Režie:
Taylor SheridanScénář:
Taylor SheridanKamera:
Ben RichardsonHrají:
Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene, Jon Bernthal, Julia Jones, Gil Birmingham, Kelsey Asbille, Apesanahkwat, Martin Sensmeier, Hugh Dillon (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Stopař Cory Lambert objeví uprostřed zasněžené pusté krajiny Wyomingu tělo mrtvé indiánské dívky. Vyšetřování se ujímá novopečená agentka FBI Jane Bannerová, která do odlehlé indiánské rezervace Wind River přijíždí z Las Vegas, zcela nepřipravená na drsné podnebí, jež tam panuje. Na pomoc s vyšetřováním si přizve stopaře Coryho a společně se snaží přijít na kloub záhadné smrti... (Falcon)
(více)Videa (17)
Recenze (1 147)
203. nejlepší film databáze? Vždyť se to táhne jak smrad z hajzlu po brutální sračce. Zábleptka "filmu" je tak jednoduchá, že jí zkopírovali snad z céčkovýho seriálu typu To je vražda, napsala a jak se to semlelo plus kdo, co, jak, kdy, kde, s kým a proč dojde i průměrně chytrýmu debilovi hned, jak začne scéna s týpkama z ochranky. Pokud jste chytřejší než průjemně chytrý debil, dojde vám to i dřív. Jediný co se na týhle unylý píčovině dá pochválit je příroda, jenže tu mám i v každym dokumentu, takže jí chválit nebudu. Jeremy Renner je fajn týpek, ale zlomenýho dacana co trpí ztrátou dcery zahrál stylem, že mi přišel spíš jako dacan, co na něj jde sraní, nemá toaleťák a nechce aby mu v závěji zmrzla prdel, tak to i přes křeče do bachoru drží v sobě. A to byla chyba, měl se jim tam všem na to totiž vysrat hned, prdel si utřít se scénářem a mohlo to dopadnout líp. Fakt nechápu nad čím tady stříkáte. Zlatej přezlatej Sněhulák, tohle je zklamání roku. TFUJ ()
Mrazivý, postupně se stupňující thriller z drsné přírody USA s minimalistickou výpravou, herci kteří toho příliš nenamluví a především existencionálním podtextem pojednávajícím o těch největších a nejniternějších životních ztrátách. To vše zabalené v atmosferickém a chytlavém krimi obalu, kdy agentka FBI s kumpány postupně a velmi přímočaře odkrývá důkazy/stopy záhadné vraždy, které vedou k inferno finále, jež uvidíte tak jednou za cca každých padesát filmových projekcí. Parádní příklad dokonale vytěžené scénáristické látky. ()
Taylor Sheridan není tak dobrý režisér jako Denis Villeneuve, ale naučil se toho od něj hodně. Dobrého (práce s krajinou, prodlužování napětí na hranici snesitelnosti, šokující výbuchy násilí) i špatného („chtěnost“ a zbytečná doslovnost). Vyšetřování zločinu mu slouží především jako prostředek k vytvoření atmosféry zmaru a totální deziluze (jako ve filmech noir, v nichž je odhalení pachatele mnohdy také spíše dílem náhody než výsledkem poskládání jednotlivých indicií) a jako záminka k rozkrytí čehosi shnilého uprostřed jedné komunity. Tedy podobně jako v Top of the Lake nebo Pustině, ovšem na mnohem menší ploše, což nese svou daň v podobě přehnaných scén, které se toho snaží sdělit naráz příliš mnoho (žena sedí v ložnici, pláče a řeže se do ruky, uvidí ji jiná žena, beze slova zavře dveře a odchází). Realistický tón navíc narušují baladické dialogy o zmrzlém pekle a nevymýtitelném zlu (které by mnohem lépe vyzněly na stránkách knihy) a využívání westernových archetypů, posunující drama lidí ukotvených v konkrétní sociální realitě k nadčasovému podobenství o lovcích a predátorech a střetu dvou upadajících kultur. Spojení obou rovin vyprávění by mohlo být hladší, nakládání s ženskou hrdinkou ztracenou mezi muži, kteří mnohem lépe rozumí tomu, co se okolo děje, by nemuselo tolik připomínat Sicaria, a někdy by k řečení toho podstatného možná stačilo, kdyby postavy prostě jen seděly a mlčely, ale katarze, kterou Wind River ve finále přináší, je tak silná, že nepřesvědčivost jednotlivých částí drtivě přebijí. 75% ()
Od tohoto filmu jsem nic neočekával a také jsem ho dlouhou dobu odkládal, ale dnes jsem moc rád, že jsem si ho konečně pustil. Děj diváka pohltí již od samého začátku a celý film se odehrává v nádherném prostředí, kde platí zákony divočiny. Za herecké výkony bych ocenil především Elizabeth, jelikož Jeremy je spíše mužem jedné tváře. Dále bych vyzdvihl akční scénu ke konci filmu, jenž byla mistrně natočená a pravděpodobně na ni nikdy nezapomenu. Atmosféricky i příběhově dokonalé! PS: Je fajn, jak to nakonec dopadlo s pumou :) ()
Takhle má vypadat dokonalá detektivka! Dvě roviny - kriminální a osobní, silné emoce, k tomu zimní reálie severoamerického státu Wyoming, takže výsledné vyznění se posouvá až kamsi k atmosféře skandinávského noiru, tedy realistický styl s ponuře moralisticky laděným chováním postav, k tomu sociální rozměr vytvořený usazením celého příběhu do indiánské komunity... Detektivka běžící přímo a bez metafor. Taylor Sheridan je opravdu skvostný scénárista a taky zručný režisér, jeho rukopis je dobře patrný... Hlavní hrdina Cory má v sobě velké životní trauma a rozpadlé manželství a život mu do cesty přinese něco, co mu jeho trauma bolestně připomene. Svět drsného severu je výhradním světem mužů, ženy jsou tu na ně plně odkázané, je to v kontrapunktu s většinou Ameriky i západní společnosti. Stopař Cory tak působí zprvu jako průvodce a posléze i ochránce agentky FBI Jane. Buďme upřímní, měla jsem štěstí. - Štěstí tady nenajdete. Štěstí je ve městě. Tady není. Jestli vás přejede autobus nebo ne, jestli vykradou banku nebo ne, jestli někdo telefonuje, když přechází silnici. Štěstí vyhrává nebo prohrává. Tady buď přežijete nebo to vzdáte. Tečka. Záleží na vaší vůli, vašem duchu. Vlci nezabíjí jelena, co nemá štěstí. Zabíjí slabé. Je to dost podobný svět, jako v jeho předchozích scenáristických pokusech - at už ve strhujícím Sicariovi, tak i v předchozím neméně dobrém snímku Za každou cenu - pokaždé Texas, který paradoxně představuje stejně drsné místo k životu, jako zasněžený Wyoming... Taylor Sheridan je opravdu výjimečný tvůrce! ()
Galerie (240)
Zajímavosti (18)
- V priebehu natáčania navštívil režisér Taylor Sheridan niekoľkých kmeňových náčelníkov v rezervácii Shoshone, ktorí ho prekvapili zistením, že v tejto približne šesťtisícovej indiánskej rezervácii bolo v tej dobe (2016) až 12 nevyriešených vrážd. (De Large)
- Zhruba v 47. minutě, kdy stopař Cory Lambert (Jeremy Renner) a agentka FBI Jane Banner (Elizabeth Olsen) najdou druhé tělo, je v záběru vidět postava ze štábu. (willy1)
- Taylor Sheridan se vyjádřil, že byl k napsání tohoto filmu inspirován ve chvíli, kdy se dozvěděl o „tisících skutečných příběhů, jako je tento“. Odkazoval se na zprávy o vysokém počtu domorodých žen, které se staly oběťmi sexuálního napadení nebo vraždy. Napsal a režíroval film, aby si tento problém uvědomilo více lidí. (ajaxx)
Reklama