poster

Wind River

  • USA

    Wind River

  • Velká Británie

    Wind River

  • Kanada

    Wind River

  • Nový Zéland

    Wind River

  • Austrálie

    Wind River

Krimi / Mysteriózní / Thriller / Akční

USA / Velká Británie / Kanada, 2017, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TominoLa
    *****

    Poslední roky je největší zárukou kvality Denis Villeneuve a scénárista Taylor Sheridan. Moc jsem byl zvědav na jeho režisérský debut a hned je z toho asi nejsilnější zážitek roku. Námětem se mi trefil přímo do srdce. Jak říkal Jeremy Renner "Indiáni jsou komunita, která by se měla oslavovat a ne přehlížet". Ještě jednou tleskám a všem tento mrazivý a silný thriller doporučuji. 10/10(9.7.2017)

  • Mr.Cinephile
    *****

    KVIFF 52´ ‖ Drsný thriller, který se zadře až do morku kostí a jen tak nepustí. Nevěděl jsem, že Taylor Sheridan je tak zručný režisér, měl jsem za to, že je jen vynikající scénárista a jsem docela rád, že se opět objevuje někdo, kdo exceluje v obou těchto profesích. Jeremy Renner hraje nesmírně vyzrále a přesvědčivě, jeho postava je navíc hodně sympatická a je velmi snadné se s ní ztotožnit. Reálie jsou depresivní a znepokojující, všudypřítomná zima a intenzivní hudba přidají na už tak tíživé atmosféře. Příběh je parádně poskládaný, nechybí mu překvapivé a dost emotivní momenty. Wind River je velké překvapení a doufám, že Sheridan se tímto masterpiecem teprve rozjíždí. Btw. Renner je dost sympatický chlapík.(15.7.2017)

  • sidonka
    *****

    Film mě zaujal nejenom tím, že má exotické indiánské téma. I obecně pojednává o lidech v úzkých, kteří můžou být různých ras. Aby přežili, potřebují zmobilizovat síly, musí mít vůli žít a navzdory překážkám bojovat. Z mých slov to zní jako hrozný patos, ale film mluví přesvědčivějším, lidským rozměrem, velkou a přirozenou hloubkou, uvěřitelným jazykem. Mluví o smíření se s vraždou či únosem blízké osoby, umění přijmout bolest, která neodezní, ale člověk se s bolestí po čase naučí při zmobilizování všech sil žít. Nepotlačená bolest dovolí nezapomenout ani na ty hezké vzpomínky, které jsme s milovaným, zesnulým člověkem prožili. Člověk vnitřně neotupí, nezemře. Člověk musí umět trpět, protože přežijí jen silní, kteří zvládnou umění a ochotu bojovat navzdory četným překážkám. Nepoddávat se. Můžeš umřít v slzách a na kolenou jako baba nebo důstojně bojovat o svůj život do posledního vydechnutí. Jen ten, kdo si umí stát za svým, má respekt. I když slabší povahy, které z nedostatku sil podlehnou depresím, také nelze odsuzovat, prostě jen nebyli dostatečně odolní. - K OBSAHU FILMU- podrobnější popis, takže ho někdo může možná brát jako spoiler, ačkoli jsem mnoho vynechala a vraha samozřejmě nevyzrazuji: Stopař, lovec a běloch Lambert objeví uprostřed odlehlé krajiny v indiánské rezervaci mrtvou, znásilněnou indiánskou dívku, někdejší kamarádku své již zesnulé dcery. Má motivaci najít a dopadnout vraha. V nelítostném prostředí, kde se příroda ani lidé s nikým moc nemazlí a kde se ženy občas záhadně ztrácí, sám obdobným způsobem přišel o vlastní dceru, míšenku, kterou měl s indiánskou nyní již exmanželkou. Pátrání se má ujmout mladičká začínající agentka FBI Jane, která je nezkušená a nepřipravená na nehostinné podnebí už oblečením nevhodným do mrazu, sněhových bouří a neovládá ani ježdění na skútru, s nímž se dá dostat do vysokých hor a nepřístupných míst. Je skoro ještě dítě a tak potřebuje mužné ochránce a průvodce, kteří znají místní kraj, kteří se umí pohybovat v neznámém prostředí, znají zdejší obyvatele a jejich temné stránky. Protože film nepostrádá vtip, po jejím uvedení do společnosti se za jejími zády muži nespokojeně vyjádří: „Proboha, co nám to sem zase poslali?“ Později sama uznává: „Moc platná vám nebudu, ale nikoho lepšího nedostanete.“ Vyšetřování zvládá v rámci vlastních sil a díky urputnosti bojovat a snadno se nevzdat. Hrstka místních mužů v čele s Lambertem jsou nepostradatelnou oporou. O početné a profesionální policejní stanici se v tomto zapomenutém místě může agentce opravdu jen zdát. Jen na tomto případě je znát podfinancovanost a nedůležitost odepsaného kraje. Je to místo bez vyhlídek, kde ani vzdělanějším mladým lidem snaha nestačí a uplatnění a východiskem pro úspěšnější mladé je jen odchod do perspektivnějších větších měst, pokud ovšem mají to štěstí, že tam seženou práci. - Někteří mladí indiáni, narušení všudypřítomným násilím i drsnými přírodními živly a semletí špatnými okolnostmi, se rezignovaně živí trestnou činností a o začlenění do většinové společnosti, která by je nepřijala, už ani nestojí. Zde opravdu platí: „Bída z lidí vlky činí a vlky z lesů žene hlad.“ Ostatně, podle jednoho místního: „všechno je lepší než žití tady v rezervaci, i kriminál. Dostaneš tam třikrát denně jídlo a máš tam televizi.“- Všichni indiáni se ale zdánlivě tak špatně nemají. Obývají větší domy se zahradou, až si člověk bydlící v malé garsonce v české Horní dolní říká, co by proboha ještě chtěli? I tito indiáni však žijí zaživa pohřbení ve věčném sněhu a tichu, na místě, kde se kromě občasné tragédie nic neděje. Původní půda jim byla odňata, nezbylo jim nic, ani tradice. Nuda a uvězněnost je znát ze slov jednoho v tomto kraji zaměstnaného bělošského! záporáka: „ Nedá se tu nic dělat. Všude jenom sníh a ticho. Bez dostupných ženských, zábavy, bez života.“ To hřbitovní ticho, lezoucí na mozek, je také to jediné, co běloši indiánům ještě nevzali. Pasivita leze na nervy, v nudě je ukrytý zárodek zla. - Místní jsou zvyklí, že jim nikdo nepomáhá, že je svět odepsal. Jsou samostatní, odkázáni k souboji o zdravý rozum ještě víc než k boji o důstojné živobytí. „Ve Wind River je každej odkázanej sám na sebe.“- Indiáni z rezervace mají v sobě jako mnohé menšiny trpkost, cítí se diskriminováni, viz výslech otce zavražděné dívky: „Vždy když s námi, vy běloši, začnete mluvit, začnete urážkama.“ – Film naráží i na touhu po pomstě. Citlivej drsňák Lambert, jeden z otců zavražděných dcer, k tomu říká: „Jsem tak nasranej, že bych si to nejraději rozdal s celým světem. Ale neudělám to, protože svět by vyhrál. Bolest a ztrátu musím jedině přijmout.“ - Konec filmu (navzdory prožitým tragédiím) vyznívá poměrně smířlivě a pozitivně, kromě jiného i díky občasnému inteligentnímu humoru, který tíživost situací odlehčuje.- Také když se najde parťák, který má pochopení a čas si s tebou mlčky posedět a cosi sdílet,případně pomoci, je to výhra, které se všem ztracencům nedostává. – Film začíná větou: „natočeno podle skutečné událostí“ a končí tvrzením: „Každý rok se pohřešují tisícovky ztracených slečen a dam. Pouze u indiánských žen se nevedou záznamy pohřešovaných. Nikdo neví, kolik jich zmizelo.“ – Film byl oceňován (Cannes) a herec v hlavní roli J.Renner byl jedním z hlavních hvězd na Mezinárodním festivalu Karlovy Vary. Film získal na festivalu Cenu diváků. Hlediště Na Wind River bylo zaplněné do posledního místa. Pro mě osobně zatím nejlepší film roku 2017.(8.7.2017)

  • MrHlad
    ****

    Uprostřed Wyomingu byla nalezená zavražděná indiánská dívka. Na místo přijíždí agentka FBI, která chce s pomocí místního stopaře najít vraha. Netuší ale, že tahle nehostinná země bude možná trošku nad její síly. Režijní debut Taylora Sheridana jde ve stopách jeho starších filmů a i tentokrát dostaneme atmosférickou, drsnou a chlapskou podívanou, kde je na všechno dost času, ale pomalu budovaná atmosféra je nakonec tak intenzivní, že si budete kousat nehty napětím. A přát Rennerovi Oscara.(16.8.2017)

  • Marigold
    *****

    Jako režisér Taylor Sheridan trochu hledá styl i optimální rytmus vyprávění, jako scenárista (opět) exceluje. Podobně jako v Sicariovi a Hell or High Water vytváří další drsný prostor, který jako by existoval kus mimo naši realitu. A podobně jako v Sicariovi do něj přivádí trochu naivní ženu, která potřebuje průvodce a iniciátory, aby tu přežila. Tzn. ortodoxní zastánce feminismu ve filmu Wind River nezahřeje. Wyoming je tu především prostorem truchlení, zoufalství a mizejících tradic, sněhovým plátnem mizérie a odevzdanosti, krajinou lovců a stopařů, v níž ženy mizí beze stopy. Sheridan do detektivně-thrillerového půdorysu zapouští osobní příběh o smíření, o přijetí světa, v němž "štěstí bydlí ve městech" a lidé mimo něj mají nanejvýš dost času truchlit a propadat beznaději. Jeremy Renner je obdivuhodný, úsporný jako lovící šelma i zranitelný ve chvíli, kdy ztratí stopu. Předvádí nejlepší výkon kariéry, o tom nemám pochyby. Sheridan si pomalu připravuje půdu pro poslední dějství, jehož vrcholem není přestřelka ani drsná retrospektiva, ale poslední dialog, v němž je skryto všechno podstatné. O lidech, kteří žijí na půdě, jež jim byla ukradena, ztrácejí pouto s předky, nemají před sebou vidinu lepší budoucnosti, jen smutek, který je třeba přijmout. Wind River je melancholický film-portrét místa, akčnější žánrová verze Manchester by the Sea. Sheridan píše slova, krajiny i postavy, které se mě hluboce dotýkají. Věčná škoda, že český divák se v distribuci k Wind River nepodívá...(7.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace