Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posledním dílem geniálního režiséra Elii Kazana se stala adaptace nedokončeného románu F. Scotta Fitzgeralda. Robert De Niro se v něm v roli filmového magnáta Monroea Stahra stává nepřímým průvodcem po Hollywoodu v éře 30. let, v době, kdy se ze „svatého háje“ postupně stávala opravdová továrna na sny… (oficiální text distributora)

Recenze (22)

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Nikdo mi nevytkne, že film je velmi pomalý. Při sledování filmu jsem měl neustále nutkání přemýšlet o úplně něčem jiném, než to abych se soustředil na film. I tak by mi nic moc neuniklo. Film nemá žádný děj, jen chce náhlédnout do života kolem filmu a konkrétně na člověka. Zde je to producent, kterého hraje De Niro a toho si budu asi jako jediného pamatovat. I když zde hrálo pár dalších velkých herců. Nejvíc z filmu se mi líbila romantika u nedostavěného letního domku a část s Jacken Nicholsonem, kde se De Niro opije. Jinak je to docela nepodstatný film. ()

IdaHutt 

všechny recenze uživatele

Když jsem to viděla kdysi před lety, celkem mě snímek zaujal. Leč nyní už je to skutečně únavně rozvleklý film, který přešlapuje na místě, jako by nevěděl, kam má zamířit (a proč má vůbec někam mířit). Chyba není v literární předloze, jelikož F. Scott Fitzgerald zemřel, aniž román dopsal - zůstal pouze fragment textu a poznámky, jak by se děj měl dále vyvíjet. Také Robert De Niro zde na mě působí jaksi ospale a příliš lhostejně, takže jediným okamžikem, kdy jsem zpozorněla, byl až příchod Jacka Nicholsona, bohužel, pouze v epizodní roli. Určitě mnohem zajímavější je proto TV film Poslední volání, jenž zachycuje poslední měsíce Fitzgeraldova života, období, kdy pracoval právě na knize Poslední magnát. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pátý - nedokončený - román Fitzgeralda jest samozřejmě vynikající předlohou. Je skvělou výzvou už pro ten konec, který si musí filmaři dotvořit sami a splatit tak dluh, který Hollywood vůči nesmrtelnému autorovi měl. Je jen logické, že krátce po nové adaptaci Velkého Gatsbyho s Redfordem přišel čas i na Posledního magnáta. Ale dnes už mám za sebou i seriálovou adaptaci z Amazon Studios a ta tento Kazanův film pokořila v každém ohledu. 70. léta si věru nelámala hlavu s autentickou výpravou, je proto problém uvěřit, že by se děj měl odehrávat ve 30. letech, navíc pokud je pointou všeho hollywoodský glamour touch. Ten tu věru nenajdeme. De Niro v hlavní roli není špatný a na svou dobu je to film přeplněný hvězdami, dnes oceňujeme každého od Nicholsona po Mitchuma a Millarda. Bohužel ženské role jsou obsazeny vysloveně neatraktivně, a je jedno, zda je hlavní dívčí neznámá Boultingová, nebo tou odkvétající Moreauová. Tempo je pomalé, čímž se utápí vše zajímavé. A samozřejmě český dabing je pouze za trest. Tomu se zcela jistě vyhněte. Čili jako první adaptace tento Magnát stojí za pozornost, mohu ho doporučit ale jen tam, kde máte raději Kazana a De Nira, než téma a předlohu, ale pokud chcete prožít skutečný příběh Monroe Stahra, zvolte nový seriál. V něm lépe funguje psychologie postav i výprava. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Predloha Fitzgerald, réžia Kazan, herci De Niro, Nicholson, k tomu Curtis, Mitchum a ďalší skvelí herci... podľa mien by to mal byť jeden z najlepších filmov všetkých čias, no všetci spomínaní boli v oveľa lepšej forme pri práci na iných filmoch, toto akosi žiadnemu z nich príliš nevyšlo. Hlavne u Kazana to je najviac viditeľné, v porovnaní s jeho ďalšími filmami to je veľmi slabé, pravdepodobne jeho najhorší film. Nicholson je tu všeho všudy 10 minút, takže nemá príliš priestor sa predviesť v obvyklej forme. De Niro má priestoru až až, no jeho postava mu toho tiež príliš nedovolí, väčšinu času len bloumá a naháňa svoj objekt túžby. Chýba tomu tempo a ťah na bránu. Vzhľadom na to, že to je príbeh z filmárskeho prostredia, tak je to zúfalo nezaujímavé a škoda nevyužitého potenciálu. To taká Truffautova La nuit americaine je úplne iné kafé. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Keď na začiatku sprievodca hollywoodskym štúdiom prezentuje pikošky zo zákulisia hviezd a fanúšišky vzdychajú záujmom, tak divák asi takto nebude vzdychať nad filmom pohrúžajúcim sa do zákulisia nemenovaného štúdia v 30. alebo 40. rokoch. Večierky, romanťárny, nejaké tie filmovačky, poťavania tvorcov či konflikty u šéfa štúdia. Chýbal mi nosnejší príbeh, resp. aspoň dejový zlom. Nad hladinou tak držia film hlavne niekdajšie herecké elity, ktorých je neúrekom, každá sice v drobných rolách, ale kde inde môžeme vidieť Roberta Mitchuma s Rayom Millandom alebo Dana Andrewsa s Jeanne Moreauovou? Len to zachraňuje celkovú nevýraznosť až nudu. Posledný film velikána Kazana dopadol slabo, podobne ako skoro všetky jeho posledné filmy. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Film vychází ze života Irvinga Thalberga, slavného amerického filmového producenta a jednoho ze zakladatelů společnosti Metro Goldwyn Mayer. (Conspi)

Reklama

Reklama