Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Snaha Jarchovského+Hřebejka o velkolepý prequel k Pelíškum v podobě kritikou nepříliš dobře přijaté trilogie Zahradnictví se už zda po pěti letech pomalu zapomenuta... Já si vzpomínám, že se mi velmi líbil první díl (nemám ale úplně zatím  odvahu podívat se po letech znovu), pak mě zklamal druhý a ten třetí to završil... vzhledem k nadšenosti z prvního jsem své dojmy celé rozebral v komentáři, který byl asi nejdelší, co jsem kdy napsal a film jsem v něm dost sepsul (:D). Zpětně, mi to je trochu líto. Musím  říct, že zpětné vzpomínám na tento díl nejraději a s chutí jsem si ho tento měsíc podruhé  zopakoval, i když od letního románku brzy přejdeme k  melancholičtějšímu pojetí  s temnými barvení, které sedí spíše k podzimu, kdy byl film ve skutečnosti premiérově uveden Jako bych už tak neměl celkem slabost pro tyhlety české filmařské návraty do dějin 20.let. U Jana Palacha jsem rovněž letos změnil názor, ale ten alespoň  dostal cenu českých filmových kritiků, zatímco Zahradnictví bylo jako celek spíše zatracovano. Tak já tady (stejně jako kdysi u prvního dílů) půjdu proti davu a řeknu, že se mi to líbí a stejně jako u Palacha bych změnu hodnocení na čtyři hvězdy považoval spíše jen za konečně upřímné hodnocení, se zpožděním.  Zajímavá atmosféra doznívajícíh 50.let,  nostalgický  prvorepublikový odkaz v podobě krásného noblesního bálu, písniček Ježka...a mně tento film (stejně jako Jan Palach) dává i k nostalgii k době premiéry., kdy by navíc symbolický uveden před 17.listopadem. To je symbolické načasování! Ten scénář sice  není úplně dotažený, asi už třeba  nikdo nikdy nepochopí, co měl znamenat závěrečný Pilulín (:D). přesto jsem si kdysi našel svoje kouzlo v prvním díle a docenil jsem i tento třetí. Asi byla hlavně chyba debilní propagace tvrdit, že nás  zde čeká už vyloženě Pelíškovská komedie. Navíc kdybych měl měl brát Zahradnictví jako nedej bože jakousi čtyřku Pelíšků (:D), tak se samozřejmě z poetického cholerika Jindřicha udělal zamindrákovaný otec psychopat, který sice svůj skrytý charakter občas ukáže (třeba když nezavrhne přítele udavače), ale vlastní dceru a rodinnu nesmířlivě terorizuje takovým způsobem, že to je spíš odpudivé než vtipné...a od úvodního peskování to přejde až k drsné výměně názorů v rodinné (Já už lituju.  Lituju, že ses k nám vrátil.)   Pokud  Jarchovský s Hřebejskem zamýšleli Nápadníkovského Jindřicha jako humornou postavu, tak se s nimi vtom po většinu filmu spíše rozchazím. Těžko říct, jestli ,,Jindřich kreatura´´ vychází už ze scénáře nebo je to práce  Martina Fingera, který se pravda ve své postavě celkem vyžívá.  Celkově to  komedie moc není, ale to už po těch pěti letech hold víme.  Ale úvod s jízdou na kole je ještě takový poetický bezstarostný, fakt moc hezky a těch pár vtipných odlehčeních (byť hodně ponecháno z předchozích dílů - strejda zahradník, drbna Marčí v geniálním podání Sabiny Remundové.) se i v pruběhu určitě najde (novinkou jsou vtipné komentáře bratrance Charlieho) je a nejsou na škodu v tomto příběhu,  kde se na pozadí pochmurné doby odehrává i příběh obyčejné mladičké lásky, ale hlavně střetu dvou generací a právě ten můj jistý  odpor k chování Jindřicha (a podobných Jindřichů i dnes, i když se sám jmenuju JIndra) zatrpklosti a zklamání v dějinách v porovnání s rozvernější mladší generací zde tvoří kontflikt, který je pro mě nosný.  Ano, jako odlehčeněji podané rodinné-vztahové drama o mezigeneračním  střetu mně Nápadník baví.  V celé sérii je navíc mimořádně skvělá melancholická hudba. A Anna Fialová má zase  mimořádně roztomilý hlas. Takže smůla, tentokrát se k oblíbenému hejtovani Hřebejka určitě nepřidám. () (méně) (více)

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

To nejlepší nakonec. Pohodová socialistická komedie á la Vyprávěj, která se celá točí jen a pouze kolem toho, že otčím nechce dovolit své dceři, aby měla sex s mechanikem. Mechanik proto trpí, dcera trpí rovněž (ale pouze duševně, jelikož je čistá jako svatební prostírání a neví, o co vlastně přichází) a otčím je spokojen, že dokázal někoho pořádně nasrat. 76 % ()

Reklama

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Poslední snímek této rozporuplné trilogie nepřinesl nic zajímavého. Čekala jsem nějakou pountu, která by tak nějak plynule navázala na Pelíšky, to se nestalo. Vlasně se nestalo vůbec nic. Drama nulové a sledovat 102 minut protivného, stárnoucího invalidního despotu, jehož až zvrácený smysl pro to co je správné, sice zachránilo před smrtí v lágru, ale teď terorizuje celou rodinu. Anna Fialová v pohodě, ale na utáhnutí celého filmu nestačila. Nejlepší herecký výkon za mne podala sestra hlavní hrdinky. Jako celek spíše zklamání. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejvydařenější část této trilogie, důstojný následovník (ve skutečnosti ale prequel) Pelíšků. Byl tady příběh, bylo tady drama, byl tady vtip, Petr Jarchovský tady dokázal výborně vystihnout charaktery, které odnesl čas, díky čemuž se jednalo skutečně o výlet do nedávné dávné minulosti, neubránil jsem se dojetí - líbilo se mi to opravdu moc! Je velká škoda, že si tvůrci nedali větší práci s prvním dílem, a že nám další filmy neservírovali s odstupem, dejme tomu, dvou let- mohla z toho být filmová událost. Takhle nás otrávili Rodinným přítelem a dalším dvěma podstatně lepším filmům už dal šanci jen zlomek diváků. Ze samotného Nápadníka se podle mě může stát filmová klasika, mimo jiné i díky Martinu Fingerovi, který odvedl prvotřídní práci a vůbec bych se nedivil, kdyby si z natáčení odnesl pár srdečních příhod. Jednu si z filmu odnáším i já, je jednoznačně pozitivní a žádné nebezpečí mi kvůli ní nehrozí, byť se mi z toho nečekaně příjemného zážitku výrazně zrychlil tep. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

trilogie se uzavřela a za sebe jsem si dal dohromady 3 pohledy jak na poslední díl koukat... 1)jako samostatný film,který by měl být komedí,je Nápadník standardním kouskem,kde se neděje nic překvapivého a divák se zasměje všehovšudy asi 2x,takže ve finále není ničím co by nijak extra vyčnívalo ze současné tvroby 2)jako závěr trilogie je Nápadník nakonec někde uprostřed.Je určitě lepší než první díl,ale mě osobně se líbil mnohem více díl druhý.Nápadník má sice víc děje než jednička,ale podobně jako ona (a narozdíl od dvojky) je opětovně jakoby vystřižen z okolních událostí a odehrává se v divném bezčasí.Samozřejmě je i nadále záhadou proč se celá trilogie jmenuje Zahradnictví,které ve všech filmech nehraje prakticky žádnou roli. 3)jako něco co předchází Pelíškům a má divákovi představit to co jedna z postav - Jindřich (v Pelíškách Kodet,tady Martin Finger) prožila před všemi oblíbeným filmem.V tomhle ohledu dává celé Zahradnictví asi nejmenší smysl a pokud je to orpavdu tak jak tvůrci proklamovali,odvedli v tomhle případě hodně mizernou práci.Když pominu fakt,že v Pelíšcích,které nebyly primárně o Jindřichovi není zmínka o jeho dvou sestrách a moc mi neštimuje ani fakt,že v Pelíšcích byl Jindřichův bratr někdo kdo vyznával stejné hodnoty jako on a emigroval do Londýna - přičemž tady je Jindřichův bratr bolševik do morku kostí,navíc ženatý s Ruskou vojandou,jsou zde mnohem zásasdnější věci které prostě nedávají smysl.Proč se například Jindřich jmenuje příjemním jinak zde a jinak v Pelíšcích,nebo kam se poděla druhá Jindřichova dcera kolem které se vlastně celé třetí zahradnictví točí?Celou dobu kdy jsem si v průběhu filmů (a hlavně toho třetího) pokládal tyto otázky jsem čekal,že se na konci dočkám alespoň náznaku vysvětlení a nic.Třetí Zahradnictví totiž končí úplně stejně nijak jako jeho předchozí dva díly.V těch umírali hlavní postavy mimo obraz a celkem nedůstojně,tady se nestane vůbec nic.Když všechny tyhle věci zprůměruji a srovnám s díly předchozími je Nápadník pouze průměrným filmem,kterým divák propluje...a zapomene...60% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno