poster

Vlk z Královských Vinohrad

  • anglický

    The Wolf from Royal Vineyard Street

Drama / Komedie

Česko, 2016, 75 min

Režie:

Jan Němec

Scénář:

Jan Němec

Kamera:

Jiří Maxa

Producenti:

Tomáš Michálek

Střih:

Josef Krajbich

Scénografie:

Aneta Grňáková

Kostýmy:

Tereza Kučerová
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (56)

  • Vitex
    ****

    Hodně, možná až příliš osobní záležitost. Tzn. vůbec si nedokážu představit, jak může tento film působit na lidi, kteří Němce osobně neznali. Jakási nostalgie tady je generována mimo jiné i tím, jak film víří režijními, "střihačskými" a "zvukařskými" nápady. Takovéto nakládání s filmem se dnes už jen tak nevidí...(15.9.2016)

  • zette
    ***

    Treti hvezdicku davam za originalitu zpracovani.(27.9.2018)

  • GANOUSEK
    *****

    Patos v některých scénách (housle Becha, atd) jsou nešvarem, který ubírá filmu, který je jinak špinavým, autentickým nakládáním z filmovým kánonem. čtyři a půl z pěti(24.4.2017)

  • campix
    **

    Jan Němec si sám napsal a natočil film o sobě a také pro sebe. Z pohledu někoho, kdo je jeho osobou takřka netknutý, je to poměrně divácký oříšek. Na první pohled je sice vidět, že i když peněz na film vyloženě mnoho nebylo, tak si natáčení hlavní protagonisté velmi užili. Neubírám Janu Němcovi, že byl jednou ze stěžejních osobností českého filmu, ale jeho Vlk z Královských Vinohrad šel hodně kolem mě a nezanechal hlubší dojem.(6.8.2019)

  • Martin741
    ***

    Za najlepsi film jana nemce povazujem O Slavnosti a Hostech s Kandrtom, teda pardon, s Ivanom Vyskocilom. To bol podla mna film, ktory moze kludne konkurovat Vlacilovi ale i menzelovi. Tuna reziser Jan Nemec natocil film o cloveku, ktory prekracuje hranice slusneho spravania sa, je tak trochu hulvat a film je to zabavny, hravy ---a pritom aj sympaticky blby, kult sa zaplat Ramzes nekona : 52 %(20.10.2018)

  • sofiapetra
    ***

    Tak nějak nevím, alibisticky se tedy přikláním ke třem hvězdám, ačkoliv o průměru zde hovořit nelze. Jan Němec prostě nepochyboval, že je někdo - a já o tom bohužel docela pochybuji. Mádl se na něj nehodil a Roden tam vyloženě překážel - poprvé jsem si všimla, že artikulace není zrovna jeho silná stránka, kolikrát mu nebylo ani rozumět. Nebyl do ani film, ani dokument, taková zvláštní směska všeho. Od načechraného narcismu až po skutečné okouzlení filmem.(10.9.2019)

  • sator
    ****

    Nestal se se mě světový režisér, ale prodal jsem několik konzerv, frankfurtských párků...😀(8.7.2017)

  • klima777
    ***

    Punk je když? Tak trochu. Vlastně napůl. Zvláštní. (2,5*).(12.2.2017)

  • angloumene
    **

    Nic jsem nečekala a moc jsem nedostala. Tohle částečně smyšlené autobiografické dílko opravdu za moc nestojí. Dvě povedené scény (výčet pozitiv u nepřítele proletariátu F. Kafky a setkání s Ivankou Trumpovou) nemůže zachránit nezajímavý a jinak opravdu nudný film.(7.7.2016)

  • honajz2
    ****

    Příběh filmaře, neboli Jana Němce. (Ne)hraje Jiří Mádl. Upřímně, zatím to je jediné, co se od Němce po revoluci dá, ačkoli jsem ještě neviděl všechno. Je to teda spíš dokument, ale není nudný, Němec se tu divně nepohybuje, nehraje na klávesy a ani moc neexperimentuje s rybím okem, za to tady máme historické záběry a koukat se na to dá. Prozatím nejlepší, co jsem od Němce viděl. 3* EDIT: Dnes jsem měl možnost vidět film podruhé a zanechal ve mě větší zážitek, než poprvé, dokonce jsem byl schopný ten film více docenit a díky tomu si ho taky víc užít. Přidávám hvězdičku, takže 4*(4.6.2018)

  • radektejkal
    ****

    Drobné příběhy, ze kterých se skládá životní příběh vyprávěný tak, jak se všechny (zvláště ty o nás samých) vyprávějí. Z toho, co se stalo se část zapomene, vynechané části se doplní podle jiných příběhů, všechno se posune do nám příznivější roviny, okoření se trochu vtipem a vloží se pochybnosti, rozhodování a akce. A tohle, že není náš příběh? Samozřejmě, že je. Copak znáte nějaký jiný!... Byť kritikou zprvu podlomen, film mě uspokojil již svou hravostí, dokumentaristickou sběhlostí i slušným výkonem Jiřího Mádla. Poznámka: Přejděme trochu od Jana Němce přímo do Vinohrad; v Královských Vinohradech se totiž narodil nejen vlk, ale i beránek, Jiří Langer. Film o něm je zatím jen žádoucí. Určitě si to také myslí Reiner Stach, autor dalekosahající monografie o Kafkovy, v níž také setkání Langera a Kafky popisuje.(22.8.2019)

  • lukano
    odpad!

    Tohle ne, Mádl ne! Jeho veledílo Přemluv bábu, je nezapomenutelné a dnes opět ventiluje své moudra jak ve filmu, tak i v reálu. Chceš-li zlikvidovat film, nasaď neherce Mádla.(20.8.2019)

  • Chřástal
    ***

    Němcovo home-video, které si o svém životě natočil sám, když to za něj nikdo jiný neudělal, se zdá příznačné pro tvůrce, který byl na startovní čáře s Formanem a Menzelem, ale na rozdíl od nich se mu ta díra do světa, tedy Oscar, nepodařila. Od názvu až do konce filmu Němec drží tón zároveň hrdý i sympaticky sebeironický. Nadějný autor, který mohl vyhrát v Cannes, ale těsně předtím byl festival předčasně ukončen, se pak v Americe živí tím, že točí – svatby. A jeho film s vůbec největším počtem diváků není umělecky svrchované autorské dílo, ale stejně jako v případě těch pozdějších svateb záznam tragické skutečnosti – začátek okupace Československa. To jsou paradoxy… Ale ty jsou spíš zásluhou Němcova života než filmu, který s nimi moc nepracuje, a to je škoda. Výklad Kafkova díla u výslechu je super.(1.9.2019)

  • Fajla
    ***

    Životní příběh Jana Němce je samozřejmě zajímavý a je dalším dokladem toho, jak soudruzi za minulého režimu tu dokázali zkurvit osudy lidí. Jirka Mádl v hlavní roli opět nezklamal a Roden jako vypravěč byl taky fajn. Forma filmu je ale "zvláštní" a pro běžného diváka (včetně mě) hůře stravitelná, proto taky ta nízká hodnocení zde. Každopádně kinematografii jsem nestudoval, takže nedokážu posoudit jestli ta zvláštní forma je vlastně ta filmařská genialita. Je ale jisté, že takováto autobiografie se jen tak nevidí a možná proto to může být pro filmového nadšence a znalce dobrý film. Viděno na 51. KVIFF. Za mě 60%(4.7.2016)

  • lubospoti
    ***

    Hodně originální a osobitá pocta režisérské legendě. Forma mi sice úplně neseděla, ale určitým způsobem mě dokázala zaujmout (i když teda jen místy).(21.3.2018)

  • Danqo
    ***

    No jo, používateľ 2-Xtreme má point (keywords: „a pritom takýto“). Lol, proste Němec. Erikovi sa to tiež nepáčilo.(20.8.2019)

  • godycz
    ****

    tak ja ti nevim......bylo to......haluzoidne smutne. oko (rybi) (cocka) okno do duse.(7.11.2016)

  • Fifer
    ***

    Blbé je, že kdo Němce zná, tomu ty kamerové experimenty nepřijdou ničím nové, známe ty filmy, kde je použil. Co lze ocenit, jsou ukázky z Němcovy Proměny, kterou točil pro německou televizi - ten film bych chtěl vidět. Ale to všechno bych bral, kámen úrazu je věčný voice-over. Voice-over je totiž ta nejméně invenční metoda, je to pravý opak Němcovy hravosti. Je škoda, že velký experimentátor zvolil zrovna tento způsob vyprávění. Abych to shrnul: není to žádný průšvih, ale nic, co by stálo za vidění. Raději si přečtěte tu knihu (Nepodávej ruku číšníkovi), zdá se, že na sklonku života byl Němec lepším spisovatelem než režisérem. Zamrzí taky, že opominul svůj vztah s Martou Kubišovou a Ester Krumbachovou.(26.7.2017)

  • ArthasKarfa
    ***

    Nevím jestli takový film bylo třeba.(31.10.2017)

  • CharlotteHo
    odpad!

    Naprosto mě tento film zklamal... Jak si může režisér natočit reklamu sám na sebe?! No tak to je vrchol narcismu... A za další je pro mne Mádl, prostě pořád ten kluk ze snowborďáků a nepřišlo mi, že se na to hodí... Ještě bych tomuto filmu vytkla pokus z inscenovat tehdejší natáčení přijíždějících tanků a co jsem nepochopila, proč bylo předávání cen v Cannes, natočeno dnes, když je jasné, že ty lidi co tam jdou po červeném koberci, ještě nebyli ani na světě, nebo to byli batolata... Rozhodně to není film, který by si zasloužil být na jakémkoli festivalu, ani jako symbol úcty k zesnulému režisérovi... Je to spíš vlk z královského propadákova a nedá se rozhodně srovnávat s VLKEM Z WALL STREET, ačkoli se o to autor nejspíš snažil... Vytkla bych tomu další spoustu věcí, ale každý dobrý divák si toho všimne sám (např.: jak tam autor míchá různé události z různých let do jednoho okamžiku...). Pro mě je to naprosto nepřínosný film a velké zklamání! :-((31.8.2016)

  • klukluka
    ****

    Z počátku jsem nevěřil, že to může fungovat. Nakonec to ale bylo v podstatě strhující! Porevoluční Jan Němec na mě působí (působil) jako zneuznaný, zahořklý snad génius, o jehož genialitě mohl divák toliko jeho nových věcí s úspěchem pochybovat. Mít ale jeden den na dosah Zlatou palmu a druhý den točit americký svatby za 150 dolarů kus a v tomhle režimu fungovat celých 15 let, to člověku asi vážně nepřidá. Zvlášť s vedomím, jak by to ta Palma nebo Oscar mohly radikálně změnit. Pro Oscara si šel v době, kdy už z něj pro svoji kariéru nemohl lautr nic vytěžit. Tohle je neveselej příběh. A dává odpověď na otázku po té jeho “nevysvětlitelné” zahořklosti. Vždyť přece Amerika... No jo, ale jaká..!? Asi jste tam, Johne, krapet vyšel z formy. Vlka jste ale udělal moc dobře. Mádl s Rodenem Vás rozhodně nenechali ve štychu. Líbilo se mi to, do filmařskýho nebe Vám posílám svůj dík a Vaši lásku k filmu Vám upřímně věřím.(29.12.2018)