Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (311)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem bídu s nouzí. A je jedno, jaké je to "na československé poměry" a jestli je to reálné, či nikoli. Je to film, že jo.. Roztříštěné, nesourodé, mnoho scén vytržených z kontextu, podivně obsazené (přestože Gabriela Marcinková nebyla vůbec špatná a Ondřej Malý byl tradičně perfektní), to zubaté ošklivé třeštidlo, to bylo děsné. Dále, v tomto snímku, podivně slizký Vojta (kvůli kterému bych z města a ateliéru neodjela, ani s pistolí u hlavy) , stejně tak Luknár a Hajdu- všechny mám ráda, no tady mi neseděl ani jeden... Dále mě potkalo úplně debilní rozuzlení a ta nekonečnááá stopáž! Jako přežila jsem to, ale byl to boj. Ono, možná kdyby se film v té střižně řádně sešmikal a přeskládal, dala by se tam solidní hudba, přeobsadilo by se několik postav a dalo by se to celé do parády nějakému skandinávskému rejžovi, možná by to potenciál mělo. Čert ví. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi, že se našinci taky konečně pouští i do jiných projektů, než jen dobových dramat, krimi seriálů a stupidních komedií. A technologický sci-fi thriller je docela velké sousto. O to víc mě překvapilo, že se to v rámci mezí povedlo. Scénář samozřejmě zamrznul někde v 90. letech u Krajních mezí, ale vizuálně to působí jako slovenská variace na Black Mirror a i přes hromadu naivních momentů, které si technologicky odporují a hlavně jsou bez jasně daných pravidel (hlavně samotná AI), je to docela zábava sledovat. Postavy jsou, až na kámošku hlavní hrdinky, celkem v klidu, má to fajn cinematography a dějově to až nečekaně graduje. Cením i dobrou pointu. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Gabika Marcinkova sa rada sprchuje. :) Ne vážne, za prvých 40 minút sa štyrikrát vyzlečie. A tak je to dobre; nebyť nej a jej tela, a že ju ošuká vaňa, nestojí ten film za reč. Herci sú zúfalí jak dialógy, ktoré musia prenášať, scenár dopredu čitateľná zbierka klišé, réžia diletantská, hudba často nepasuje, trapné šedé filtre tomu dávajú look tv seriálu z 90.tych rokov, a miestami je to navyše značne nedomyslené. Čo mal napríklad znamenať ten vrátnik? Načo bola užitočná flirt scéna Dyka a Porubjakovej? Ok, ešte Hajdu sa aspoň snaží, ale na rok 2018 toto nestačí. Pointu odhadnete pri prvej kytici. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ty voe, tady někdo viděl Oko dravce, Síť a Nepřítele státu, jo, a taky jednu reklamu s chytrým domem a vražednými křesly a celé se to pokusil nějak násilím napasovat na slovensko-česko reálie. Marcinková mi tedy jako zrovna extra herečka nepřijde, podle mě hraje furt stejně, jestli v Martinovi, Topinkovi nebo tady, a tak to holt musí dohánět nahotou co dvacet minut filmu. Jinak fakt vidím, jak nějaký super comp hackne semafory u železnice - třeba u tchyně ve Zboží to spíná samotný vlak, když najede na koleje buď u Babína, nebo u Poděbrad, tam by do toho nějaký internet fakt zasáhnout nemohl. Z tohoto úhlu pohledu mi přišel velmi k smíchu poslední záběr, kde mají na karavanu solární panel - to se nebojí, že jim solární panel ten barák taky hackne? Nejlíp tady hraje Ondřej Malý, žel dostane hodně málo prostoru. Slušná kamera, naprosto skvělé lokace, co chvíli nahá Marcinková (i když...), ok, dvě hvězdy tomu nakonec dám. Ale žel je to celkově natolik stupidní a chybí tomu přesně dané mantinely, že těžko mě ten film může držet v napětí. Byly chvíle, kdy jsem si říkal, že ten super dům comp snad hackne i žehličku nebo knoflíčky u košile. A hádejte, co mi to připomnělo? Ano, to směšné, rádoby kybernetické CSI: Cyber, kde virus v nabíječce mobilu dokázal sundat letadlo. No a tady comp přes vanu o.š.uká Marcinkovou. ;-) Skvělý komentář od Sten2 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Samá těžká dobová dramata (ale špatně uchopená) nebo romantické komedie (ale nevtipné a bez romantiky). Do jiných žánrů čeští tvůrci zrovna neskáčou. To Karla Janáka zaujal námět mysteriózního thrilleru. Dalo by se napsat, že Vojtěch Dyk je tak trochu trouba a víc než manželka jej zajímá programování, tudíž zaskočit musí vana (teda spíš gigolo Alfred), která jeho sličné ženě Gabriele Marcinkové přichystá intenzivní zážitek. Ale postupně. Mladý pár se nastěhuje do počítačem ovládaného moderního domu kdesi v Tatrách, prostě umělou inteligencí naprogramovanou jeho firmou. Tož je to chytrolín, který ve chvílích splínu pustí oblíbenou píseň, ráno uvaří kávu nebo zatáhne roletu. Tihle dva jsou sympatičtí, ale divák moc nevidí důvody, proč by spolu měli mít vztah, protože každý je nastavený jinak. Ale tak nějak to ubíhá, hraje u toho solidní hudba Ondřeje Brzobohatého, Marcinková párkrát ukáže prsa, párkrát se sejde s otravnou kamarádkou, párkrát upozorní, že ji štve, jak ji permanentně sleduje kamera. A pak začne chytrý dům zlobit a dělat věci, které mají působit děsivě. Ale nepůsobí. Mnohé se dá nicméně ještě logicky vysvětlit, ovšem pak se „to“ začne nabourávat do nemocničních zařízení, objevují se nájemní vrazi ve křoví a podivný soused má doma (hned tři) monitory a beztak je v tom namočený. Celé se to rozsype, je to nechtěně směšné a divák už jen sleduje hodinky. Nebýt závěrečného tápání, tři hvězdy bych dal. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • „Hledali jsme supermoderní dům, který by stál opravdu uprostřed samoty a působil tak ve filmu dostatečně strašidelně. Nakonec jsme točili v domě, který je v Praze uprostřed další zástavby, ten jsme ‚obalili‘ do modrého pozadí a okolí samoty, které je pak vidět ve filmu, je tak iluze. Natáčení tím samozřejmě bylo složitější, protože exteriéry se točily v Tatrách, a propojit ty přechody nebylo snadné,“ dodává k natáčení Důvěrného nepřítele režisér Karel Janák. (Lucillle)
  • Film měl být původně komedií. Jiří Mádl dohodil producentům Karla Janáka na místo režiséra a ten po přečtení scénáře řekl, že je škoda si z toho udělat legraci. Poté ho zpracoval do vážnější roviny. (SONY_)

Reklama

Reklama