Režie:
Darren AronofskyScénář:
Darren AronofskyKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson, Jovan Adepo, Raphael Grosz-Harvey, Andreas Apergis (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Nejhorší zvuk, který můžete uslyšet v ráji, je zaklepání na dveře. Jennifer Lawrence a Javier Bardem hrají v thrilleru matka! manželský pár, jehož idylické soužití v nádherném domě v lůně přírody naruší nezvaní hosté, kterých neustále přibývá. (Cinemart)
Videa (11)
Recenze (861)
Ze zjevných důvodů jsme se vyhnul už Noemu obloukem. A měl jsem to asi udělat i u Matky!…když mě tolik lákalo podívat se na nového Aronofského dílo! Ale pěkně popořadě. Zpočátku mě film velmi bavil. Ačkoliv s hlavní hrdinkou jsem bojoval. Na jednu stranu jsem jí rozuměl, na nezvané hosty, kteří pod různými záminkami nechtěli odejít, a jejich drzost spolu s absurditou chování se stupňovala, bych reagoval podobně. Jenže ta její neustálá, místy dost neopodstatněná úzkostlivost byla dost otravná. A když si k tomu člověk dodá fakt, že ona je introvertka, ještě k tomu hodně majetnická, a manžílek je silným extrovertem milující společnost…a pak je tu to „dvojí čtení“. Dobrovolně přiznávám, že se mi na film touto optikou dívat pranic nechtělo, ačkoliv mě k tomu Darren (do)nutil. Znepokojivá atmosféra byla místy dost fajn, Javier sedící, soustředěně hledící byl výborný, ale čím dál větší „fantasmagorie“ na plátně mě stále víc ubíjela. A konec vyloženě minul. A tak mi zbyly jen dosti rozporuplné dojmy, proto hodnotím pouze průměrem. ()
V izolovanom dome uprotred prírody žije pár tvorený mladšou ženou a o poznanie starším mužom. Ich pokojný domov jedného dňa naruší nezvaný hosť, ktorého zo slušnosti prijmú. Počas nasledujúcich dní začína hostí pribúdať a ich zvyšujúci sa počet neveští nič dobré. - Vždy oceňujem, keď sa známy filmový tvorca pustí do hororu a trochu dostane tento žáner na verejnosť, ale mne horor Mother! štýlovo vôbec nesedel. Musím uznať, že hororové scény ma velmi bavili a ten brutálny chaos a depresívny stav hlavnej hrdinky vytvárali miestami výbornú atmosféru, ale prišlo mi to trochu nezvládnuté a tá viac ako hodinová expozícia bola podla mňa zbytočná, pretože nepomohla vybudovať napätie a obsahovo sa druhej polovici absolútne nedokáže vyrovnať. Nebudem v tom hladať žiadne hlboké významy, ale ak to dostane nejakú nomináciu na Oscara, ako sa na mnohých portáloch píše, budem velmi rád, že sa konečne tá banda tupcov prebudila a uvedomila si, ktorý žáner tu všetkému šéfuje. + herečka z House at the End of the Street + 2 herci z Warm Bodies + herec z Torment, Wolves a Pay the Ghost + herečka z iZombie + herečka z The Gracefield Incident ()
V silnějších chvílích nechybí intenzita Labutě nebo pod kůží napevno zalezlá nepříjemnost a sugestivnost Requiemu. Ať už ale chtěl Aronofsky říct cokoli, veškerá alegorie se ztrácí v neustálé smyčce. Neúspěšná snaha o uchránění vlastního soukromí je po chvíli tak iritující, že jsem s každou novou postavou jen kroutil hlavou s čím dál větším důrazem. Ten způsob, jakým se celá forma v poslední třetině zataví, je ale tak průhledný, zbytečný a (co je nejhorší) líně napsaný, že jsem už jen odškrtával povinná biblická zastavení a byl čím dál rozmrzelejší z toho, jak Jennifer Lawrence hraje naprosto prvotřídně a přitom ve své podstatě naprázdno. Děsí mě, že někdo, kdo dokázal o dekádu dříve rozvést jednoduchý řetězec myšlenek do životního díla jménem Fontána, teď vyplodí nápad, který očividně chce bujet do více rovin, ale on ho nechá plynout v jediné. Noe byl možná zklamání, ale matka! je hranice mezi šlápnutím vedle a ztrátou sama sebe. ()
,,Proč to děláte?" ,,Aby se vědělo, že jsme tu byli...." Pokud si neuvědomíte během filmu, kdo film natočil, budete nejspíš v závěru (nejen) zaskočeni. Ze zdánlivě dalšího nepřekvapujícího home invasion se vyklube artová apokalypsa s odkazem na Rosemary má děťátko. Pro mne nečekané a výborné. Snad jen kamera občas příliš švenkovala, ale obrazová symbolika (krev na podlaze, koberci, skleněný artefakt či žába) vše vynahradila. A čúza Pfeifferová byla zle dokonalá! V kině nás bylo 12, den předtím prý 3. No, tohle není snímek pro každého... ()
SPOILERY Čo to ako kurva bolo ? Alegória na kresťanského Boha, ktorý zlyhá znova zlyhá lepšie ? Z lásky svojho Satana postaví Gaiu a potom si tam pozve Adama, stvorí mu v noci Evu a tá na druhý deň zničí všetku Lásku a zmizne z Raja až keď Kain zabije Ábela? A Satan je akože matkou Ježiša Krista, ktorého telo a krv učeníci jedia ? A potom vypukne Armageddon a bum ideme znova ? Ak je to takéto lacné tak potom nech Darren ide liečiť svoj božský komplex pretože ak mu niečo išlo tak svetské tortúry jeho postáv, či už hľadanie Boha v matematike, závislosti alebo onanistická túžba individuality byť perfektný v očiach iných. Lenže práve to posledné v spojení s božským komplexom nám tu Aronofsky predviedol na režisérskej stoličke. A film by sa mal odohrávať pred,nie za kamerou. Jediné čo Matke môžem nechať je atmosféra a psychotická Libatiqueova kamera. Len to sa od neho čaká ako povinná jazda. A tak je to na vyššie hodnotenie setsakra málo. 5/10 ()
Galerie (52)
Zajímavosti (33)
- Celosvětová premiéra proběhla 5. září 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách. Okamžitě se zařadil mezi nejkontroverznější filmy festivalu. Polovina sálu stála a tleskala, polovina pískala a režisérovi posílala tvrdé nadávky. (BMW12)
- Jennifer Lawrence opustila romantickú drámu The Rosie Project, len aby mohla spolupracovať s Darrenom Aronofskym. (slord)
- První film Darrena Aronofskyho, kde nehraje Mark Margolis. (Struhy)
Reklama