Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

Master19 

všechny recenze uživatele

Docela povedený pohled na zajištěného architekta Viktora, který jednoho kránsného dne dostane na hajzlíku hospody přes hubu a po procitnutí si uvědomí ty nenaplněné plány z mládí a začne znovu fotit. Všechno, ale hlavně akty, což tedy v té době rozhodně nebylo na výsluní "veřejného" mínění. Kachyňa podává příběh civilně, ale to vůbec není na škodu. Nižší hodnocení dávám v kontextu jeho působivějších filmů. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Dobrému světlu nelze upřít filmovou poetiku, zároveň je to však "refoluční" film díky koncentraci nahoty. Ale jak také natočit film o fotografovi, který se již dále nechce vzdávat svého dávného koníčku fotografování aktů kvůli pracovní kariéry, která stejně nikam nevede, ba naopak jej činí nešťastným? Karel Kachyňa film výborně obsadil a ústřední roli si střihl vynikající Karel Heřmánek. Svou první větší roli zde odehrála také Ivana Chýlková a rovnou se představila před kamerou v celé své nahotě a kráse. Celý film je natočen na ruční kameru, která dodává filmu dynamiku a také se samozřejmě používají "rozmazávací" filtry, které ke Kachyňovým filmům neodmyslitelně patří a dodávají jim tu správnou nostalgickou atmosféru.. Dobré světlo řadím k tomu nejlepšímu co vzniklo v době komunismu a co nebylo touto ideologií moc postiženo. ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Hodně profesionální filmařina, která nám má stále po více jak dvaceti letech co říct. Stále aktuální problémy jako pokrytectví, přetvářka, maloměšťáctví, přetrvávají ostatně dodnes. Zajímavá byla i výtvarná stránka filmu, tak trochu se vymykající běžné barrandovské produkci, dobré herecké obsazení, krom fotografa na volné noze Karla Heřmánka mě zaujala-o příjemná mladá debutantka (ne-herečka) Anna Tomsová (cikánka Aranca) a na svou dobu hodně erotických scén a spousta odkrytých předních hereček. "VÝBORNÉ" psychologické drama nebo spíše společensky kritická komedie s jistým morálním etickým apelem! Podobné film : "Kam pánové, kam jdete". Zajímavé komentáře : Master19, Kimon. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kdo nekrade, okrádá rodinu říkalo se tenkrát. V tomto duchu se zuřivě jelo celé sedmdesátky i osmdesátky. Kdo měl známé na správných místech a dobře podmazával, neměl se špatně byť to bylo pořád v rámci hranic toho našeho oploceného socialistického ráje. Nejvíce z toho profitovali ti na správných místech. Jako třeba městský architekt V. Průcha. Časem se uplácení a nošení dárků tak vžilo, že to už nikomu nepřipadalo divné a když někdo něco chtěl bez všimného, byl za exota. Traduje se historka o mladém lékaři, který přebíral praxi na malém městě od kolegy jdoucího do důchodu. Sklep měl plný nevypitých lahví vína a drahého alkoholu. Co to je - ptal se mladý lékař. To je od pacientů - odpověděl starý. Pořád mi to nosej, ale já nepiju...  --- Nechce se mi tedy moc věřit prozření hlavního hrdiny byť  s nástupem čtyřicíctky se chlapovi v hlavě lecos přerovná a své mohla udělat i domluva dávného přítele, jehož názor býval respektován. Nevěřím, ani že to bylo tou ránou pěstí kvůli sražené dívce... Prostě nevěřím. Kachyňa měl ke konci komunismu, kdy se už začínalo tušit, že to musí kleknout zřejmě potřebu natočit něco asi lehce kritického k režimu. Zrcadlem měl být Průcha. Krom ale mnohých vnad a křivek tehdy mladých hereček film nijak ideově diváka nezasáhne a dnes je to spíš taková relikvie své doby. Závěr schůze, kdy jde vedení o člověka a jakýsi místní tajemník Pláteník se za architekta postaví byl směšný a celou tu naznačovanou kritiku jak to chodí to smázlo jedním vrzem...  Strana přeci ví a rozhoduje správně a spravedlivě.  Dávám za tři kinofilmy. * * * ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Co pak je krása hřích?" Klobouk dolů před Kachyňou režií a možná ještě víc před kamerou Vladimíra Smutného. Té nahoty je sice v tomto snímku na můj vkus asi víc, než by bylo nutno, a občas už na mě působila až poněkud fádně. Z uměleckého hlediska je ten film konfrontující životní ideály muže v období krize středního věku s pokryteckou morálkou společnosti víc než zdařilý. Karla Heřmánka moc nemusím, takže z hereckého hlediska mě ten film zas tolik neoslovil, ale mám pocit, že ve svém původním tříhvězdičkovém hodnocení jsem se držel přeci jen až moc u zdi. Když k té umělecké kameře přidám typicky hravou hudbu  Angelo Michajlova, myslím, že bude fér jednu hvězdičku přidat. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Architekt Průcha (Karel Heřmánek) používá ve filmu fotoaparát Nikon F Photomic T z roku 1965. Série F je nejvyšší řadou filmových zrcadlovek Nikon. (ALchemik)
  • Jez, kde se Viktor Průcha (Heřmánek) potká s Arankou (Anna Tomsová), je na řece Blanici u Putimi. Scenárista Čabrádek byl u natáčení této scény a řekl, že mu bylo obou aktérů líto, protože voda byly velmi studená. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno