Režie:
Gene KellyKamera:
Harry Stradling Sr.Hudba:
Lennie HaytonHrají:
Barbra Streisand, Walter Matthau, Michael Crawford, Marianne McAndrew, J. Pat O'Malley, Louis Armstrong, Linda Dano, Allyce Beasley, Eddie Quillan (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Šarmantní a výmluvná newyorská vdova Dolly Leviová (Barbra Streisandová) je široko daleko vyhlášenou dohazovačkou. Umí dát dohromady nejrůznější páry a využívá přitom jak svou proříznutou pusu, tak především inteligenci a předvídavost. Jedním z jejích klientů je bohatý venkovský podnikatel Horác Wandergelder (Walter Matthau), jenž chce pro svou neteř najít vhodného ženicha. Sám Horác byl až dosud zapřisáhlý starý mládenec, avšak nedávno usoudil, že jeho domácnost potřebuje ženskou ruku, a tak se rozhodl vzít si za ženu newyorskou modistku Irenu Molloyovou (Marianne McAndrewová). Jenže netuší, že prohnaná Dolly si jej vyhlédla pro sebe. O tom, kdo si koho vezme za manžela, totiž odjakživa rozhodovala ona. A tak rozehrává velkou a rafinovanou hru… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Velkorysé taneční scény v režii člověka z nejpovolanějších, Genea Kellyho (Zpívání v dešti), vrcholí megalomanským muzikálovým číslem v luxusní restauraci, kde dostává prostor i Louis Armstrong. Skutečný, živý Louis Armstrong! Je to hlasitý, občas malinko neohrabaný film, který bez ustání jede na plné obrátky. Někdo křičí, někdo zpívá, někdo tančí a Walter Matthau i Barbra Streisand hrají o život. Občas vtipné, občas překvapivě chytré, občas sentimentální, ale každou scénou dávající vzpomenout na zlaté časy muzikálů. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Oskar ()
S muzikály to mám tak, že některé nezřízeně uctívám, z některých je mi špatně. Tenhle kousek, kde hraje Walter Matthau zakyslého starého mládence, který se nechá zblbnout fikanou ženskou, patří k těm zbožňovaným. Za co? Takže: geniální hudba, choreografie, v které se nepočítá jen s kroky, ale i s předměty a kostýmy: krásné fialové šifonové šaty ve "1,2,3" scéně v kloboučnictví, zlaté šaty ve vrcholné scéně s Louisem Armostrongem, jejíž dojemná kýčovitost mě pokaždé rozerve (a rozeřve), nápaditá režie a v neposlední řadě herci v čele s Barbrou, která je nejlepší minulou i budoucí Dolly Levi na světě. ()
Uz som sa bal, ze to bude pre mna iba priemerny muzikal, ale to sa zmenilo obrovskym komparzom, ktory som obdivoval pri velkolepom karnevale v centre mesta, ale este viac sa mi pacila tanecna choreografia casnikov, v tom sa Gene Kelly nezaprie. Avsak od neho a s nim sa mi o nieco viac pacil iny muzikal SPIEVANIE V DAZDI (1954), ktore si cenim ako po pribehovej, tak aj choreografickej casti. V tomto filme som mal pocit, ze sa arogantne spravanie Waltera Matthaua nikdy nezmeni, teda ze ani Barbra Streisand ho nedokaze zlomit, ale ako to dopadne, to uz sami uvidite. Z modernych muzikalov sa mi nadalej paci MOULIN ROUGE (2001). Film ziskal 3 Oscary za vypravu, hudbu a zvuk, ale mal nominaciu aj za najlepsi film roka 1969. Avsak väcsie stastie mala drama od Johna Schlesingera s Dustinom Hoffmanom PULNOCNI KOVBOJ (1969), ktora dokazala nominaciu za najlepsi film premenit na Oscara... 04.09.2010 _______ Barbra Streisand - (Dolly Levi) +++ Walter Matthau - (Horace Vandergelder) +++ Michael Crawford - (Cornelius Hackl) +++ Marianne McAndrew - (Irene Molloy) +++ Danny Lockin - (Barnaby Tucker) +++ E.J. Peaker - (Minnie Fay) +++ Louis Armstrong - (Louis Armstrong) +++ Hudba: Lennie Hayton, Lionel Newman +++ ()
Legenda, ke které se jednou za čas vracím a která mne vždycky stejně zklame. Myslím si, že za to může právě Gene Kelly - člověk s geniálním citem pro choreografii a rytmus, ale s dřevěným uchem na melodii. Vždycky u toho trpím jako pes. Dvě hodiny křepčení a choreografických vychytávek bez jediné zapamatovatelné melodie - pak jeden chytlavý titulní song, pak dalších deset minut a je po filmu. A to se vyplatí :/ ()
Dopredu rikam, ze divadelni verze je povedenejsi a slusi pribehu daleko vic nez filmove platno, protoze Dolly (dobre obsazene a hlasove nenapodobitelna Barbra Streisand) dohazuje napadniky tak dlouho az si jednoho za vlastniho vezme. Hlasove nevyvazeny muzikal s peknymi kulisami a tanecni choreografii. Tod na zaver. 60% ()
Galerie (54)
Zajímavosti (16)
- V roce 1964 se stal z písně "Hello, Dolly!" hit a Louis Armstrong se s touto písní dlouhou dobu držel na čele hitparád. (Posheidon)
- Pro film byla použita většina písní z broadwayské inscenace. Speciálně pro Barbru Streisand byla složena píseň "Just Leave Everything to Me". (Terva)
Reklama