Režie:
Robert ZemeckisKamera:
C. Kim MilesHudba:
Alan SilvestriHrají:
Steve Carell, Merritt Wever, Eiza González, Gwendoline Christie, Diane Kruger, Leslie Mann, Janelle Monáe, Leslie Zemeckis, Siobhan Williams (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)
(více)Videa (12)
Recenze (78)
Na tohle jsem se fakt tesil. Relativne zajimavej namet podle skutecnejch udalosti, Carell zase jednou predvadejici, ze neni jen komedialni hovado, skvelej reziser a hlavne naprosto skvelej, pohodovej trailer. No a jak to tak s temahle velkejma ocekavanima bejva, vysledek je trochu zklamani. Spis trochu vic. Carell do toho sice dava maximum, jenze tezko muze poradne hrat, kdyz nema co hrat. Navic i pres super sympataka Carella jeho postava zrovna dvakrat sympaticka neni a co si budem povidat, ve filmu uz byly k videni daleko vetsi lidsky tragedie, takze to, ze nekoho serezali do amnezie, protoze nosi damsky boty, nepusobi jako nejaky sileny drama. Mozna si to ale Zemeckis uvedomoval, takze je tu kladenej velkej duraz na tu animovanou cast, ktera je fajn, akcni, krvava, misty vtipna, vzhledem k tomu, ze asi nemusel resit pristupnost, tak se tu docela vyradil. Skoda je, ze se tvurci nebyli schopny rozhodnout, jestli to ma bejt teda smutny drama nebo komedie, takhle je to tak na pul cesty. Jako celek se na to sice docela dobre kouka, film nudi malokdy, ale vic nez tri hvezdicky to proste neda, na to je ten scenar az moc jednoduchej. ()
Zemeckis vždycky rád zkoušel nové věci, ale tentokrát totálně narazil. Film takřka nikdo v kinech neviděl, a na VOD to nebude o moc lepší. Ani se mi k tomu nechtělo psát komentář. Přitom to tak špatné není a Carella mám rád, Welcome to Marwen se mi ovšem do vkusu příliš netrefilo. A otázka, zda-li vůbec někomu...6/10 ()
Je celkem fascinující, že Zemeckis se zapsal jako jeden z nejlepších mainstreamových vypravěčů, kdy mimo jiné Návraty do Budoucnosti a Forrestem Gumpem projevil dokonalý cit pro zájem publika. Pak se u něj ale jednak prohloubila technofilní fetiš a jednak ztratil schopnost navázat kontakt s diváky a začal se soustředit na filmy odevzdané trikovým exhibicím - ovšem bez toho, aby tyto exhibice o sebe vzbuzovaly zájem. Osobně mám rád autorské fetiše, které v mainstreamových podmínkách okázale budují díla bez zjevného ohledu na publikum, ale Zemeckis to dělá hrozně divným způsobem. Jeho filmy působí mrtvolně, bezradně, místy až směšně plytce, jako by byly stále určeny mainstreamovému publiku a podřízeny mainstreamovým limitacím (zde byl sexuální rozměr maximálně potlačen, aby byl výsledek co nejpřístupnější), přitom ale jako by vůbec netušily, co chce mainstreamové publikum vidět. I u Marwenu kroutím hlavou nad rozsahem a užitím počítačové animace, přesto je ale výsledek veskrze otravný a povrchní film, který se neskutečně vleče za svým banálním vyústěním. Tolik práce je vloženo do něčeho tak bezradného! Určitě je to námět na studii. Spíš než na sledování. ()
Nikdy bych nevěřil, že to řeknu, ale jediné zajímavé na tomto filmu byly panenky. Díky nim a akčním scénám zasazených do prostředí druhé světové války mne film i celkem bavil a já tak po půl hodině nabyl docela vysokých očekávání. Bohužel jsem se však za žádnou cenu nedokázal ztotožnit s tím ustrašeným troubou, který si s nimi hrál a už vůbec ne s ním soucítit. A tak když dostal v druhé půli více prostoru, celkový potenciál filmu tím pohřbil. S tím jak akčních scén ubývalo, mi dokonce začalo dělat problémy dílo vůbec dokoukat. Mé hodnocení: Panny: 4*, Trouba: 1*, Celkově: 50% PS: Vidím v tom jistou podobnost s filmem Sucker Punch. ()
║Rozpočet $39miliónov║Tržby USA $10,763,520║Tržby Celosvetovo $12,908,865▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $860,181║ Tržby za predaj DVD v USA $160,979║ Zemeckis sa s týmto barbie úletom zas prekonáva, je to také iné, nezvičajné, dejovo uletené ale má to šťavu a šmrnc, dokonca aj taký umelecký nádych, ja som si na tomto pozérstve pošmáknul. Sadli mi vizuálne prechody medzi bábkami a živými hercami, dobre sa s tým tvorcovia vyhrali, toto veru nie film pre široké publikum. /80%/ ()
Galerie (28)
Zajímavosti (8)
- Pro inspiraci k filmu posloužil oceňovaný a strhující dokument Marwencol z roku 2010, jehož režisér Jeff Malmberg se stal součástí filmu Vítejte v Marwenu jako výkonný producent. (Jamal)
- Natáčení probíhalo od 14. srpna do 19. října 2017 v Maple Ridge a Vancouveru v Kanadě. (ČSFD)
- Film měl do českých kin přijít 14.3. 2019, ale po americké premiéře 21. 12. 2018, kdy byl film velmi vlažně přijat, byl distributorem (CinemArt) stažen z českých kin. (PlayEasy)
Reklama