poster

Hádej, kdo přijde na večeři

  • USA

    Guess Who's Coming to Dinner

  • Slovensko

    Hádaj, kto príde na večeru

  • Velká Británie

    Guess Who's Coming to Dinner

Komedie / Drama / Romantický

USA, 1967, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oskar
    ***

    Já vám nevím. Je to slušný film, to ano. Ale odvázaný z něj nejsem. Myslel jsem si, že když rodiče, kteří se vyrovnávají s černošským zeťem, hrají Tracy a Hepburnová, bude to jaksi živější, konfliktnější, chytřejší podívaná. Celé mi to spíš připadá jako instruktážní video pro potenciální rasisty. "Jak se správně chovat k afroamerickým spoluobčanům" nebo tak něco. Zajímavější je, že si autoři vůbec dovolili naznačit možnost rasismu z druhé, černošské strany. V šedesátých letech, době velkých rasových nepokojů! To je jistě odvaha, ale zdá se mi, že se tím sami tak nadchli, že zapomněli na jiné věci, jako třeba ujasnit si žánr. 60%(26.1.2006)

  • Jirka_Šč
    *****

    Přilétá "živelná pohroma" :). Velmi bych chtěl být při premiérovém promítání tohoto filmu a sledovat reakce diváků na úvodní scénu, ve které člověku pozvolna dochází, o čem film bude. Úžasné herecké výkony Katharine Hepburn, krásná scéna, při které vyhodí svoji zaměstnankyni a následně Johna varuje, aby si dal na Joannu pozor, neboť je tvrdá po svém otci :). Krásně vyjádřený vztah rodičů a dětí ve scéně Johna s jeho otcem. Jeden z filmů, které mohu znovu a znovu a které mě hladí na duši.(11.4.2009)

  • sinp
    *****

    Mistrovská práce Stanleyho Kramera. Odvážná studie lidských vztahů v bezchybném podání ústředních hrdinů. Konverzace morálně jednotných, i když jinak smýšlejících lidí, kde právě jejich morálka dostala touto diskusí přetěžkou zkoušku. Pěkně rozložené karty v zásadním protikladu, ovšem bez zdání samoúčelného nahození rolí, vždyť podobná konfrontace je skutečně reálná. A to nejen mezi smetánkou. Její jemnou inteligenci neopakovatelně stělesnili, at už v roli černošského lékaře Johna Prentica Sidney Poitier (gentleman černošských herců a dodnec u vrstevníků nepřekonán), či konzervativního Matta Draytona Spencer Tracy (v poslední roli je vidět, že postavou i dýchá). Myslím, že divák toužící po vpravdě inteligentním a lidském snímku bude touto mistrovskou hrou dialogů uchvácen. Já snímek beru jako snad nejsilnější apel na lidskou důstojnost a toleranci.(27.2.2006)

  • JayZak
    ****

    Ve stejný rok, kdy vychází Bonnie a Clyde, dílo Nového Hollywoodu, se objevilo i toto komorní drama Stanleyho Kramera, situované převážně do jednoho domu a jeho místností. Zazářily zde tři význačné hvězdy; Sidney Poitier z mladší generace, Katharine Hepburn a její milenec ve své poslední roli vůbec, výborný Spencer Tracy. Zato Hepburnové neteř Katharine Houghton ve své první roli svou afektovaností moc nenadchla, její Joanna mě spíš iritovala (za což zřejmě může i scénář) - jak si s obrovským nadšením balí kufry na deset let dopředu po jednom dni, kdy oznámila doma svatbu, to není možné snad ani pro tak mladou ženu. Kromě lehkého výbuchu na Tillie ani jednou neprojevila nějakou známku sebereflexe, takže v tomhle jsem stařecky konzervativního pana Draytona chápal. A i kdyby ne, stačí se zadívat na tvář Spencera Tracyho a bylo by mi to jasné - u něj hrají i vrásky. Závěrečný výstup (jenže byl i závěrečným výstupem v jeho kariéře a bohužel životě) neměl chybu.(11.6.2012)

  • ABLABLABLA
    ****

    Skvělý snímek, který ve své době byl určitě něčím vělkým, dnes už se trochu ztrácí jeho smysl, ale i tak ho většina asi musí ocenit, jak výborně podal problém vztahu černý a bílý. Ale nemůžu dát 5*, jen 4*, protože ty dialogy tu byly někdy tak neskutečně přehrávané, až jsem převracela oči v sloup. Nejlepší postava byl rozhodně děkan - dobrý šprýmař, ale zároveň, jak byl označen Spencerem Tracym "starý užvaněný hňup". Píseň The glory of love je krásná a ani věkem neztrácí tu pozitivní náboj. "Říkala, že náš syn bude prezidentem. - A co vy na to? - Vaše dcera je trochu optimistka. Mě by stačilo, kdyby se stal ministrem." Ale vůbec nejlepší větu, řekl Spencer Tracy: Nechápu vůbec nic.(3.3.2013)

  • - Snímek byl natočen za pouhé 4 miliony amerických dolarů a dokázal vydělat 70 milionů dolarů. (Varan)

  • - Když rodiče Joey odjíždějí z parkoviště, kde si dali zmrzlinu, jejich auto při couvání vrazí do jiného vozu. Druhý vůz se při srážce odrazí na lampu, která se tak odírá o vůz v jeho polovině. Vůz stojí šikmo k silnici. V dalším záběru je ale lampa již před přední částí vozu a automobil stojí souběžně se silnicí. Navíc těsně před srážkou je vidět, že zadní (modrý) automobil přijíždí na místo havárie již s promáčklým bokem. Vypadá to tak, že zřejmě napřed byla natočena scéna po srážce a pak až samotná srážka. (jujec)

  • - Sidney Poitier je jen o 7 let mladší než jeho filmová matka Beah Richards. (Kulmon)