě. Co na to říci?_____ 2) Zajímavé pro Prahu netypické prostředí jsou, tuším, Holešovice._____ 3) Nejhezčí jsou dvě písničky Marka Ebena a především pěkný kluk Adam Parma (Honzík). Ten se na plátna kin už později nedostal, ale žije velmi zajjímavý, tvůrčí a aktivní život - viz zde nebo zde. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Na filmu, kde vas zaujme pouze schopnost Bizona stehovat sam nabytek ci odnest deset beden s melouny je trochu malo. Elmar Klos, ktery v mych ocich natocil nejlepsi ceskoslovensky film (Obchod na korze) a uzasnou komedii (Tri prani) to je zklamani, pokud vsak vezmu v potaz, ze film natacel po dvacetilete pauze a v temer 80-ti letech, tak se ani neni cemu divit... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Halucinogenní dětská česká verze K-Paxe, ale ten v tom roce neexistoval, tak by to spíš měl být verze Muže hledícího k jihovýchodu, ale ten se v té době ani neměl šanci do Československa dostat. Tak jako tak, K-Pax to hned v několika věcech připomene, ať už tím, že je mimozemšťan na psychiatrii nebo samotným koncem. Natočené je to dost divně, hlavně hnedka ze začátku (totálně mě dostala scéna, kde ty děti jedou tramvají, holka má nové brýle, ten kluk si toho všimne, pochválí jí je a pak na ni mlčky asi minutu čumí - nebo mě taky dostala scéna, kde ta holka malá chodí po ulici a září jak nějaký anděl, to už jsem si fakt říkal, na jaké wtf se to proboha dívám), dialogy většinu času dost nefungují, herecké výkony taky nic moc, příběh samotný by k zahození nebyl, ale místy nudí a než dostanou Bizona z blázince, je půlka filmu fuč. A v určitých momentech se tu jak z jiné planety prostě chovají všichni, ale za to můžou ty nefunkční dialogy. Jako dívat se na to dá, ale bůhvíjak dobrý film to fakt není. 2* ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Není to pro děti špatný film a i dospělého může ten nápad s telepatií pro spojení s mimozemšťanem zaujmout. Hodná a starostlivá babička, tatínek, který se snaží vymanit ze závislosti na alkoholu, maminka, která se k němu nakonec vrací - to je jeden moralizující prvek. Ten druhý a významnější je samozřejmě ve snahu konat dobré skutky, být prospěšný druhým lidem, třeba i té babičce, které emigroval syn do Austrálie. Herecké výkony nejsou nijak mimořádné, dobrá je Ebenova hudba. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama