Režie:
Roland EmmerichKamera:
Robby BaumgartnerHrají:
Halle Berry, Patrick Wilson, John Bradley, Charlie Plummer, Kelly Yu, Michael Peña, Donald Sutherland, Eme Ikwuakor, Carolina Bartczak, Maxim Roy (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Neznámá síla vychýlila Měsíc z oběžné dráhy kolem Země. Poslala jej směrem, který bude znamenat konec života, jak jej známe. Do jeho kolize se Zemí zbývají pouhé týdny a ničivé záplavy, tsunami, zemětřesení a požáry jsou jen začátek. Svět stojí na pokraji zničení. Bývalá astronautka, nyní výkonná ředitelka NASA Jo Fowler (Halle Berry), je přesvědčená, že možná zná klíč k záchraně nás všech. Problém je, že jediní dva lidé, kteří jí věří, jsou astronaut Brian Harper (Patrick Wilson) a konspirační teoretik K.C. Houseman (John Bradley). (Bioscop)
(více)Videa (13)
Recenze (550)
První půlka je odvyprávěná tak zrychleně a chaoticky, že jsem měl pocit že z toho vystříhal tak hodinu děje navíc - ale komornější druhá půlka kde je už jen pár astronautů ve vesmíru, a jejich rodinka kdesi v horách, je vlastně dost v pohodě. Potenciál měl ten film mnohem větší, zábavnost 2012 je někde úplně jinde, ale Emmerich má za sebou i mnohem horší kusy. 6/10 ()
"Měsíc dutý jako bambus... uvnitř bordel, hvězdný cirkus." Nanočásticová Adéla ještě nevečeřela aneb novodobí Buzzové vletěli do Měsíce jak raketová liška do kurníku! Ach jo. Z naší krásné luny, zasvěcené milencům a básníkům, už zbývá jen ohlodané torzo a lidstvo i s celou romantikou brzy zmizí v černé prdeli (já to říkal), resp. v propadlišti kosmických dějin. U vzedmutého jezera umírající vodník zaskřehotá: "Sviť, měsíčku, sviť...", sveřepí šakali si ještě naposledy zavile zavyjí na bílý měsíc a Harperův nevychovaný spratek s ksichtem budoucího masového vraha (zajímavě pojatý casting) bude, uprostřed masového vymírání lidstva po stamilionech, zachraňovat pár zbytečných a nezajímavých prdelí. Uvnitř našeho satelitu kolem švestkové pecky rotuje bambilion filmových klišé a krychlových minut prvotřídních fyzikálních bejkovin a záchrana lidstva závisí na šikovnosti kocoura, s jakou pochčije noviny s vědeckým článkem. Dobré vědět. ()
Toto stálo 150 miliónov? Myslel som, že ako človeka, ktorý chodil na Emmerichove filmy ešte ako (občasný) návštevník základnej školy, ma na jeho filmoch nič nezaskočí. Moonfall to však dokázal. Najviac ma prekvapilo, že to nie je triková blbosť, ale komorný film s pár postavami. Trikové scény tu sú, rovnako tak veľké deštrukcie, ale všetko trvá pár minút a nasleduje 15-minútová nezáživná dialógová scéna. Očakávané megaapolapytické finále dokonca vyzerá tak, že je pár desiatok sekúnd ničené mesto s mrakodrapmi (v ktorom zrejme nikto nezomrie). Väčšina stopáže pozostáva z dvoch-troch postáv, ktoré stoja v uzavretom priestore (hotelová izba, raketoplát) a rozprávajú sa. Všetko je to hrozne mdlé, nezáživné, unavené, ťažkopádne, zaspaté a podpriemerné. Dokonca ani Patrick Wilson zjavne nevedel, ako sa má tváriť. Ako keby až uprostred natáčania pochopil, že toto nebude 2001: Vesmírna odysea, ale Misia na Mars. Ostatní sú na tom ešte horšie (Donald Sutherland má len cameo). Spočiatku som bol otrávený z predstavy „ďalší apokalyptický Emmerich“. S narastajúcimi minútami som ale čoraz viac chápal, k akému šialenému finále to smeruje. Scenár je konina, kde sa civili vo vesmíre správajú ako špičkoví, roky cvičení profesionáli. Naopak, absolútni profesionáli nič nevedia. Amatérom stačí pozrieť na monitor a behom sekundy z údajov vymyslia geniálny spôsob riešenia neriešiteľnej situácie. Vadil mi aj divný strih. Nadväznosť jednotlivých scén nejeden raz nedáva logiku. Často som netušil, či sa tá-ktorá pasáž odohráva pár minút po predchádzajúcej alebo dva týždne po nej. Prípadne sa postava nachádza na mieste A, pričom vystupuje aj hneď v nasledujúcej scéne, tá sa ale odohráva desiatky kilometrov od predchádzajúcej scény. Po slušnom, ale absolútne triviálnom rozjazde, sa snímka preklopí do nudnej a nezáživnej druhej polovice a vy neviete, či sú mdlejšie scény z vesmíru, alebo zasnežené scény s deckami. Finále potom už vyložene odzývate a spýtate sa: to ako fakt? Nuž... to ako fakt. ()
Nevím, na co šli diváci (i když mám pocit, že mnozí zde hodnotící film vůbec neviděli) znající dozajista alespoň jeden katastrofický film od Emmericha, já tedy šel na oddechovku s báječnými efekty. A tu jsem zkrátka dostal. Vždycky mě udivuje, jak u těchhle béček se někdo dožaduje shakespearovských hereckých výkonů. Ne, ty zde opravdu nejsou nutné. Ovšem mne krom jiného zaujala hlavní myšlenka filmu, která nejspíš leckomu unikla - jak byl stvořen náš svět. A já tuhle teorii, že jsme potomky vyspělé mimozemské rasy (OK, R. Scott jí asi také věří), mám rád. A pokud někoho neuspokojily záběry na Zemi, vzedmuté moře šplhající k nebi nebo zkáza New Yorku, tak pak už vážně nevím. Výborná úderná hudba (tedy v úvodu jsem si vybavil Vetřelce, ale pak už ne) a četné ruchy vyniknou jen a pouze v kině. Herecky sympatické, velmi potěšilo cameo D. Sutherlanda. A popírání fyzikálních zákonů? Čert je vem. p.s. doufám, že Emmerich natočí další katastrofický film, jelikož to mu jde. ()
Elon Musk by si to všechno koupil. Nevím, zda je to nepřítomností Deana Devlina, ale od jisté doby Emmerich rutinně ničí to, co už bylo dávno zbořeno, jeho postavy (jakkoli byly vždy jednoduché) postrádají popcornovou zajímavost a vtip předchozích filmů a všechno je takové rychlé a i přes vynikající trikovou stránku stejně odfláknuté. Závěrečné vysvětlování, které má připomínat inteligentní sci-fi ve stylu bří Strugackých nebo Lema, je spíš zbytečná nadstavba. 50%. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (16)
- Pro film bylo vytvořeno 1 700 vizuálních efektů, na kterých se podílely čtyři různé společnosti. (fiLLthe3DD)
- Scénář vznikal čtyři roky a nápad na film Moonfall vznikl při natáčení filmu Den nezávislosti: Nový útok (2016). (Lajty)
Reklama