Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)

(více)

Videa (12)

Trailer 4

Recenze (79)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Výprava, kombinace reálných scén se scénami panenkovskými to je promakané a dále je samozřejmě smutné, že je film natočen podle skutečné události, ale celkově se mi to místy táhlo. Možná hodnocení v budoucnu vyšroubuji výš, prozatím lepší tři. Každopádně je to počin zajímavý, zemeckisovsky citlivý. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Docela jsem příjemně překvapená, čekala jsem to o dost horší. Zemeckis je u mě pan režisér, tohle není zrovna jeho nejpovedenější film, ale je v tom hodně cítit jeho práce. Rád experimentuje a tohle byl velký experiment, vizuálně navíc skvěle natočený, ale příběhově hodně slabý. Mark Hogacamp je pro mě taková záhada, mrzelo mě, že se režisér nevěnoval více jeho životu a vrcholem filmu by bylo to jeho napadení, takhle se Zemeckis věnoval tomu co ho baví. Dával život neživým věcem přesně tak jak to Hogacamp viděl, ale já bych raději poznala hlavní postavu a ne neživé barbíny. Je to takové 50 na 50. Steve Carell je navíc v té roli super, hodil se do toho, ale už jsem ho viděla v daleko lepších rolích. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis ve skvělé formě. Nenapadá mě jiný režisér, který by dokázal napůl hraně a napůl animovaně odvyprávět takový příběh, mezi těmi formami nejprve mazaně přepínat a postupně je i nechat, ať se prolínají a navzájem jedna druhou ovlivňují... A aby to pořád byla zábava a přitom zároveň něco víc. Velmi často má Vítejte v Marwenu atmosféru těch Zemeckisových filmů, pro které jsem si ho zamiloval, od Návratu do budoucnosti (ostatně i v Marwenu je stroj času a ano, umí létat) přes Falešnou hru s králíkem Rogerem po Forresta Gumpa. Hudbu v tom případě samozřejmě nemohl složit nikdo jiný než Alan Silvestri a také při jejím burácení si člověk s úsměvem vzpomene, jaké to bývalo dřív. Že má film tak nízké hodnocení, mě překvapuje. Vždyť přece i kdyby vás nechaly režijní hrátky chladnými, pořád je tu stoprocentně fantastický Steve Carell, ne? ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Námet o chlapíkovi, ktorý sa traumatickej udalosti uteká do svojho fantazijného sveta mi pripomenul Gilliamovho Kráľa rybára. Akurát tentoraz si hlavný hrdina svoje predstavy aj zhmotňuje vo forme miniatúr, ktoré si fotí, vďaka čomu nie je považovaný za divného exota, ale získa určitý obdiv ako umelec. Príbeh hlavného hrdinu je síce dojímavý, ale kľúčové dramatické momenty sú stvárnené v jeho fiktívnom svete v ktorom namiesto hercov vystupujú male figuríny. Vďaka tomu tieto scény na mňa nepôsobili dostatočne emocionálne. V tých pár dramatických scénach v ktorých má možnosť sa predviesť aj Steve Carell, len smutne pozerá do blba. Kráľ rybár ma tiež nenadchol neustálymi únikmi do fiktívneho sveta, ale po emocionálnej stránke bol oveľa dojímavejší vďaka intenzívnemu výkonu Robina Williamsa. Pritom sa u Welcome to Marwen scenáristi riadne nadreli pri snahe o prepojenie reálneho sveta s Marwenom. Fanúšikovia série Návrat do budúcnosti sa dočkajú gigantického pomrknutia v podobe rekonštrukcie jej najslávnejšej scény pri hodinách. Výsledkom je netradičný film u ktorého by som privítal, keby sa častejšie venoval reálnemu svetu a ich postavám namiesto rôznym predstavám. Zdá sa, že Zemeckisa už nadobro zaujíma len vizuál na úkor príbehu. P.S: Ten absolútny nezáujem divákov o tento film ma aj tak prekvapil. 5/10. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

První scéna u soudu je skvělá a scéna v muzeu mě trochu dojala a to i bez citového vydírání. Žel, zbytek filmu je neskutečně mdlý a taky dost nudný. Vizuálně se to Zemeckisovi opět povedlo, ale i když to má relativně silný námět, i tak je to chladné a bez emocí. Navíc to je i nevýrazně zahrané, nějaká lepší psychologie hlavní postavy by taky neuškodila (nebo by aspoň stálo za to do toho všeho líp zapojit jeho fetiš na lodičky, takhle působí nedůvěryhodně a nahodile, jako by ho tam scénáristi prostě chtěli stůj co stůj) a některé prvky zůstanou bůhvíproč nevysvětlené (třeba koho charakterizovala ta čarodějnice?). V rukou zručného režiséra by to mohlo být dost silné dílo, problém je ale v tom, že Zemeckis zručný režisér je. Tím pádem co se stalo? Už se vytočil? Už má nejlepší léta za sebou? Nebo se to prostě nepovedlo a příště už to bude lepší? Ty novější Zemeckisovy filmy nedokážu zatím pořádně shrnout, třeba Vánoční koleda se mi líbila, ale tohle je slabé a Muž na laně je nanejvýš průměrný. Ale tak uvidím jak mě zaujmou další jeho novější filmy, třeba budou lepší. Ale btw líbilo se mi, že v Marwenském baru čepují Plzeň :-) 2* ()

Galerie (28)

Zajímavosti (8)

  • Pro inspiraci k filmu posloužil oceňovaný a strhující dokument Marwencol z roku 2010, jehož režisér Jeff Malmberg se stal součástí filmu Vítejte v Marwenu jako výkonný producent. (Jamal)
  • Stroj času má podle požadavku umět odletět 15 milionů světelných let. Jenže světelný rok je jednotka vzdálenosti, tedy by nešlo o stroj času. (jujec)
  • Film měl do českých kin přijít 14.3. 2019, ale po americké premiéře 21. 12. 2018, kdy byl film velmi vlažně přijat, byl distributorem (CinemArt) stažen z českých kin. (PlayEasy)

Reklama

Reklama