Režie:
Rudolf HavlíkKamera:
Václav TlapákHudba:
Ondřej KonvičkaHrají:
Jana Plodková, Ondřej Vetchý, Táňa Pauhofová, Denisa Biskupová, Rostislav Novák ml., Barbora Poláková, Lenka Vlasáková, Kristýna Ryška, Jiří Langmajer (více)Obsahy(1)
Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (306)
Pořád si myslím, že to Havlík v sobě má a jednou vystřihne film, ze kterého půjdou i kritici do kolen. Jeho první dva autorské snímky byly na české poměry skvělé. Bábovky jsou další marketingový blábol od hysterky Třeštíkové, takže Havlík znovu upletl z hovna bič. Hvězdná herecká sestava přitáhla potřebné množství diváků do kin, ale jejich postavy jsou nudné loutky. Závěrečný akční výjezd Ordinace do Ulice je slušný úlet. ()
První dva filmy, pod které se podepsal Havlík, se mi líbily. Jeho druhé dva filmy, na kterých spolupracoval s Radkou Třeštíkovou, jsou už o něčem jiném. Bábovky jsou v knižní verzi klasický bestseller od Motta (taková ta moderní česká autorka do kabelky). Ve filmové adaptaci trochu ztrácí kouzlo původní struktura dvanácti samostatných příběhů jednotlivých žen vyprávěných z jejich pohledu, kterou ve filmu nahrazuje jakýsi nepřehledný propletenec a finále, za které by se nemusel stydět ani Cimrmanův Vichr z hor. Hlavní postavy mají mezi sebou rozdělené dnešní all starové, formálně Bábovkám nic nechybí, takže průměrná masa spokojená samozřejmě je. ()
Havlíkův první snímek mi byl dost sympatický, ale zatím platí, že čím novější, tím horší. Jako české filmové spotřební zboží to funguje, vše ostatní od hudby (zmiňované mnohými jinými), přes přehršel patetických postav až k závěru, který ukazuje, jak diletantsky si někteří čeští tvůrci představují "protnutí dějových linií." Párkrát mě rozesmál Marek Taclík (který svůj part aspoň pochopil a hrál jako karikaturu), naopak dost líto mi bylo Ondřeje Vetchého (který takhle ztraceně nevypadal od Vražedných stínů). Snad se z toho nestane trend. 30%. ()
Asi dvacet hlavních postav přirozeně znamená, že žádná z nich nebude mít ve filmu tolik prostoru, aby diváka začala zajímat. O tom, že by to měla být komedie, zřejmě věděli jen Plodková a Taclík (při scéně výuky střelby z pistole jsem se opravdu zasmál), jinak je to dost depresivní podívaná plná egoistů, kteří se nakonec dočkají podivně přilepeného happy-endu. Asi se stydím, že jsem to dokoukal. ()
Myslím, že Radka Třeštíková z tohto resumé svojej knihy radosť nemala. Chcel by som fandiť niektorým postavám, ale je ich tu priveľa a sú len povrchne a šablónovito rozpracované. Neustále skákanie z jedného páru na druhý, rýchlo diváka unaví. Ani fakt, že tu hrajú moji obľúbení herci, nezlepšil celkový dojem. Neskutočne ma iritovali snobské interiéry bytov a sexuálne scény zostrihané ako porno paródia. Jednotlivé zápletky pôsobili ako prevzaté z "Rodinných prípadov". ()
Reklama