Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (306)

Radko 

všechny recenze uživatele

Nevera, túžba po dieťati, prostitúcia, smrteľná choroba, zanedbané deti v dôsledku workoholizmu, vytváranie nekonfliktného života verejne známej persóny za každú cenu, zúfalé riešenia, materstvo, výchova. Záležitosti aj záletlžitosti, trápiace i tešiace ženy a mužov dneška. Všetky mizérie sa v závere preklopia do ultra šťastného konca. Príjemné, nenáročné pozeranie s pomerne podarenými humornými prvkami. Ako píše mchnk: prijateľné. No najmä trocha nasilu ultrasladký záver sa postaral o to, že ani tentoraz sa žiaden veľký filmový zázrak nekoná. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rozepisovat se o zápletce je zřejmě zbytečné. Mnoho žen (v knize jich bylo dvanáct, ve filmu o pár méně) zažívá kvůli svým dětem, partnerům či rodičům dramata plná velkých emocí. Řeší se vztahy manželské, mimomanželské i rodičovské. Někdo umře, někdo porodí, někdo objeví svou biologickou matku a někdo se naučí péct bábovku. Nic, na co bychom z řady jiných melodramat nebyli zvyklí. Netypické je, že osudy všech postav jsou poměrně nápaditě propojené.___Ano, nelze ignorovat, že pokud se ve filmu někdo chová mile, pak jen kvůli pocitu viny či ohrožení. Jinak jsou k sobě všichni více či méně hnusní a myslí jen na sebe. Podobně nelze ignorovat, že v závěru všichni jednají, jako kdyby podstoupili lobotomii. Všechny nevěry, výhružky a urážky jsou náhled odpuštěny. Do očí bije také přesvědčení tvůrců, že se žena dokáže uspokojivě realizovat jedině skrz mateřství. To je stejně pitomé jako implicitní myšlenka, že kdo neumí péct bábovku, není dobrou matkou... ___ Zároveň ale nelze přehlédnout, že Bábovky představují relativně zdařilý příklad tzv. síťového vyprávění (viz Magnolia, Amores Perros či 21 gramů). Zápletka vás tak sice vtáhnout nemusí, ale přesto existuje šance, že vás po celou dobu bude bavit sledovat propojování jednotlivých dějových linií, které je přes nadměrné množství postav zásluhou šikovné distribuce informací bez problému přehledné. ___ Vrcholem filmu, kterému i díky množství zvratů, snaživým hercům a střídmé stopáži nikdy nechybí spád, je několik desítek vteřin trvající záběr, v němž se protnou skoro všechny osudy. Dojde k tomu způsobem, který je sice cimrmanovsky absurdní, ale zcela v intencích melodramatického excesu, na němž poetika filmu stojí: Takže když někdo omdlí na ulici a je snímán z vysokého nadhledu, je třeba, aby se kolem něj kutálely pomeranče, ať to vypadá efektněji, když na Žofíně probíhá předávka drog, musí být záběr ozvláštněn symetrickou kompozicí, a když Kristýna Podzimková běží okolo pražského Hlavního nádraží, zní k tomu hudba jako z Mission Impossible. ___ Jakkoli je lákavé se Bábovkám elitářsky vysmát, protože jsou vám postavy protivné, ideově s nimi nesouzníte a melodramaty pohrdáte (v čemž je obsažen podobný šovinismus, který někteří kritici filmu vytýkají), bylo by skvělé, kdyby víc hloupých námětů bylo zpracováno se stejnou inscenační suverenitou a konstrukční zdatností. 60% ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Bude se mi špatně srovnávat, protože knižní předlohu jsem nečetla a zřejmě nikdy číst nebudu kvůli určité averzi k její autorce. Film je každopádně brilantně obsazený a myslím, že je i příjemným příspěvkem mezi těmi desítkami nezajímavých romantických komedií, které naše kinematografie každý rok generuje a ve kterých bohužel i dobří herci příšerně hrají. Tohle naštěstí není případ Bábovek, které jsou správně dramatické, někdy až depkoidní, a ve kterých mě štvala vlastně jenom dějová linka Lenky Vlasákové. Skoro 4*. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Veľmi milé prekvapenie spoza rieky Morava. A kľudne by som si vedel predstaviť, že toto bol pilot a vznikol by k tomuto seriál. Veľa príbehov, ktoré sa prepájajú, ale pritom každý by si zaslúžil lepšie rozobrať. Už som videl viac takýchto filmov, kde je viac príbehov, ktoré sa na konci spoja. Tu to bolo veľmi dobre spracované a natočené, ale niekde v polke som dostal pocit, že jeden príbeh je tam navyše, že je to veľmi prehustené a v istom momente aj nepriehľadné. Pravdepodobne spôsobené kratšou minutážou. Nevadí, rozhodne som si nešklbal kotlety, obsadenie bolo luxusné a moju pozornosť to malo úplnú. 3 z 5 ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Přesně taková česká matlanina, kterou nerad vidím, že jí vůbec nechal někdo vzniknout. Rudolf Havlík už teď aspiruje na pozici mnou ignorovaného tvůrce. Ten člověk točí hrozně nudně, postavy jsou nesympaticky zahrané a například Vetchého mám bohužel v podobných rolích už plné zuby. Ten politik ti Ondro prostě nejde. Dej tam raději Jirku Luňáka verzi 2021. Z filmu bych určitě odmazal kolonku komedie i romantický. Jedná se totiž o takové hloupoučké drama, ve kterém stále někdo ze scény odchází, aby vůbec mohla skončit. Tvůrci se snažili jej "originálně" a "chytře" napsat. Ale v tomhle případě bych raději vždy sáhnul do zahraničních zdrojů. 35% ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • „Scénář mě překvapil a myslím, že narozdíl od knihy může oslovit i značnou část mužské populace,“ řekl Ondřej Vetchý. (SONY_)
  • Pro film vzniklo 54 verzí scénáře s různými prostředími i postavami. (Duoscop)

Reklama

Reklama