Režie:
Juraj JakubiskoKamera:
Ján ĎurišHrají:
Deana Horváthová-Jakubisková, Milan Bahúl, Vladimír Javorský, Joachim Kemmer, Lucie Vondráčková, Klára Issová, Pavel Landovský, Jiří Krytinář (více)VOD (2)
Obsahy(1)
V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.
Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (129)
Rozum je tu jen na to, aby našel vášním důvod...Nejasná zpráva o konci světa má svůj vzor v Tisícročné včele a pokračovatele v Bathory. Jen kdyby Jakubisko nevěnoval většinu pozornosti hollywoodsky vyhlížejícímu vizuálu a zaměřil se více na scénář, který se co do hloubky, poutavosti a propracovanosti Včele ani zdaleka nepřibližuje....Dále se ukazuje, že obdivuhodný umělec Jakubisko má viditelné problémy s věcmi, jenž má na bezpčně na háku i 99% hollywoodských rutinérů - haprují mu postsynchrony, střih je mnohdy dost neohrabaný a ještě se marně snaží zamaskovat chabost některých trikových scén. Komunikovat s divákem skrze fascinující obrazy však Juraj umí tak, jako v našich končinách nikdo jiný a v jeho fantazijním světě se člověk snadno zabydlí, až se mu ani po těch dvou a půl hodinách nechce pryč. Zvlášť když mu k tomu hraje vynikající Soukupova hudba. ()
Jakubiskův bizarní svět, ve kterém se nestále umírá. V době svého vzniku jsem byl filmem úplně nadšen, po delší odmlce a opakovaném shlédnutím musím film přehodnotit. Spousta kýčovitých obrazů, nesympatické postavy, předabovaní herci a opět hrozně zfušované postsynchrony, v tomhle filmu to doopravdy bije do uší snad nejvíc. Nechápu, jak mohl film v roce 1997 získat Českého lva za zvuk! Ve výsledku je to taková poslepovaná koláž bez nějakého jasnějšího děje. Osud se snaží stále zapracovat, bohužel ne moc efektně, nebo až příliš efektně? ()
Je mi to moc líto, ale tohle je vážně zklamání. Jakubisko naprosto ztrácející soudnost... Všechny ty anachronismy a nesmyly bych strávil, kdyby měly ve filmu nějaký smysl, ale ony nemají. Prostě jen jsou. Hloupé a bezdůvodné. Skoro jako celý tenhle film... Navíc, ani řemeslně to není až tak dobré, jak mohlo být. V podstatě jediné, co tu snad trochu stojí za zmínku je místy slušná kamera... Celkový dojem: 55% a to jsem ještě milosrdný... ()
Když nevíš co s filmem, dej 3 hvězdičky ... Přiznávám, že Jakubiskův styl mi nesedí. Nevstřebal jsem jej ani v pohádce Perinbaba, ani ve vyžehlené Báthory či průseru Post Coitum. Jen v seriálu Teta, kde se musel evidentně krotit a kde byl daný jasný příběh, jsem jej mioval. Nejasná zpráva je opět jakubiskovsky převeliké sousto, kde na ploěe dvou a půl hodiny mistr vypráví generační příběh a šmahem vezme i sondu do lidských slabostí a metafor do válek ... Drží to pohromadě a i ono bezčasí (bačové vs helikoptéry) tu pasuje, jenže je to zase ten starý známý mnohamnohavrstevnatý Jakubisko, který neví co by a kde by ... ()
"Ta elektřina musí být tak krásná, když se ve městě pořád zavírají oči!" Další kontroverzní film Juraje Jakubiska. Ale tentokrát mne jeho, jako vždy, neotřelé zpracování celkem uchvátilo. Hudební terminologií bych snímek nazval avantgardním. Bizarnost příběhu, postav i místa hraničí s fantasmagorií, a to dělá film unikátním. A především herecké výkony, ty jsou živočišné a vysoce nadstandardní. K tomu střet "středověku" s moderní dobou u mě vrcholící zapichnutým Migem...To je poetika! "Zapomeňme, že jsme tady žili!" ()
Galerie (23)
Photo © J&J Jakubisko Film
![Nejasná zpráva o konci světa - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/509/160509566_29ff16.jpg)
Zajímavosti (19)
- Producentka Deana Jakubisková po pěti dnech natáčení navrhla Juraji Jakubiskovi přeobsazení Pavla Landovského (rychtář). Režisér s ním sice také nebyl spokojený, ale přesto se jej zastal, čehož později litoval: "Velice brzy jsem pochopil, jak obrovskou chybu jsem udělal. Kdybych ho býval po těch pěti dnech přeobsadil, spoustu věcí by mi to usnadnilo a spoustu věcí zkvalitnilo. A film by byl levnější." (NIRO)
- Na téma tzv. Nostradamových proroctví Juraj Jakubisko řekl: "Jsou vykladači bible a jsou vykladači Nostradama. Vykladači bible už trošičku zakopli, protože podle bible měl být konec světa už dávno, ale podle Nostradama konec světa ještě nastat neměl... Navíc u Nostradama je věta, že než přijde konec světa, nastane tisíc let míru. A to mi připadalo ze všeho nejkrásnější. Obecně vzato je to ale pořád jenom o vykladačích. Jako lego, ze kterého můžete stavět nejrůznější stavby, přestože základ máte prakticky stejný. I můj film se bude vykládat nejrůznějšími způsoby a přitom je to pořád naprosto stejných sto padesát minut." (NIRO)
- První film, který produkovala společnost JAKUBISKO FILM. (Halloween9)
Reklama